file_exists && include_path

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer - Space unit

We help our customers in their day-to-day operations by processing Space & Earth Observation data using cutting edge IT technologies. If you: • are a software engineer willing to work for a creative group in the Space Business with earth observation and geospatial data, • are eager to learn new big data, machine learning and cloud technologies, • enjoy integrating different components in a wide landscape, • have a passion for clean code and elegant solutions, then, our team is looking for you! Together with our data scientists and IT colleagues, you will have the opportunity to work in projects,

Bekijk vacature »

New Business Developer Naarden

Ben jij het zat om alle KvK-lijsten volledig af te bellen? Komt de koffie van die ene persoon waar je nog steeds geen deal hebt gesloten je neus uit? En blijf je potentiële klanten stalken zonder resultaat? Dan is het tijd om het anders te gaan doen! Neem afscheid van de standaard salesaanpak en ga bij PEAK-IT aan de slag met onze unieke en eigenwijze salesstrategie! Word onze New Business Developer in Naarden, die niet bang is om het anders te doen! Hoe maak jij onze klanten blij? Dankzij jou hoeven onze klanten niet bang te zijn dat hun IT-infrastructuur

Bekijk vacature »

Midlevel/Sr Developer bij leverancier communicatie

Een van de grootste leveranciers van communicatieplatformen aan bijv. internationale telecompartijen is op zoek naar een nieuwe teammember: een ervaren Midlevel tot Senior .Net Developer. De organisatie werkt met de nieuwste en uitsluitend Microsoft .Net technologieën (.Net Core, Azure) en producten als Docker en Kubernetes. Zij werken in Scrum sprints met teams waar samenwerking en (persoonlijke)groei hoog in het vaandel staat. Ze zijn op zoek naar gepassioneerde .Net Developers, waarbij ervaring met bovengenoemde technologieën geen harde eis maar een pré is. Genoeg ruimte dus om ervaring hierin op te doen. Drie jaar geleden hebben zij naast hun huidige applicatie een

Bekijk vacature »

Mobile (iOS) Developer / Permanent contract / RELO

Bedrijfsomschrijving Are you an ambitious Mobile iOS developer and seeking for a unique job opportunity in The Netherlands? Then seek no more! This growing company in The Hague is currently growing rapidly and therefore looking for extra iOS developers. At this moment they are with 40 persons but due to the fact they are now opening offices in London and New York as well, they need extra hands for their development team. The company develops groundbreaking applications for the international telecommunications market. They have several products which help both private and business users worldwide. There is an international development team

Bekijk vacature »

.Net developer

Functieomschrijving Werken in een innovatieve omgeving met gezellige collega’s? Team DataLeaf groeit en maakt graag plek voor jou! We zijn op zoek naar een ervaren full stack ontwikkelaar met .Net en Angular kennis. Samen stomen we onze klanten klaar voor de toekomst. Help jij ons hierbij? Meer dan alleen software Als developer ga je verder dan enkel uitvoering. Je bent communicatief vaardig en zoekt proactief het contact met de klant. In deze rol ben je de schakel tussen de klant en jouw team. Samen achterhaal je het doel van de gevraagde softwareoplossing. Met de input van alle stakeholders bouw je

Bekijk vacature »

New Business Developer Eindhoven

Ben jij het zat om alle KvK-lijsten volledig af te bellen? Komt de koffie van die ene persoon waar je nog steeds geen deal hebt gesloten je neus uit? En blijf je potentiële klanten stalken zonder resultaat? Dan is het tijd om het anders te gaan doen! Neem afscheid van de standaard salesaanpak en ga bij PEAK-IT aan de slag met onze unieke en eigenwijze salesstrategie! Word onze New Business Developer in Eindhoven, die niet bang is om het anders te doen! Hoe maak jij onze klanten blij? Dankzij jou hoeven onze klanten niet bang te zijn dat hun IT-infrastructuur

Bekijk vacature »

Sogyo zoekt medior software developer

Sogyo zoekt software engineers die klaar zijn voor de volgende stap! Heb jij de eerste stappen in je IT carrière gezet en ben je op zoek naar verdieping en verbreding van jouw kennis en vaardigheden in software engineering, lees dan verder! Sogyo biedt jou een traject waarin jouw ontwikkeling als software engineer centraal staat. Je start met een opleiding van 2 à 3 maanden op maat gemaakt naar jouw niveau en wensen. Belangrijk hierin is de combinatie van concepten, frameworks en tooling. De onderwerpen komen aan bod middels workshops, lectures, individuele opdrachten en een eindproject. Je krijgt een begeleider toegewezen

Bekijk vacature »

Backend PHP developers voor scale-up organisatie g

Bedrijfsomschrijving Voor een snelgroeiende scale-up organisatie met een start-up mentaliteit ben ik op zoek naar een medior/senior Backend PHP developer! Wie ben jij? Jij bent een ervaren PHP developer die het leuk vindt om mooie codes te schrijven in een leuk, gezellig en jong team. Het is een frisse en moderne organisatie waar de leeftijd tussen de 25 en 40 jaar ligt. Naast dat het een mooie organisatie is hebben ze een hip en modern kantoor die goed bereikbaar is met het openbaar vervoer en de auto. Je krijgt hier als developer dé mogelijkheid om aan een groot avontuur te

Bekijk vacature »

Outsystems developer - Energiemarkt

Ben jij een ervaren Outsystems developer met de skills om te luisteren, te analyseren en te inspireren? Dit is een uitgelezen kans om je aan te sluiten bij een snel groeiend team binnen CGI. Vanuit het team leveren we IT-projecten die de levens van miljoenen mensen raken! Wat ga je doen? Als OutSystems developer ontwikkel en implementeer je binnen ons team nieuwe applicaties, verbeter en onderhoud je de prestaties van bestaande applicaties en werk je aan diverse projecten van onze klant. Je helpt met het omzetten van wensen naar werkende software van het hoogste niveau op basis van een Agile-werkmethodiek.

Bekijk vacature »

WordPress Developer

Bedrijfsomschrijving Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Javascript, HTML, XML en CSS. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De omgeving zal geheel worden vernieuwd en je zal werken met nieuwe tools en technieken zoals React.js en Azure. Je ontwikkeld de website met WordPress en bent verantwoordelijk voor het up-to-date houden van alle WordPress-sites. Functieomschrijving Ben jij een Developer en heb

Bekijk vacature »

Fullstackdeveloper

Fullstackdeveloper SSC-ICT Functieomschrijving Een opschaling van enkele tientallen naar acht- tot tienduizend (!) gebruikers voor onze nieuwe webbased applicatie. Dat is de grote uitdaging waar jij en je collega's in het Digidoc-scrumteam voor staan. Eer van je werk? Reken maar. Want als fullstackdeveloper maak jij het voor drie ministeries nu en in de toekomst een stuk eenvoudiger om hun documenthuishouding op orde te houden. Als allround programmeur krijg je een warm welkom in ons goed geoliede scrumteam. Jouw team werkt al ruim twee jaar aan Digidoc Online, het nieuwe documentmanagementsysteem op basis van IBM FileNet voor de ministeries van Binnenlandse

Bekijk vacature »

Full Stack .Net Ontwikkelaar - Regio Rotterdam

Heb jij ervaring met applicatie ontwikkeling, testen en onderhoud van business-kritische .NET applicaties? Wil je graag het verschil maken voor onze projecten bij de Nederlandse overheid, sociale zekerheid en gezondheidszorg? En wil je deel uitmaken van een zeer succesvol team? Wat ga je doen? Als ervaren Full Stack .NET Software Developer ga je werken in een team dat zich bezighoudt met het opnieuw bouwen van bestaande en nieuwe toepassingen met een belangrijke maatschappelijke relevantie waarbij digitale toegankelijkheid, security en informatiebeveiliging belangrijke aandachtspunten zijn. Samen ben je verantwoordelijk voor het realiseren en opleveren van de door de product owner gevraagde functionaliteiten.

Bekijk vacature »

Typescript Developer Internationaal

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar jij als TypeScript Developer komt te werken is te karakteriseren als een handelsonderneming en een echt familiebedrijf. Het bedrijf is internationaal bekend en is gelegen in Utrecht. Er wordt veel waarde gehecht aan een open en laagdrempelige bedrijfscultuur. Als TypeScript Developer met een hands-on mentaliteit zal jij de hoofdverantwoordelijke worden voor de continuïteit en toekomst van de TypeScript webapplicaties. Deze applicaties dienen gekoppeld te worden aan het huidige IT-landschap binnen de organisatie en worden gebouwd middels TypeScript, Angular, NodeJS en GraphQL. Jij zal dus het echte pionierswerk verrichten. Voor dit pionierswerk krijg jij als Developer de

Bekijk vacature »

Azure developer / Big Data

Bedrijfsomschrijving Als Azure Developer ga je in een team van experts aan de nieuwste digitale technologieën werken om klanten over de hele wereld te ondersteunen met het ontwerpen van slimme processen voor havens, steden, luchthavens en gebouwen! Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning zorgen jij en je team voor inzichten gevaren en klimaat risico’s voor steden, luchthavens, gebouwen en meer. Als Azure Developer met Big Data ervaring ga je aan de slag met diverse inhouse projecten en pas je jouw kennis toe in verschillende fases van de software development life

Bekijk vacature »

.Net Software Developer – Smart Logistics

Heb jij ervaring met applicatie ontwikkeling, testen en onderhoud van business-kritische .NET applicaties? En wil je graag met de nieuwste technologieën werken binnen een DevOps scrumteam? Wat ga je doen? “Use digital to move smarter De unit Smart Logistics binnen de Transport & Logistics sector van CGI ontwerpt, bouwt en onderhoudt veelal missie-kritische applicaties voor onze klanten uit de transport en logistieke sector. Zonder deze sector worden onze pakketjes niet op tijd afgeleverd, rijden de treinen niet meer van a naar b en varen schepen niet veilig de haven binnen. Om deze transport en logistieke ketens te monitoren en sturen,

Bekijk vacature »
Bo az

Bo az

08/10/2007 21:13:00
Quote Anchor link
Ik wil een file includen, maar alleen als deze bestaat, anders moet er een andere geinclude worden of helemaal niets.

Het probleem is dat ik op het moment van includen alleen weet dat de files zich ergens in het include_path van de server bevinden, maar niet de exacte locatie.

Het probleem:
Om te zorgen dat ik geen overbodige includes ga uitvoeren wil ik eigenlijk eerst checken of de file wel bestaat. Normaal doe je dit met file_exists, maar deze checked het include_path niet.

Mijn vraag:
Is er een manier om te kijken of een file ergens in het include_path bestaat?

Mijn huidige code ziet er zo uit, het werkt, maar ik vind het niet de meest charmante oplossing, vandaar mijn vraag.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

public static function autoLoad($p_sClassName){
        @
include_once strtolower($p_sClassName).'.inc.php';
        @
include_once strtolower(substr($p_sClassName, 3)).'.inc.php';
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az

PHP hulp

PHP hulp

08/05/2021 22:04:43

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2007 21:16:00
Quote Anchor link
require??

if(require('file'))
{
doe je ding
}
else
{
echo "bestaat niet";
}

zoiets???

Bo az

Bo az

08/10/2007 21:18:00
Quote Anchor link
Require is een statement en geen functie, het heeft dus geen return waarde.

Bovendien geeft require meteen een fatal error als het bestand niet bestaat, vandaar dat ik ookal include ipv require gebruikte. (include geeft slechts een warning die ik met @ onderdruk).

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2007 21:19:00
Quote Anchor link
Ok duidelijk, kan je die warning niet gebruiken??
met bijv trigger_error() ?? Of zoiets?

Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

- SanThe -

- SanThe -

08/10/2007 21:21:00
Quote Anchor link
Wat noem jij dan een 'include_path'?

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2007 21:22:00
Quote Anchor link
@San ik neem aan dat hij het standaard pad bedoelt? Zoals in je phpinfo staat?

Bo az

Bo az

08/10/2007 21:24:00
Quote Anchor link
@SanThe
Code (php)
1
2
3
<?php
    echo ini_get('include_path');
?>

@Klaasjan
Eigenlijk wil ik het liefst van de error af, zodat ie helemaal niet te voorschijn komt. Verder snap ik niet helemaal wat je bedoeld, trigger_error() 'maakt' toch juist een error?

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2007 21:29:00
Quote Anchor link
@Boaz,

Je hebt gelijk ik ben er niet bij vandaag :(
Zie overigens mijn edit hierboven, het lijkt erop dat je op een bug gestuit bent. Kan je niet fopen() of een van die familie gebruiken en kijken of je een fout terugkrijgt?
Asl je een fout terugkrijgt dan include('standaard') anders (file bestaat) include('specifiek')

??
Ik roep maar wat hoor

Bo az

Bo az

08/10/2007 21:35:00
Quote Anchor link
Ik denk persoonlijk dat het niet een bug is, maar iets wat mist.

Als je bijvoorbeeld naar de beschrijving van file() kijkt zie je dat je kan aangeven of er ook in het include path gekeken moet worden. Dit mist helaas bij file_exists() .
Misschien heeft dat een rede die ik nog niet bedacht heb of een simpele oplossing die ik ook nog niet bedacht heb ;)

Klaasjan:
Ik roep maar wat hoor

Is prima! Hopenlijk helpt het om tot een oplossing te komen :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/10/2007 21:41:00
Quote Anchor link
Heb je hier wat aan misschien?

Bo az

Bo az

08/10/2007 21:51:00
Quote Anchor link
@Jan, is niet wat ik bedoelde, maar het helpt enigszins.

Ik heb er nu het volgende van gemaakt.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    public static function autoLoad($p_sClassName){
        foreach(explode(PATH_SEPARATOR, ini_get('include_path')) as $sPath){
            if(file_exists($sPath.DIRECTORY_SEPARATOR.strtolower($p_sClassName).'.inc.php')){
                require_once strtolower($p_sClassName).'.inc.php';
            }
elseif(file_exists($sPath.DIRECTORY_SEPARATOR.strtolower(substr($p_sClassName, 3)).'.inc.php')){
                require_once strtolower(substr($p_sClassName, 3)).'.inc.php';
            }
        }
    }

?>

Dit is 100% error vrij, maar de vraag is of dit echt charmanter is dan mijn eerste oplossing?

Jelmer -

Jelmer -

08/10/2007 22:47:00
Quote Anchor link
Stel dat je include-path "/map/a:/map/b" is, en in beide mapjes staat een bestand "klasse.inc.php", dan worden beide bestanden geïnclude. Misschien dat je nog even een 'return true' achter de require_once moet zetten. Scheelt je ook weer het foreach-loopje afmaken waneer het niet langer nodig is.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.