file_get_contents met xampp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Victor Php

Victor Php

31/12/2012 14:51:57
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met file_get_contents in combinatie met xampp. Als ik bijvoorbeeld doe file_get_contents('http://www.google.nl') is er geen probleem, maar zodra ik lokaal mappen probeer aan te spreken krijg ik een error dat die directory niet bestaat.

$pagina = file_get_contents('includes/test.json');

Ik heb het geprobeerd op allemaal verschillende manieren. Bijvoorbeeld 127.0.0.1, localhost voluit te schrijven en heb iets in de php.ini file aangepast. Helaas werkt dat allemaal niet. Weet iemand hier een oplossing voor of kijk ik nu ergens overheen?

Groeten,

Victor
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:24:01
 
Moose -

Moose -

31/12/2012 14:54:08
Quote Anchor link
probeer het eens met __DIR__. Dus __DIR__ . '/includes/test.json'
 
Victor Php

Victor Php

31/12/2012 14:56:15
Quote Anchor link
Dit geeft een error:

Notice: Use of undefined constant __DIR__ - assumed '__DIR__' in

bij de gebruikte code:

$pagina = file_get_contents(__DIR__.'includes/test.json');



-- Ook geeft hij nog steeds dezelfde error als eerst
Gewijzigd op 31/12/2012 14:57:07 door Victor Php
 
Moose -

Moose -

31/12/2012 15:09:36
Quote Anchor link
Misschien even xampp opnieuw downloaden. __DIR__ zou moeten werken. Doen de andere magic constants het wel? Zie http://php.net/manual/en/language.constants.predefined.php
 
Victor Php

Victor Php

31/12/2012 15:35:39
Quote Anchor link
Het is al een verouderde versie, dus dat zou het kunnen zijn. Ik zal xampp even opnieuw downloaden.

Toevoeging op 31/12/2012 17:29:29:

Dit was het inderdaad, probleem opgelost!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.