filters & actions

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ray de graaf

ray de graaf

06/04/2014 16:32:21
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil graag leren hoe ik een filter kan maken. Ik heb een database met allerlei evenementen erin.
Nu wil ik een functie proberen te maken die het volgende kan filteren:

Zoeken op Plaats. -> straal 10, 20, 30 km
Zoeken op Periode -> Vandaag, Deze week, Deze maand, Alles
Zoeken op genre -> Dance, House, Etc

Wie kan mij op weg helpen of bepaalde tutorials aanbevelen. Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen!

Ik werk met wordpress dus ik vermoed dat ik met hooks moet werken in functions.php

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 06:09:14
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

06/04/2014 17:35:12
Quote Anchor link
Gebruik phpmyadmin!
Je kan door de 'search' module van phpmyadmin je query zien en de output. Op basis daarvan kun je je query steeds aanpassen tot je de ultieme query hebt. Vervolgens wat php code's erom heen en voila..
Okee ik denk niet dat iedereen mijn idee zal waarderen hier. Maar ik denk wel dat het je goed op weg kan helpen!

Toevoeging op 06/04/2014 17:35:44:

ow ik lees nu pas dat je wordpress gebruikt haha -_-'
 
Ray de graaf

ray de graaf

07/04/2014 11:44:37
Quote Anchor link
Ik gebruik idd wordpress, ik heb templates aangemaakt met in iedere template andere query's. ik heb voor elke maand een aparte template gemaakt, het werkt prima.

Maar hoe doe ik het als ik met geo waardes wil werken. en dan wil zoeken op een bepaalde afstand?
 
Michael -

Michael -

07/04/2014 12:11:44
Quote Anchor link
Je zou pro6pp kunnen gebruiken hiervoor. Wel is hier een abonnement voor minsten 30 euro per jaar voor nodig.

Wil je het liever gratis, dan kun je op die zelfde site hun databases downloaden met postcodes en geo gegevens.
Nadelen hiervan zijn:
- Eigen script maken
- Databases die je kunt downloaden bevatten niet alle postcodes die hun API wel bevat (mijn ervaring)
- Niet direct de recentste postcodes.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.