flash naar standaard

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Space gremlin

space gremlin

09/02/2017 23:25:34
Quote Anchor link
Mogelijk staat mijn vraag niet goed. en misschien moet ik hiervoor geheel niet op dit forum zijn.
Echter omdat ik hier geregeld mijn vragen neerleg , vraag ik het toch.
Indien dit volledig incorrect is, of er is toch een rubriek dan verneem ik dit graag.
------------------------------------------------------------------------------------------

Op mijn website in de root (intro) http://www.msxflash.nl

Heb ik nog 1 ding in flash draaien dat zijn de cartridges. dit wil ik omzetten naar een ander formaat zodat ik
totaal van flash af ben. waar kan ik dit het beste mee doen. daarnaast loopt er nog wel een routine op, waarbij
de boel stopt met draaien als je met de muis er over gaat, maar ik denk dat dit even een apart verhaal is.

Uiteindelijk is natuurlijk de bedoeling dat de boel wel klein in kbs blijft.

Natuurlijk heb ik mijn eigen ontwerpen in 3d, dus ik kan het naar vele formaten exporteren zoals png jpg.
maar ook dat zal niet geheel van belang zijn voor mijn vraag.

alvast bedankt.
Gewijzigd op 09/02/2017 23:26:00 door Space gremlin
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:58:16
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/02/2017 23:29:04
Quote Anchor link
Als de kwaliteit van wat je daar ziet voldoende is zou ik er gewoon een animated gif van maken. Ik ben eigenlijk verbaasd dat het dat niet is.
 
Space gremlin

space gremlin

09/02/2017 23:33:11
Quote Anchor link
ik geef je groot gelijk, dat dat het nog niet is. Maar kan ik dat dan met een script aansturen, dat ie stopt met draaien als ik mouse over doe.

ja de kwaliteit is voldoende, anders worden de bestanden helemaal zo groot. want het zijn aardig wat frames.


Daarnaast als ik de nieuwe opzet er voor heb , kan ik altijd de kwaliteit verhogen en kijken wat dit met het totale formaat doet. omdat dit mijn eigen bestanden uit 3d zijn, kan ik ze zo scherp maken als ik zelf wil.
Gewijzigd op 09/02/2017 23:37:21 door space gremlin
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/02/2017 23:37:02
Quote Anchor link
Je kan altijd een andere image geven als hover, bijvoorbeeld een statische variant. Meer dan css is dat niet. Uiteraard kun je dat soort zaken ook via javascript doen, in dit geval via onmouseover, onmouseout etc. Niet zeker van de namen, klinkt alleen logisch.

De variant die je vraagt is lastig, en eerlijk gezegd was me nog niet opgevallen dat de animatie stilvalt wanneer je een mouseover doet. Nog eerlijker vind ik het vreselijk, het heeft geen enkele toegevoegde waarde. Een glow zou nog wat zijn, dit niet.
Gewijzigd op 09/02/2017 23:39:31 door Ben van Velzen
 
Space gremlin

space gremlin

09/02/2017 23:39:56
Quote Anchor link
ik ga wel even kijken wat er mogelijk is. want ik vermoed dat ik de images echt los op de server moet gaan zetten. om
elke moment te kunnen stoppen. Ik ga wel even zoeken op het internet wat mogelijk is. bedankt.

-----------------------------------------------------

okee ik gooi er wel een glow op of iets dergelijks op. dat is dan nog een beetje haalbaar om in elkaar te zetten voor mij op dit moment.

het moment stop had ik er op gezet, omdat het toevallig zo kon haha.

maar flash is verleden tijd dus daar moeten we vanaf.
Gewijzigd op 09/02/2017 23:42:43 door space gremlin
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/02/2017 23:43:09
Quote Anchor link
Mijn vraag is waarom je dat zou willen. Waarom wil je de tijd terugdraaien naar 1992? We leven in 2017, kun je niet iets leukers bedenken? De reden dat ik het vraag is dat de animatie die er nu al staat de woorden animated gif en wordart schreeuwen, en nee, dat is niet positief. Kun je niet een laten we zeggen hedendaagse animatie kiezen met een hedendaagse overgang?
 
Space gremlin

space gremlin

09/02/2017 23:47:50
Quote Anchor link
Das geen probleem, maar waar moet ik dan aan denken, en
vergeet niet haha, de site gaat wel over 1985 of zo haha.
maar geef mij aub even aan in wat voor een look ik moet denken, dan heb ik een idee.
dan heb ik het op zich toch goed bedacht het terugdraaien van de tijd haha, maar ik begrijp wat je bedoelt.
kan je mij een richting geven, natuurlijk hoef ik geen volledig ontwerp, en website in de mijn mailbox. maar dat lijkt
mij wel duidelijk.

wat is op dit moment dan de vervanging van animated gif, wordart. want uiteindelijk was dit wel mijn vraag.
waar kan ik dit naar om zetten.

alvast bedankt.


daarnaast heb ik inderdaad wel het idee dat een animated intro niet echt meer gewenst word, of vergis ik mij.
Gewijzigd op 09/02/2017 23:48:47 door space gremlin
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/02/2017 23:48:11
Quote Anchor link
Ik ga met Ben mee. Verder is een dergelijke landingspagina ook niet meer echt van deze tijd.
Waarom niet gewoon een website met beiden er geintegreerd? Kijk in de statistieken waar je publiek voor kiest, en zorg dat dit de plek wordt waar ze standaard uitkomen.
Gewijzigd op 09/02/2017 23:48:25 door - Ariën -
 
Space gremlin

space gremlin

09/02/2017 23:49:51
Quote Anchor link
Ik ben het compleet met jullie eens horen, alleen moet ik nog uitvinden wat de nu is.
jullie zijn daar meer in thuis dan ik met mijn hobby site tje.

m.a.w. intro gewoon pleite, de rest in de main.


Toevoeging op 09/02/2017 23:59:47:

de index is pleite, en ik ga rustig terug zetten in de main wat ik eventueel nodig hebt.

bedankt.

groet
Gewijzigd op 09/02/2017 23:50:56 door space gremlin
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

10/02/2017 00:07:27
Quote Anchor link
Landingspagina's zijn leuk, maar erg jaren 90. Wanneer je het over jaren 80 hebt moet je gewoon een BBS opzetten en daar een telefoonnummer voor plaatsen, zo simpel is het ook weer.

Ik wil maar zeggen: het onderwerp zelf is niet geheel relevant voor de opbouw van je website. Een website over galileo zal ook niet een 16e eeuws font en taalgebruik hebben. Ik kan me van vooral half jaren 90 heel goed de under construction pagina's en landing pagina's herinneren, en dat was nooit een positieve ervaring. Al had ik als een van de eersten bij mij in de buurt een breedbandverbinding. Want het laden van een zinloze pagina met je (max 56k6 modem) was op zijn minst vervelend te noemen, en ook toen zagen die animated gifs er niet uit, al waren ze immens populair, je zit toch aan transfer snelheid te denken per frame. Nostalgie? Ja. Positieve nostalgie? Niet bepaald.
 
Space gremlin

space gremlin

10/02/2017 00:10:58
Quote Anchor link
Klopt. en inderdaad je mag tegenwoordig wel wat verwachten van een internet verbinding als je het internet op gaat, Maar ik heb de intro nu totaal verwijderd.

En alles wat ik mee wil nemen dan gooi ik de main site. hij start nu gewoon meteen direct in de main site. gaat ook allemaal meteen wat vlotter want je bent er nu meteen. Daarnaast had ik nog een vraag maar dat komt allemaal nog wel in een nieuw topic. das weer een apart verhaal.

bedankt zover, en de snelle reacties
Gewijzigd op 10/02/2017 00:11:25 door space gremlin
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

10/02/2017 00:15:40
Quote Anchor link
Stiekem hoopte ik dat je een BBS zou opzetten, maar helaas.
 
Space gremlin

space gremlin

10/02/2017 00:16:35
Quote Anchor link
lol aub niet hahahaha
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2017 00:20:40
Quote Anchor link
Hé jammer. Ik zocht net een driver voor mijn 33k6 modem. :-(
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

10/02/2017 00:30:50
Quote Anchor link
Ariën, wat is er mis met iaxmodem, asterisk en een voip provider? ;)
Gewijzigd op 10/02/2017 00:31:15 door Ben van Velzen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2017 00:32:06
Quote Anchor link
Veel te nieuwerwets ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.