flock: File locking; hoe zit het met include?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark L

Mark L

19/04/2011 19:28:48
Quote Anchor link
Ik heb sinds gisteren de functie flock(); ontdekt. Ik zie hoe handig en hoe nuttig de functie is: het zorgt ervoor dat een file niet geopend word, als deze ook ergens anders gebruikt word. Het script gaat pas door als de file ge-unlocked is.

Maar nu heb ik een vraagje. Ik zie nu hoe dat gaat met files, die d.m.v. fopen(); geopend worden. Maar hoe gaat dat als je include?
Is het mogelijk dat het bestand dat je include op hetzelfde moment gebruikt wordt door een ander? Kan het zijn dat terwijl jij nog aan het schrijven bent naar een file, er een include plaatsvind (en dat deze dan ook doorgezet wordt)?

Word de file gelocked als er een include plaatsvind?
Uiteraard gaat deze vraag ook op voor de require-statement.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 21:46:08
 
Aad B

Aad B

19/04/2011 20:28:04
Quote Anchor link
Waarom flock() gebruiken in een multi-user webomgeving? Is vragen om problemen. 110 gebruikers die op dat ene lock wachten?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/04/2011 09:34:14
Quote Anchor link
@Aad, waar lees jij wat over MultiUser webomgeving?
 
Write Down

Write Down

20/04/2011 11:26:52
Quote Anchor link
Ik zou het afraden om iemand een bestand te ontzeggen als het al in gebruik is. Wat je wel kan doen is een melding geven dat het al in gebruik is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.