footer aan de bottom van de pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Boris Mattijssen

Boris Mattijssen

20/06/2009 13:20:00
Quote Anchor link
Hallo luitjes,

Ik heb een probleempje.
Ik wil een footer aan de onderkant van mijn pagina, dus ook als er niet genoeg content is. Dit werkt nu goed in IE7 maar niet in FF en IE8.

http://test.feestenfeest.nl/test
Bekijk bijvoorbeeld even deze pagina: http://test.feestenfeest.nl/test/page/view/id/18.
Daar loopt de footer in IE8 en FF er gewoon doorheen.

De css is een beetje te groot om te posten. Hij is hier te vinden:
http://test.feestenfeest.nl/test/_style/style.php

Iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?

Groeten,
Boris
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 15:25:07
 
Barry

Barry

20/06/2009 14:24:00
Quote Anchor link
simpel,

niet laten floaten en clear:both zetten.

Quote:
Edit:
en je position:absolute weghalen ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Barry
 
Boris Mattijssen

Boris Mattijssen

20/06/2009 15:20:00
Quote Anchor link
Heey Barry heel erg bedankt voor je antwoord.
Maar hoe moet ik anders mijn div's naast elkaar krijgen, als ik ze niet float?
En waar zou ik dan clear:both neer moeten zetten?

Bij voorbaat dank!

Groeten,
Boris


EDIT:
Ik heb die position: absolute weggehaald en het werk! :) Bedankt man!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Boris Mattijssen
 
Boris Mattijssen

Boris Mattijssen

20/06/2009 15:43:00
Quote Anchor link
Hmm het probleem is toch niet opgelost.
Als ik position: absolute weghaal, bljift hij niet aan de onderkan van de pagina "plakken" als de site kort is. (er komt dan dus een witte balk onder de footer)

Kan je misschien toch even verdere uitleg geven over die floatings?

Groeten,
Boris

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Boris Mattijssen
 
Mitchell

Mitchell

20/06/2009 16:23:00
Quote Anchor link
Volgens mij probeer jij de footer ten alle tijden onderaan de pagina te laten staan, ook al staat er in je content maar 1 regel. Maar dit is cross-browser gezien volgens mij onmogelijk en ook niet nodig. Meeste browsers zullen de body (wat je momenteel ziet) als de container zien en zullen hem op je zichtvlak onderaan plaatsen waar hij dan dus over de content zal komen te staan (wanneer deze langer is dan je zicht veld).

Plaats hem gewoon onder je content en laat hem mee groeien met de pagina. Of je gaat voor optie 2 en gaat voor een fixed aanpak, maar dan zal je footer constant in beeld staan (ook dit werkt niet perfect cross-browser).

Optie 3 zou javascript zijn en dan kan je de hoogte van je browser body kunnen meten en deze dan vergelijken met de hoeveelheid content je hebt, als de content height groter word dan een bepaalde hoogte dan plaats je hem onder je content (gewoon) en wanneer het te klein is, dan kun je position gebruiken. Nadeel hier van is dat wanneer iemand zijn browser dan herschaalt, dit er dan niet geweldig meer uit zal zien.
 
Crude Oil

Crude Oil

20/06/2009 18:01:00
Quote Anchor link
ik maak altijd gebruik van een header en een footer.
in de header begin ik met een tabel zonder border, ik eindig met <td>
in de footer sluit ik die <td> tag netjes af enz...
 
B a s
Beheerder

B a s

20/06/2009 18:19:00
Quote Anchor link
Je bent niet de eerste die een footer wil. Dit kun je gewoon met CSS oplossen: klik. Eerste resultaat op Google; footer css

Als je footer 100% breed is, kun je dit gebruiken door een div footer onderaan al je divs te zetten voor de Google analytics en body.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door B a s
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.