Force download image op android

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Allard Keij

Allard Keij

16/05/2013 16:02:39
Quote Anchor link
Hallo,

Even een vraagje.

Een tijdje geleden ( enkele maanden terug ) heb ik enkele web-apps gemaakt voor android. Oftewel een website naar APK ombouwen e.d.

Alles werkt altijd perfect. Nu zit ik met een probleem. Sinds de laatste update kan ik m'n images niet meer laten force downloaden met mijn oude script.

Wat ik toen gebruikte:
Quote:
$file = $_GET['file'];
$rand = rand(00001,99999);
header('Content-disposition: attachment; filename=APP-Wallpaper'.$rand.'.png');
header('Content-type: image/png');
readfile('wallpapers/'.$file.'');


Dit werkte toen nog perfect. De image werd gewoon naar de telefoon gedownload.

Nu het volgende probleem. Sinds de update van Android word een image met dit script geopend in de "gallery view" maar je kan er vervolgens niks mee. Als je op menu drukt op je telefoon staat er "Instellen als". Vervolgens na het touchen van deze knop krijg je de melding dat er geen programma is om het "Instellen als" voort te zetten.

Het instellen als is niet eens de bedoeling. Het zou mooi zijn maar totaal niet nodig. Wat ik wil bereiken is dat de image gewoon ge-force download word naar de telefoon.

Heeft iemand enig idee wat voor script eventueel zal werken? Ik zelf heb het gevoel dat een javascript de oplossing is voor dit probleem.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.