foreach loop geeft extra ongewenste resultaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »
Robert deBeer

Robert deBeer

11/10/2020 15:24:35
Quote Anchor link
Werkend aan een verhuur systeem met PHP en Mysql loop ik tegen een raar probleem aan. Als ik een query uitvoer op de database komt deze keurig met een tabel terug met de gevraagde gegevens. Als ik die gegevens vervolgens via een foreach loop echo, dan heb ik ineens meer records. Wellicht dat ik de array verkeerd vul of er iets anders aan de hand is. Ik kan niet vinden wat. Hier is de code die ik gebruik:

Hmm kan geen code/script tags vinden.. doe het maar even met "quote"

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php

  $mysqli
= new mysqli('localhost','root', '', 'availabilitycalendar');
  $sql = "
    SELECT rentaltype.VehiculeType, vehicules.VehiculeNr FROM vehicules, rentaltype WHERE rentaltype.Id = vehicules.VehiculeType ORDER BY vehicules.VehiculeNr ASC"
;
  $result = $mysqli -> query( $sql);    
  if (!$result) {
    printf("Query failed: %s\n", $mysqli->error);
    exit;
  }


  echo '<pre>';
  print_r($result);
  echo  '</pre>';echo "<br><br>";

  while ($vehiculeCode = $result -> fetch_array()) {
    $new_array[$vehiculeCode['VehiculeType']] = $vehiculeCode;
    $new_array[$vehiculeCode['VehiculeNr']] = $vehiculeCode;
//    echo( $vehiculeCode['VehiculeType'] . "_" . $vehiculeCode['VehiculeNr'] . '<br>');
  }
  echo '<pre>';
  print_r($new_array);
  echo  '</pre>';echo "<br><br>";

  $mysqli -> close();
  echo "<br><br>foreach loop<br><br>\n";

  foreach( $new_array as $row){
    echo $row[0] . "_" . $row[1] . "<br>";
//    echo $row['VehiculeType'] . '_' . $row['VehiculeNr'] . '<br />';
  }

?>

Wat zie ik over het hoofd?



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Output
eScoot_2104001
eScoot_2104002
eBike_2104003
eScoot_2104004
eScoot_2104005
eBike_2104006
eScoot_2104007
eScoot_2104008
eScoot_2104009
eScoot_2104010


foreach loop

eScoot_2104010
eScoot_2104001
eScoot_2104002
eBike_2104006
eBike_2104003
eScoot_2104004
eScoot_2104005
eBike_2104006
eScoot_2104007
eScoot_2104008
eScoot_2104009
eScoot_2104010


Edit:
Code-tags toegevoegd. Zie ook de Veelgestelde Vragen.
Gewijzigd op 11/10/2020 18:23:29 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:28:56
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2020 15:30:58
Quote Anchor link
Er zijn gewoon code-tags hoor. Zie ook de Veelgestelde vragen.

Je maakt nu twee array's en dat is niet de bedoeling. Buiten je foreach kan je een extra element aanmaken.
Gewijzigd op 11/10/2020 15:42:08 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/10/2020 16:01:09
Quote Anchor link
Wat @Ariën zegt, je slaat twee keer dezelfde informatie op onder verschillende indexen.

Als je dan toch niet de key van $new_array gebruikt (regel 28) dan zou ik eerder in plaats van regel 17 en 18 zoiets verwachten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$new_array[] = $vehiculeCode;

Waarbij op index 0 VehiculeType zit, en op index 1 VehiculeNr.

Wellicht is het ook handiger om met textuele indexen te werken want "VehiculeNr" zegt een stuk meer dan "1".

Het is overigens vehicle in plaats van vehicul, lijkt mij.
Gewijzigd op 11/10/2020 16:01:31 door Thomas van den Heuvel
 
Robert deBeer

Robert deBeer

11/10/2020 17:44:38
Quote Anchor link
Ah ok, bedankt, ik zal daar eens mee gaan stoeien om niet twee keer hetzelfde op te slaan. Ook de opmerking om buiten de foreach een extra element aan te maken moet ik eens bekijken.

Mbt vehicule en vehicle zit t verschil in dat t ene frans is en de voorgestelde in t engels :) en je hebt helemaal gelijk dat je niet twee talen moet mixen..

Ik had in eerste instantie de indexen tekstueel en heb dat gewijzigd in 0 en 1, maar ik verander het terug is inderdaad veel leesbaarder.

YES!! het werkt zoals ik verwacht. Nogmaals dank.
Gewijzigd op 11/10/2020 17:52:45 door Robert deBeer
 
Ad Fundum

Ad Fundum

12/10/2020 09:38:13
Quote Anchor link
Ik ben juist voorstander van het mixen van twee talen; engels voor alles van PHP en (het liefst :) Nederlands voor alles wat je zelf hebt bedacht: variabelen, classes, etc.
Op die manier heb je letterlijk twee namespaces en loop je minder kans op naamconflicten.
Gewijzigd op 12/10/2020 09:38:34 door Ad Fundum
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2020 12:46:42
Quote Anchor link
Ik kijk weer een beetje gemengd naar het mixxen van twee talen. Voor een simpel eigen projectje is het leuk, maar het moet wel begrijpbaar blijven voor een ander. Ik heb ooit eens iemand mogen helpen met een script, en die bleek variabelen in Esperanto te hebben. Dat moet je echt flink heen en weer zoeken wat sommige dingen betekenen en wat het doet. Ik heb diegene dan ook geadviseerd om gewoon de Engelse taal te hanteren.

Als je het project op Github zou plaatsen, dan zou ik echt Engels aanhouden.
Evenals voor documentatie en comments.
Gewijzigd op 12/10/2020 12:47:14 door - Ariën -
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

12/10/2020 13:07:32
Quote Anchor link
vehicul, da's niet zo ridicuul - voor een Belg (even afgaande op de spelling van deBeer)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.