foreign keys in phpmyadmin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Christiaan de kleine

christiaan de kleine

11/07/2011 12:37:52
Quote Anchor link
De titel is al erg duidelijk, hoe kan ik dit voorelkaar krijgen. Dus een foreign key instellen in phpmyadmin. Mijn website is gehost bij azuli.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 23:43:15
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

11/07/2011 12:49:42
Quote Anchor link
Google is ook al erg duidelijk:
http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&biw=1680&bih=870&q=foreighn+keys+phpmyadmin&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Begin met tabel engine innoDB in plaats van MyIsam.
Hier kan je in phpmyadmin een index creeeren, waarbij je als veld het id van een andere tabel opgeeft.
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

11/07/2011 12:49:45
Quote Anchor link
Quote:
In phpMyAdmin zitten geen foreign keys, ze hebben iets gemaakt wat er een beetje op lijkt : Relation tables...Maar dat staat heel duidelijk uitgelegd in de help-files van PMA.

Wil je daadwerkelijk gebruik gaan maken van FK in je applicaties moet je zorgen dat al je tabellen van het type InnoDb zijn, die ondersteunen namelijk wel foreign keys, in tegenstelling tot MyISAM en Heap.

Voor meer informatie verwijs ik je door naar http://www.pfz.nl/archief/302875-foreign-key-in-phpmyadmin/
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

11/07/2011 12:52:10
Quote Anchor link
kan ik innodb ook zelf installeren ofinstellen op een externe j\host, kan hem namelijk nergens vinden
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

11/07/2011 12:54:14
Quote Anchor link
Bij het creeeren van een tabel, kan je opgeven welke engine deze moet gebruiken (heeft te maken met geheugen gebruik, data afwikkeling, functionaliteiten).

InnoDB is een van de Engines. De standaard engine is MyIsam.
als je in phpmyadmin bent, kun je bij handelingen de tabel-engine voor een bestaande tabel aanpassen. Verder kun je bij het aanmaken van een nieuwe table ook gelijk aangeven welke engine je gebruikt.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/storage-engines.html
Gewijzigd op 11/07/2011 12:55:18 door Pieter van Linschoten
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

11/07/2011 12:55:06
Quote Anchor link
bij de ingines van azuli kan ik geen innodb vinden...

kan ik het daarom zelf installeren?
 
Kees Schepers

kees Schepers

11/07/2011 13:30:04
Quote Anchor link
Nee dat kan niet zonder toegang tot de server waarop MySQL Server is geinstalleerd. Blijkbaar is InnoDB dus uitgeschakeld, beetje vaag maar welke datatypes kun je wel selecteren?
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

11/07/2011 15:42:44
Quote Anchor link
MYISAM
MEMORY
Blackhole
Example
Archive
CSV
Federated
MRG_MYISAM
 
Kees Schepers

kees Schepers

11/07/2011 16:10:43
Quote Anchor link
Hmm zit niet echt wat leuks tussen ben ik bang, maar om te kijken welke voldoet aan jouw eisen zou je eens dit moeten doornemen (erg handig!!)

http://goo.gl/lalxc

Edit: Zo te zien zit er niets in je lijstje wat foregin keys ondersteund. Ik zelf zou dit reden genoeg vinden om over te stappen van hosting partij of misschien dat ze ook PostGreSQL ondersteunen?
Gewijzigd op 11/07/2011 16:20:31 door kees Schepers
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

11/07/2011 16:17:58
Quote Anchor link
MRG)MYISAM

is dat niet een merge type...

Toevoeging op 11/07/2011 16:21:30:

nou ik zou niet zo snel overstappen. Hun bieden een site met unlimetd featyres en geen reclame. Dit vind ik persoonlijkgoed!

maar als jullie een vergelijkebare host weten dan sta ik ervoor open..

Edit: Kan ik postgresql gewoonweg proberent e installeren, zo ja hoe? de manual van hun is ook niet erg duidelijk, want hun gaan ervan uit dat ik hem op mijn computer los installeer???
Gewijzigd op 11/07/2011 16:32:11 door christiaan de kleine
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.