Form classes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martin V

Martin V

10/08/2014 20:50:35
Quote Anchor link
Hallo allen,

Ik heb een beetje zitten googlen op 'form class' en ben daarbij de nodige form classes tegen gekomen. Het valt me op dat de meeste het weergeven door echo te gebruiken, zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo Form::open('hier-de-nodige-opties');
?>

Nu werk ik met smarty, dus echo-en ga ik niet doen. Ik heb verder (nog) niet gezocht op form class en smarty, dus wellicht bestaat er wel een plugin voor, maar daar heb ik nog niet naar gezocht.

Wat ik me nu afvraag, heeft het zin om een form class te gebruiken i.c.m. smarty? De dynamische en html code is al gescheiden, dus daarvoor hoeft het niet meer via een class te lopen denk ik.

Groet,
Martin
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 03:17:29
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2014 20:55:46
Quote Anchor link
Je hebt al deze tags binnen Smarty om om formulieren op te bouwen. Dus waarom zou je een form-builder maken in de vorm van een class.

{html_checkboxes}
{html_image}
{html_options}
{html_radios}
{html_select_date}
{html_select_time}

Als je nou geen Smarty gebruikt, maar een normale view via PHP, zonder een hele parser (want PHP kan dat ook al prima). Dan zou het wel een optie zijn geweest, en de meeste MCV's hebben hier gewoon ondersteuning voor.
 
Martin V

Martin V

11/08/2014 15:59:20
Quote Anchor link
Thanks!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.