Form validatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Max -

Max -

30/11/2012 13:54:58
Quote Anchor link
Hallo, ik zit met een probleem.

Ik ben al 3 dagen bezig om een server sided check te maken die controleerd of alles is ingevuld in een klein formuliertje.
De insert into e.d. werkt allemaal, de client sided check werkt ook.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
if (isset($_POST['submit'])){
   if (empty($_POST['projectnr'])){
       echo "<p class='error'>Geen projectnummer ingevoerd..<span class='close'>X</span></p>";                
        }
elseif (empty($_POST['projectnaam'])){
        echo "<p class='error'>Geen projectnaam ingevoerd..<span class='close'>X</span></p>";  
        }
elseif (empty($_POST['datedl'])){
            echo "<p class='error'>Geen datum ingevoerd..<span class='close'>X</span></p>";  
        }
elseif (empty($_POST['vc'])){
            echo "<p class='error'>Geen verkeerscentrale ingevoerd..<span class='close'>X</span></p>";
            }
elseif (empty($_POST['moeilijkheidsgraad'])){
            echo "<p class='error'>Geen moeilijkheidsgraad ingevoerd..<span class='close'>X</span></p>";
            }
elseif (empty($_POST['opdrachtgever'])){
            echo "<p class='error'>Geen opdrachtgever ingevoerd..<span class='close'>X</span></p>";
            die(mysql_error());
            }

        //Connectie maken
        $connect = mysql_connect($host, $user, $password) or die("Could not connect database");
        mysql_select_db($db, $connect) or die("Could not select database");
?>


Als ik het goed heb zou hij na de
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php elseif (empty($_POST['opdrachtgever'])){
            echo "<p class='error'>Geen opdrachtgever ingevoerd..<span class='close'>X</span></p>";
            die(mysql_error());//hier zou hij moeten stoppen? ?>


Toch moeten stoppen met het script uitvoeren? Helaas gooit hij alsnog alles in de database.


Alvast bedankt :)
Gewijzigd op 30/11/2012 14:14:25 door Max -
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 11:59:17
 
- SanThe -

- SanThe -

30/11/2012 14:10:05
Quote Anchor link
Anon Anoniem op 30/11/2012 13:54:58:
Als ik het goed heb zou hij na de
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php elseif (empty($_POST['opdrachtgever'])){
            echo "<p class='error'>Geen opdrachtgever ingevoerd..<span class='close'>X</span></p>";
            die(mysql_error());//hier zou hij moeten stoppen? ?>


Toch moeten stoppen met het script uitvoeren? Helaas gooit hij alsnog alles in de database.


Ja, maar alléén als alle daarvoor staande if()-jes niet waar zijn en deze if() dus wel waar is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.