Form verandere dmv een selectbox

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

20/03/2008 07:45:00
Quote Anchor link
Zoals de titel al zegt, ik wil graag dat als je een bepaalde waarde selecteert in een selectbox dat dan het hele formulier(of een deel) veranderd.

Kan dit met PHP of met AJAX of Javascript?

wie weet hier dan een goed voorbeeld van wat mij op weg kan helpen??
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 10:30:41
 
GaMer B

GaMer B

20/03/2008 07:47:00
Quote Anchor link
Dit kan met AJAX in combinatie met PHP. Zoek maar eens op google naar: Dynamic form AJAX. In ieder geval iets in die richting.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

20/03/2008 08:41:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<select name="selectbox" onChange="jejavascriptfunctievoorhetveranderenvanhetformulier();">
<option value="val">1</option>
</select>
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

20/03/2008 17:23:00
Quote Anchor link
en zonder gebruik te maken van Javascript/AJAX kan het niet begrijp ik?
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

20/03/2008 17:25:00
Quote Anchor link
HTML & CSS is opmaak, PHP is serverside (kun je dus niet uitlaten voeren wanneer een pagina al geladen is, tenzij je AJAX gebruikt). Waarmee wilde je het anders doen?
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

20/03/2008 17:39:00
Quote Anchor link
oké,

ik snap het. Maar ik heb nog niet eerder met javascript gewerkt(wel ooit eens een paar dingen ge-copy-paste, maar nooit zelf maken).

Maar ik ben op w3schools.com javascript aan het "leren"

bedankt voor je reactie en als ik er niet uitkom post ik het hier wel

P.S. kan het gebruik van javascript geen kwaad, bijv. als de bezoeker javascript heeft uitgeschakeld kan hij m'n formulier niet bekijken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Erwin Nieuwenhuis
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

20/03/2008 17:50:00
Quote Anchor link
Klopt. Als JavaScript is uitgeschakeld, kan diegene weinig gebruikmaken van JavaScriptscripts op jouw website. Daarom is het altijd verstandig ergens de <noscript></noscript>-tags te gebruiken met daartussen een melding. Dat krijgt iemand te zien wanneer JavaScript staat uitgeschakeld ;).
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

20/03/2008 17:53:00
Quote Anchor link
Bedankt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.