form vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter Boussaer

Pieter Boussaer

02/10/2008 19:23:00
Quote Anchor link
Hallo, ik heb een vraag.

In men site heb ik een zijdiv en een contentdiv.
Nu in men zijdiv staat er een loginform en als ik nu naar de contact pagina ga dan staat er in mijn contentdiv ook een form.

Nu zeggen jullie altijd dat het beter is je form's te controleren of ze worden gepost met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST")
?>


Maar als ik dit doe, dan krijg ik in de zijdiv verschillende errors te staan omdat er niets is ingevuld, hoe kan ik dit verhelpen?
Ik vind dit nogal storend.

Ik kan natuurlijk altijd doen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if(isset($_POST['submit']))
?>

Maar dit is niet goed, zeggen jullie
Hoe kan het anders?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter Boussaer
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 04:00:34
 
--

--

02/10/2008 19:26:00
Quote Anchor link
Zijn dat PHP errors of je eigen foutafhandeling? Post de errors eens?
 

02/10/2008 19:29:00
Quote Anchor link
Je moet de eerste manier gebruiken omdat soms het voor kan komen dat de submit niet mee gestuurd wordt en dus wordt de controle niet in werking gesteld. Zie ook PHP Beginners handleiding.
 
Pieter Boussaer

Pieter Boussaer

02/10/2008 20:00:00
Quote Anchor link
@ evert dit komt in mijn zijbalk te staan als ik het form veld in de contentdiv verstuur
Notice: Undefined index: nick in /customers/kljzaffelare.be/kljzaffelare.be/httpd.www/files/include/inc_login.php on line 9

Notice: Undefined index: pass in /customers/kljzaffelare.be/kljzaffelare.be/httpd.www/files/include/inc_login.php on line 10

Quote:
ik heb het al opgelost, ik had vergeten kijken of $_POST['nick'] leeg was enzo, daarom kreeg ik die foutmelding
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter Boussaer
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.