Form werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Raymen

Raymen

28/10/2006 18:54:00
Quote Anchor link
Hey, je ziet het al aan de titel, me form werkt niet... als ik de pagina laad komt de form in beeld en als ik het dan invuld/update, en dan klik ik op submit dan herlaad hij de pagina maar zie ik de from opnieuw. hier is mijn code: :P
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?
    if (array_key_exists('submit_check', $_POST)) {
        $update_date = date("d-m-Y H:i");
        $sql = "UPDATE projects (name, description, update_date, progress)
                               VALUES('"
. mysql_real_escape_string($_POST['name']) . "', '" . mysql_real_escape_string($_POST['description']) . "', '" . mysql_real_escape_string($update_date) . "')";
        $res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
        echo $res;
        echo " Project succesvol gewijzigd";
    }

    else{
    
        $id = $_GET['id'];
        $username = $userdata['user_name'];
    
        $sql = "SELECT id,name,description,author,date FROM projects WHERE id = '$id'";
        $res = mysql_query($sql);
        $num = mysql_num_rows($res);
        $d = mysql_fetch_array($res);
        
        if ($username == $d['author']) {
                echo "<h3>Wijzig uw Project:</h3>";
                ?>
              
                <table border="0"><form method="post" action="addproject.php?id="<?php echo $d['id']; ?>" enctype="multipart/form-data">
                <tr><td width="40%">Project Naam:</td><td><input type="text" size="20" maxlength="20" name="name" value="<? echo $d['name']; ?> ">(Max 20 chars)</td></tr>
                <tr><td width="40%">Project Beschrijving:</td><td><textarea name="description" rows="8" cols="31"><?php echo $d['description']; ?></textarea></td></tr>    
                <tr><td width="40%">Percentage klaar:</td><td><select><option name="0">0</option> <option name="10">10</option> <option name="20">20</option> <option name="30">30</option><option name="40">40</option> <option name="50">50</option><option name="60">60</option> <option name="70">70</option><option name="80">80</option> <option name="90">90</option><option name="100">100</option></select> </td></tr>            
                <tr><td width="40%"></td><td><input type="Submit" name="Wijzig" value="Wijzig"><input type="hidden" name="submit_check" value="1">
                </table></form>
                <?
        }
        else{
            echo "U heeft niet het recht om dit project te wijzigen";
        }
    }

?>

mod-edit:
tags toegevoegd
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymen
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 00:49:18
 
Joren de Wit

Joren de Wit

28/10/2006 18:58:00
Quote Anchor link
Om te kijken of een formulier gepost is gebruik je:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
?>


Niet de manier die jij nu gebruikt door te kijken of een bepaald (hidden) field gepost is...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/10/2006 18:58:00
Quote Anchor link
Verander:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
 if (array_key_exists('submit_check', $_POST)) {
?>

eens in:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
?>
 
Frank -

Frank -

28/10/2006 18:58:00
Quote Anchor link
offtopic: $update_date = date("d-m-Y H:i"); zal géén datum opleveren! Daar kun je helemaal niets meer mee, het is gewoon een stuk tekst. Ga er maar eens mee rekenen of op sorteren, je krijgt de meest bijzondere resultaten.

Een datum (met tijd) sla je in de database op als een DATE of DATETIME en vooral niet als een VARCHAR, wat je nu waarschijnlijk hebt gedaan. Een DATETIME eist het formaat yyyy-mm-dd hh:mm:ss. Dat is een ISO-formaat waar je nog eens wat mee kunt, bv. alle zaterdagen opzoeken, sorteren, een maandje er bij optellen, etc.

Kortom, aanpassen die handel voordat je jezelf ernstig in de nesten werkt.
 
Raymen

Raymen

28/10/2006 19:11:00
Quote Anchor link
@jan:
ik heb het gedaan maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

@frank
ok, ik zal het zo snel mogelijk veranderen.
 
Raymen

Raymen

29/10/2006 08:23:00
Quote Anchor link
en ik heb nog een vraag, hoe kan ik woorden verandered in andere woorden/plaatjes zoals met scheldwoorden en emotiecons?
 
Zap

zap

29/10/2006 09:38:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
if (isset($_POST['Wijzig])) {
 $update_date = date("d-m-Y H:i");
        $sql = "UPDATE projects (name, description, update_date, progress)
                               VALUES('" . mysql_real_escape_string($_POST['name']) . "', '" . mysql_real_escape_string($_POST['description']) . "', '" . mysql_real_escape_string($update_date) . "')";
        $res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
        echo $res;
        echo " Project succesvol gewijzigd";
} else {
 
Raymen

Raymen

29/10/2006 10:07:00
Quote Anchor link
@zap
als ik dat verander krijg ik dit:
Parse error: parse error, unexpected '"', expecting ']' in C:\Program Files\xampp\htdocs\php-fusion\update_project.php on line 13
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.