form zonder verzendknop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dimi meulman

dimi meulman

29/11/2012 15:48:49
Quote Anchor link
Ik had een vraagje, bestaat er een systeem om een formelier te maken zonder verzendknop.
Zal even uitleggen wat me bedoeling is. Ik heb enkel voorwaarden gemaakt met if en else. En als de voorwaarden kloppen zou er een automatisch formulier moeten verzonden worden. Is dit mogelijk?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 10:04:10
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/11/2012 15:50:27
Quote Anchor link
En hoe zou het formulier vervolgens moeten weten dat het ingevuld is, en verstuurt moet worden?
Gewijzigd op 29/11/2012 15:50:43 door - Ariën -
 
Dimi meulman

dimi meulman

29/11/2012 15:54:54
Quote Anchor link
Het zou verzonden worden met hidden variabelen. Ik heb al geprobeert te werken met refresh maar dit werkt niet.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

29/11/2012 15:56:14
Quote Anchor link
- Om te beginnen, wanneer een gebruiker iets invult in een <input type="text"> en daarna op enter drukt, wordt het formulier verzonden; ongeacht of er een knop staat of niet.

... maar wat je echt vraagt ...

Ja, kan ook; geen probleem. Ik denk aan twee mogelijkheden:

- Je kan een button maken die er uit ziet als een checkbox. <input type="image"> en dan een image van een checkbox ... (maar dat is een beetje vals spelen)
- Met javascript.

Toon eens je formulier; dan toon ik wat je kan toevoegen om dit laatste uit te voeren.
 
Dimi meulman

dimi meulman

29/11/2012 16:05:00
Quote Anchor link
Nee, wacht zal eens beter uiteleggen;

Ik kijk in een tabel(database) hoeveel rijen er aanwezig zijn, als er meer dan 1 rij is moet hij de verschillende rijen tonen in een formulier waaruit je dan kan kiezen en doorschakelt naar de volgende pagina (tot hier werkt dit prefect), maar nu komt het; ik had graag gehad wanneer er maar 1 rij aanwezig is dat hij automatisch doorschakelt naar de volgende pagina en de waarde uit die rij mee neemt; maar hiervoor vindt ik geen oplossing.
 
- Marco -

- Marco -

29/11/2012 16:06:17
Quote Anchor link
Wat zou als het veld bericht ingevuld MOET worden?
iemand typed 1 letter ( dus zijn bericht is nog niet af ) en het word al verzonden?
Dat zou een beetje jammer zijn :p
 
Wouter J

Wouter J

29/11/2012 17:31:37
Quote Anchor link
Marco, je leest niet goed hij typt niks hij selecteer een box en daar gaat het niet om het gaat erom dat de gebruiker meteen wordt doorgestuurd als er maar 1 optie is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.