formulier met links zonder javascript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/06/2011 10:43:59
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil een overzichtje met een aantal links tonen. Door op een link te klikken moet de waarde van die link gepost worden naar een andere pagina. Omdat het om een setup van een framework gaat leek het me (in 1e instantie) wel mooi om dit zonder javascript te doen zodat het altijd werkt. Maar (correct me if I am wrong) volgens mij moet ik dan voor iedere link een apart formulier genereren en kun je de link alleen versturen door er een submit button van te maken. Klopt dat, of kun je ook (zonder javascript) een tekst string als submit button laten werken?

Toevoeging op 24/06/2011 14:06:56:

Je hebt dus een aantal links:

link 1
link 2
link 3
link 4
link 5

En wat ik wil is als ik op zo'n link klik, dat dan de waarde van die link naar een andere pagina wordt gepost. Kan dit zonder javascript? Zo nee, kan dit wel met javascript... en hoe?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 19:50:12
 
Lukie Brink

Lukie Brink

25/06/2011 02:14:43
Quote Anchor link
Als je bekent bent met jquery dan zou ik dat gebruiken hiervoor.

Kijk eens naar de functie 'ajax()'.

Daarmee kan je de waarde van de link doorsturen naar een aparte pagina.

Mocht je hier hulp bij nodig zij dan hoor ik het wel.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

25/06/2011 02:39:03
Quote Anchor link
moet dit zonder dat de pagina vernieuwd wordt of niet?
 

25/06/2011 08:16:01
Quote Anchor link
Lukie Brink op 25/06/2011 02:14:43:
Als je bekent bent met jquery dan zou ik dat gebruiken hiervoor.

Kijk eens naar de functie 'ajax()'.

Daarmee kan je de waarde van de link doorsturen naar een aparte pagina.

Mocht je hier hulp bij nodig zij dan hoor ik het wel.


Oh wat een slim antwoord weer. Bravo, geweldig, goed zo.

Als je niet weet waar je het over hebt, reageer dan niet.

jQuery is javascript!
 
Rolf -

Rolf -

25/06/2011 08:45:40
Quote Anchor link
Kan je niet het beste gewoon een link gebruiken en in die link je waarde meegeven. Dan kan je dit weer uitlezen met $_GET?
 
The Force

The Force

25/06/2011 08:53:29
Quote Anchor link
Om een tekstlink een formulier te laten submitten heb je javascript nodig. Ik heb twee kanttekeningen. Ten eerste lijkt het me niet erg om javascript te gebruiken. Het is niet zo dat je script door duizenden mensen gezien gaan worden. Als iemand echt je framework wil installeren en hij behoort tot de 5% die javascript heeft uitstaan dan zou hij ongetwijfeld het aan willen zetten. Zeker als je aangeeft dat javascript aan moet staan. Het script hoeft ook maar één keer te draaien. Mijn tweede kanttekening: waarom wil je geen GET request? Zit daar een nadeel aan die POST niet heeft? Het lijkt me allemaal vrij omslachtig en onnodig om een constructie te bedenken met een groot aantal forms en alles.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2011 14:46:12
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties. Als het niet anders kan dan zal ik het toch moten oplossen met javascript maar het lijkt me mooier als ik dit zonder javascript kan oplossen.

@The Force: het lijkt me beter om het te posten, want ik wil niet dat het script via de browser kan worden aangeroepen met GET parameters. Het enige wat ik nog zou kunnen doen is voor iedere link een formulier maken met een button.

Link 1 [button]
Link 2 [button]
enz.

Maar als je pecht hebt dan staan er ineens 30 formulieren op een pagina... ook niet echt wat je wilt :( Het alternatief is om het dan toch met javascript te doen. Iemand die weet hoe ik dat het beste kan aanpakken? Op de een of andere manier moet dan de waarde van de link in een hidden form field terecht komen of zo??? :-s
 
The Force

The Force

25/06/2011 18:53:09
Quote Anchor link
Dat is weer zo'n vorm van schijnbeveiliging. Als iemand je wil hacken dan maakt het niet uit of je een GET of POST request hebt. Zorg er gewoon voor dat je de data goed controleert voordat je het gebruikt, dat scheelt je een hoop javascript en extra HTML.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2011 18:57:09
Quote Anchor link
Ik snap wat je bedoelt, maar het gaat hier om een install script met paden die gepost worden. Ik wil niet dat mensen daar zelf via de browser gemakkelijk een pad kunnen invullen. Ik wil het zo lastig mogelijk maken.

Maar goed, weet iemand hoe ik dit dan met javascript zou moeten doen?
 
The Force

The Force

25/06/2011 19:21:55
Quote Anchor link
Oke, neem een hidden input, laten we zeggen met de name 'linkvalue'. Voeg naar smaak jQuery toe.

JS:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$(document).ready(function() {
    //"a" eventueel wat specifieker formuleren, zodat niet alle links op de pagina het onderstaand lot ondergaan :).
    //Werkt net zoals CSS :).
    $("a").click(function() {
        //De val(ue) van de hidden input wordt de inhoud van de link waarop geklikt is (this).
        $("input[name='linkvalue']").val($(this).text());
        
        //Pas dit ook eventueel aan naar het specifieke formulier.
        $("form").submit();
        return false;
    });
});


Zo uit mijn hoofd.
Gewijzigd op 25/06/2011 19:50:26 door The Force
 

25/06/2011 19:38:17
Quote Anchor link
$("input[name='linkvalue']").val(this.html());
->
$("input[name='linkvalue']").val($(this).html());
obviously heeft een a element geen methode html.
 
The Force

The Force

25/06/2011 19:49:57
Quote Anchor link
Hehe tuurlijk dat had $(this).text() moeten zijn XD. Pas het even aan.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2011 19:56:31
Quote Anchor link
Kan dit ook zonder jQuery?
 
The Force

The Force

25/06/2011 20:15:27
Quote Anchor link
Ja :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2011 20:29:25
Quote Anchor link
:)

weet je ook hoe?
 
Wouter J

Wouter J

25/06/2011 20:33:57
Quote Anchor link
jQuery = javascript dus alles wat jQuery kan doen kan je met javascript doen.

Ik zal later vanavond eventueel de js code hiervoor maken.
Gewijzigd op 25/06/2011 20:34:37 door Wouter J
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2011 20:43:55
Quote Anchor link
Dat zou ik erg waarderen :)
Bedankt alvast!
 
The Force

The Force

25/06/2011 20:51:47
Quote Anchor link
Mag ik vragen naar de reden waarom je geen jQuery (of soortgelijk framework) zou willen gebruiken?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2011 20:55:21
Quote Anchor link
Ja dat mag... ik ga dat wel gebruiken... maar dit is een onderdeel van het install script en daar wil ik het nog even zonder jQuery zien op te lossen.
 
The Force

The Force

25/06/2011 21:09:54
Quote Anchor link
Vraag ik me nog steeds af waarom, maar goed dat moet je zelf weten.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2011 21:12:20
Quote Anchor link
Maak je er niet druk om... ik wil het hier nog even niet gebruiken, that's all.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.