formulier naar access database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

19/02/2004 18:49:00
Quote Anchor link
graag zou ik gegevens die in een formulier worden ingevuld in een access database worden opgeslagen. de bedoeling is dat ik deze gegevens lokaal kan bewerken, de gegevens opslaan in een mysql database heeft totaal geen nut daar ik deze gegevens immer lokaal benodig, wie kan me daarin helpen
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 21:26:36
 
Arend a

Arend a

19/02/2004 19:51:00
Quote Anchor link
Oplossingen:
[1] Wat is je provider en welk operating system draai je/je webserver/de webserver van je provider?
Wanneer je ODBC tot je beschikking hebt (server-side) kan je via de ms-access driver, wanneer geinstalleerd een ms-access database opslaan. Het nare hieraan is dat constant die access-database opnieuw moet downloaden.

Mocht je in een doe-het-zelf bui zijn:
http://bryanmills.net:8086/archives/000099.html


Google is uw vriend.

Ik kan je vertellen dat er weinig providers zijn die dit bieden.

[2] Toch mysql. Vraag je provider om de mysql server vanaf buiten voor jou beschikbaar te maken, voor jouw IP.

Installeer lokaal de mysql driver voor ODBC, en maak in access een externe koppeling naar je mysql tabel. Bij configuratiescherm, systeembeheer, odbc-bronnen een DSN voor je mysql-database (je prodiver) toevoegen.

http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc-3.51.html

Dan maakt access met je mysql connectie op je server verbinding, en haalt de gegevens op. Je kan eventueel een query/programma schrijven die de gegevens ophaalt uit de mysql tabel en ze synched in een locale database.

Dit vind ik persoonlijk een mooiere oplossing, doordat je gewoon access kanopstarten en als je internet hebt, werkt het. Dit scheelt gekut met serverside ODBC (aan odbc zit je zowiezo vast imho), en werkt meer realtime (ook geen gekut met ftp).

Success,

Arend
Gewijzigd op 19/02/2004 19:51:00 door Arend a
 

21/02/2004 10:14:00
Quote Anchor link
het beetje vervelende is dat ik in oostenrijk woon en nog wel een beetje problemen heb met de technische communicatie tussen mijn provider en mezelf....
 
Arend a

Arend a

21/02/2004 11:25:00
Quote Anchor link
communiceer je met rooksignalen met je provider?
 
Bram Z

Bram Z

21/02/2004 11:30:00
Quote Anchor link
lol nee met een hoorn
 
Arend a

Arend a

21/02/2004 14:03:00
Quote Anchor link
ho ho
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.