Formulier Naar Tekstbestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

27/01/2004 15:10:00
Quote Anchor link
Ik zoek een script waarbij je meerdere tekstvelden van een formulier in een tekstbestand kan plaatsen. Ik ben net nieuw en begrijp nog weinig van php dus het moet wel zo makkelijk zijn dat ik zelf meerdere tekstvelden kan aanmaken enzo.

De reden hiervoor is is omdat ik wat profielen van mensen op me site wil zetten maar met de mogelijkheid om die mensen zelf hun profiel aan te laten passen. Kan iemand mij hiermee helpen? Of weet iemand een goed script? Nogmaals ik ben net nieuw met php dus het moet niet te ingewikkeld zijn...
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 02:41:11
 
Arend a

Arend a

27/01/2004 15:23:00
Quote Anchor link
Ik raad je aan eens naar mysql te kijken. Mysql is een stuk makkelijker om informatie uit te halen dan tekstbestanden.

Er staat op deze site (enigzins ondergewaardeerd wellicht) een geweldig document: de php howto, en is te vinden onder documenten

Neem daar eens een kijkje, koop misschien een klein boekje over php.
 

27/01/2004 15:38:00
Quote Anchor link
Ja maar de reden waarom ik deze vraag juist in 'aanvragen' plaats is omdat ik geen moeilijke taal zoals php wil leren. Heb daar simpelweg geen tijd en zin in. Ik ken er een beetje mee overweg en dat vind ik voldoende. Daarom zoek ik iemand die me maar ff 1 ding wil uitleggen of maken voor mij en dat is hoe je iets in een tekstbestand (of mysql) kan plaatsen aan de hand van een formulier.

Ik neem aan dat er vast wel iemand bereid is mij dit even uit te leggen of voor me te maken want het lijkt mij niet superingewikkeld voor mensen die veel met php werken...

Snapje?
 
Mitch X

Mitch X

27/01/2004 15:55:00
Quote Anchor link
Easy... als je nou eens kijkt bij de functies (http://www.phphulp.nl/php/tutorials/4) Daar staan ook functies om gegevens in een file te zetten, eruit te halen enz. Lees die eerst eens :D!
 

27/01/2004 15:58:00
Quote Anchor link
Hmz, daar had ik nog niet gekeken... ik zal even kijken en als ik er niet uitkom weer bericht achter laten... thnx...
 

27/01/2004 16:44:00
Quote Anchor link
Heb gekeken en beetje gerommeld maar word er absoluut niet wijzer van... want hoe kan ik nou dan een formulier maken die iets schrijft (en kan veranderen) in een tekstbestand!!! Please help me nou! Ik heb het wel voor mekaar gekregen dat een pagina een tekst bestand kan lezen, maar moet nu iets hebben dat het tekstbestand kan bewerken, dus iets erin zetten en iets wat er al instaat kan veranderen!
 
Arend a

Arend a

27/01/2004 17:28:00
Quote Anchor link
Poging twee: http://www.phphulp.nl/docs/howto/index.php?page=4

Daar staat precies en heel goed beschreven hoe je mysql kan benaderen. Veel beter dan iemand je in een paar minuten kan uitleggen.

De taak is nu aan jou om een paar minuten van je tijd te besteden aan het daadwerkelijk LEZEN van dit document.
 

27/01/2004 18:56:00
Quote Anchor link
Oke gelezen, en ik weet nu hoe ik velden uit msql kan halen. En hoe ik connectie maak met een database. Maar hoe maak ik dan velden om iets in die database te gooien? Want er staat niets over informatie in de tabel toevoegen via een form...

(sorry maar zoals ik al zei weet ik absoluut niets van php!)
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

27/01/2004 19:02:00
Quote Anchor link
Beetje SQL leren... :D

Met dit (http://www.w3schools.com/sql/default.asp) kan je een heel eind komen...

Tipje:
Eerst CREATE van een database, dan een tabel, en voor de velden te vullen gebruik je INSERT INTO...

Kan je je database van buitenaf connecten (van een andere host dan je webserver, of je moet werken op je webserver en die moet dan weer Windhoos draaien) dan kan je een programma als MySQL-Front (http://www.mysqlfront.de/) gebruiken om de databases en tabellen heel gemakkelijk aan te maken. Je kan je eventueel ook wenden tot PHPMyAdmin (soortgelijk, alleen via webbrowser, dus op je website te zetten).

Elwin
 

27/01/2004 19:08:00
Quote Anchor link
Nou dat is me allemaal al gelukt een database aanmaken met daarin een tabel en velden. Dat heb ik gedaan via PHPadmin dat ik bij mijn webhost erbij kreeg. Maar nu moet ik dus weten hoe ik iets in die velden kan vullen met een formulier...
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

27/01/2004 19:15:00
Quote Anchor link
Je verstuurd het formulier (met de velden naam, adres en woonplaats als voorbeeld) naar een script... het script zal dan iets als het volgende zijn:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$naam
= $_POST['naam'];
$adres = $_POST['adres'];
$woonplaats = $_POST['woonplaats'];

if (empty($naam) OR empty($adres) OR empty($woonplaats))
{

   // Niet alle velden zijn ingevuld
   echo "Hee dipswitch, doe het ff goed op de <a href=\"javascript:history.back(-1)\">Vorige</a> pagina!\n";
}
else {
   // De velden zijn allemaal ingevuld, doe de query
   $query = mysql_query("INSERT INTO table (naam, adres, woonplaats) VALUES ('$naam', '$adres', '$woonplaats')");
   // De eerste set naam, adres en woonplaats zijn de kolomnamen waarin de waarden van de tweede set geplaatst worden
   echo "Zo de tering! Alles is goed gegaan! :D\n";
}

?>


Elwin
 

27/01/2004 19:18:00
Quote Anchor link
Ow ok thnx! Dat is wat ik wou weten! Ik ga het even proberen of ik het voor elkaar krijg! Nogmaals bedankt!
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

27/01/2004 19:21:00
Quote Anchor link
Yw, succes!

Elwin
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.