Formulier wil niet versturen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer eMagiz

Ben jij een zelfstandige (liefst Full Stack) Developer die zich op een volwassen manier verantwoordelijk voelt voor zijn eigen doelstellingen en daarnaast blij wordt van de teamdynamiek in je scrumteam en daar een actieve en kritische rol heeft? En word jij enthousiast van een zeer complexe ontwikkelomgeving waar je wordt uitgedaagd abstract te denken? Word dan lid van ons R&D team zodat jij een bijdrage levert aan onze zeer geavanceerde softwaremodellen en zo onze Enterprise integration Platform as a Service verder verbetert. Jouw uitdaging als Software Developer eMagiz eMagiz is een modelgedreven platform en wordt door klanten en partners gebruikt

Bekijk vacature »

.NET Developer Datawarehouse

Werk jij als software developer het liefst met uitdagende systemen? Wil jij je steentje bijdragen aan een betere en efficiëntere zorg? Dan kun jij je bij onze vestiging in Amsterdam volledig uitleven als .NET Developer Datawarehouse. Jouw baan Je ontwerpt, ontwikkelt, ondersteunt en onderhoudt je eigen Datawarehouse module binnen HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg. Je schrijft objectgeoriënteerde code (we werken met Microsoft technologie, wat betekent dat je veel met C# gaat werken), speurt naar verbeteringen, werkt aan vernieuwende projecten, doet code reviews en voert testen uit. Een uiterst verantwoordelijke job, want dankzij jouw software kunnen zorginstellingen hun informatie behoeften

Bekijk vacature »

SAP Developer

Discipline Information Technology Location Venlo (NL) Hours a week 40 Our SAP Developer is a team player vidaXL is a rapidly growing international organization where IT plays a key part. SAP is a crucial component of vidaXL’s extensive IT landscape. In order to maintain continuous growth and improvement of processes we are looking for an experienced SAP Developer. This role focuses mainly on developing, managing and optimizing new and existing processes within SAP, in relation to supply chain management (SCM). In addition, we expect our SAP Developer to function as a back-up and a sparring partner for fellow SAP Developers.

Bekijk vacature »

Unieke PHP kans bij een Unieke organisatie!

Functieomschrijving Je komt te werken in een Agile team van 8 collega's bestaande uit PHP ontwikkelaars, een product owner en een business analist plus een IT manager. Ze werken werken er volgens Continuous Integration en Continuous Delivery en mocht je hier al ervaring in hebben dan is dat mooi meegenomen. De collega's delen graag kennis met elkaar en helpen elkaar waar mogelijk. Je staat er in dit team daarom nooit alleen voor en er is veel ruimte voor jouw inbreng. Omdat het bedrijf zo sterk aan het ontwikkelen is wereldwijd kun jij als developer hier straks ook in meegroeien en

Bekijk vacature »

PHP Developer Familiebedrijf ElasticSearch

Bedrijfsomschrijving Je komt als PHP Ontwikkelaar te werken bij een familiebedrijf, een kleine en zeer succesvolle organisatie. Ze zijn een online verkoopplatform en in Nederland 1 van de grootste op hun gebied. Ze zijn ook internationaal actief, in de rest van Europa. Totaal werken er ongeveer vijftien collega's, waarvan vijf developers in het IT-team. Het online platform en de applicaties rondom het platform zijn recent geheel vernieuwd en hiervoor zijn de nieuwste technieken gebruikt. Jouw taak is om applicaties te ontwikkelen, functionaliteiten te verbeteren en uit te breiden. Ze zijn helemaal over op de Cloud en werken op de Agile

Bekijk vacature »

.NET Developer Financieel

Werk jij als software developer het liefst met uitdagende systemen? Dan kun jij je bij onze vestiging in Amsterdam volledig uitleven als .NET Developer Financieel. Wanneer begin je? Jouw baan Je ontwerpt, ontwikkelt, ondersteunt en onderhoudt je eigen financiële module binnen HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg. Je schrijft objectgeoriënteerde code, speurt naar verbeteringen, werkt aan vernieuwende projecten, doet code reviews en voert testen uit. Een uiterst verantwoordelijke job, want dankzij jouw software kunnen zorginstellingen hun zorg factureren, voldoen aan afspraken met zorgverzekeraars, verplichte landelijke aanleveringen van financiële data doen en nog veel meer. Je brainstormt regelmatig met collega’s hoe

Bekijk vacature »

Servicedesk-medewerker

Wat ga je doen? Als servicedesk-medewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor de eindgebruiker. De klantvragen die jij krijgt, los je indien mogelijk direct op en registreer je in Topdesk. Wat je niet kan oplossen, zet je door naar de juiste behandelaarsgroep. Je komt te werken binnen een team waar jij samen met je collega's verantwoordelijk bent voor de dagelijkse ICT-dienstverlening binnen de organisatie. Verder houd jij je onder andere bezig met het: Analyseren van meldingen om eventuele problemen te detecteren en signaleren; Routeren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen waar nodig; Bewaken van de voortgang van openstaande meldingen; Informeren van

Bekijk vacature »

Senior Java software developer

AddSecure is one of the leading companies in Europe within secured, critical communication in several vertical segments. Our rapid growth is organic, as well as acquisitive, and today we have business in 13 countries. Now we are looking for senior JAVA developer to our vertical segment Smart Transport in Gorinchem (NL). Within Smart Transport, we offer flexible and scalable solutions for the entire order-to-cash process (O2C). Our customers can automatically collect, aggregate and enrich transport and logistics data. In addition we help them maximize their precision, predictability, transparency and delivery planning, while minimizing their costs and emission levels. About the

Bekijk vacature »

Backend Developer

Freelance/interim Java Backend Developer gezocht Wij zoeken een freelance/interim Backend Developer voor een opdracht in de IT in Amsterdam: * Startdatum: asap * Projectduur: 3 maanden * Uren per week: 36-40 * Locatie: Remote Jouw impact als Backend Developer Wat breng je mee als Backend Developer? * 4 jaar werkervaring als Backend Developer * Ervaring met Java * Kennis van Spring Boot * Sterke Engelse en Nederlandse communicatieve Klinkt dit veelbelovend? Solliciteer nu online of mail 📧 c.bastelaar[at]huxley.com direct voor meer informatie over deze opdracht of een vergelijkbare uitdaging in de IT-sector Werken via Huxley De geavanceerde STEM professional van

Bekijk vacature »

Senior Application Developer

The world wants simple apps that can manage the movements of millions of packages daily. But behind every application is a complex string of gripping challenges, and a focused developer tackling them. As someone who’s highly familiar with C# development practices in the Netherlands, you’ll join us as a senior member of the team and manage apps for Brokerage – big business freight in global markets that cover over 76% of all international trade. Digital innovation plays a crucial role in choreographing the infinite movements of goods, funds and information. The logic that goes into it, and skills adopted because

Bekijk vacature »

.NET Developer / Angular / React

Bedrijfsomschrijving Als onderdeel van een grote IT-dienstverlener is deze organisatie nu gegroeid tot een organisatie van bijna 30 man groot. Iedereen binnen deze organisatie houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren, onderhouden van bedrijfskritische applicaties. De organisatie ontwikkelt applicaties voor o.a. diverse grote zorgverzekeraars, maar ook de wat kleinere lokale bedrijven worden door deze organisatie ondersteund. In tegenstelling tot de moederorganisatie, werken de medewerkers bij deze organisatie gemiddeld drie tot vier dagen in de week gewoon op het eigen kantoor in Utrecht. Samen met een vast team ben je dus verantwoordelijk voor verschillende projecten die je veelal op één en

Bekijk vacature »

.Net Software Developer voor IT consultancy (.Net

Voor een groeiend ICT consultancy bureau in Haarlem & Leiden zijn we op zoek naar een ervaren .Net Back-end Developer. Een developer die bij klanten als het UWV, de Rabobank en Tata Steel applicaties designed, ontwikkelt en implementeert. Bijvoorbeeld een IT omgeving Cloud-ready maken, de IT security verhogen, applicaties naar .Net Core migreren en veel applicaties en functionaliteiten ontwikkelen met behulp van de nieuwste stack. Wat je gaat doen bij het MBK en multinationals: Ontwikkelen (greenfield) en onderhouden van .Net (C#) websites, applicaties en infrastructuren Cloud oplossingen bouwen Het opzetten van het technisch ontwerp en databases Een hoge diversiteit ervaren

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Software Developer Zorg-ICT

Het aannemen van nieuwe medewerkers loopt door en je kunt gewoon solliciteren. Uiteraard hanteren we hierbij de RIVM richtlijnen en is onze sollicitatieprocedure aangepast. Impact maken in de zorg door zorginstellingen te ondersteunen met slimme ICT is dagelijkse kost bij ChipSoft. Juist nu maar ook na de coronacrisis! Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Developer Zorg-ICT? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Ontwikkelaar? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen

Bekijk vacature »

Android Developer

As a Mobile Developer, you make sure our mobile app gives our users the best possible way to buy, browse and interact with Coolblue. How do I become an Android Developer at Coolblue? Your specialty is Android so you are successful in writing Kotlin or Java code and do some pair programming with your colleagues to guarantee higher quality. Besides that you think about technical decisions like architecture, tools and processes. You also keep an eye on the performance of the app and you analyze with your team how to improve it. Following scrum is second nature to you. In

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jurgen B

Jurgen B

25/10/2008 23:32:00
Quote Anchor link
Dag mensen,

Ik zit hier met een klein probleem. Ben mezelf een beetje PHP aan het leren, en nu heb ik een scriptje gemaakt dat berichten uit de database haalt. Dat werkt na heel veel Googelen :P En nu wil ik via de pagina ook dingen versturen naar de database, maar daar heeft ie nog weinig zin in!!

Het vreemde is ook dat ik post gebruikt voor het versturen voor de gegevens, maar dat ie het toch in de URL zet!

Hier is de code ..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
<?php

include('config.php');
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ){
$naam = $_POST['naam'];
$email = $_POST['email'];
$website = $_POST['website'];
$bericht = $_POST['bericht'];

$tijdstip = time();

$website="INSERT INTO berichten(naam, email, website, bericht, tijdstip)VALUES('".$naam."', '".$email."', '".$webiste."','".$bericht."','".$tijdstip."')";

if(!$res = mysql_query($website))
{

trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$website);
}

else
{
    $id = mysql_insert_id();
}

}

else {

$rijen_ophalen = "SELECT *
                    FROM berichten
                    ORDER BY tijdstip
                 "
;

$res = mysql_query($rijen_ophalen);

if(mysql_num_rows($res) >= 0){
    while ($rij = mysql_fetch_array($res))
        {

echo 'ID nummer: '.$rij[id].'<br />';
             echo 'Naam:      '.$rij[naam].'<br />';
             echo 'E-mail:      '.$rij[email].'<br />';
             echo 'Website:      '.$rij[website].'<br />';
             echo 'Bericht:      '.$rij[bericht].'<br />';
             echo 'Tijdstip:  '.$rij[tijdstip].'<br />';
             echo '<br />';
             echo '<br />';
        }
}

else {
    echo 'Whoops, er staan (nog) geen berichten in het gastenboek';
}

$content .= <<<EOF

<form>
    <form action="{$_SERVER['REQUEST_URI']}" method="post">
        Naam:         <br /><input type="text" name="naam" value="{$naam}"></input><br />
        E-mailadres:<br /><input type="text" name="email" value="{$email}"></input><br />
        Website:    <br /><input type="text" name="website" value="{$website}"></input><br />
        Bericht:     <br /><textarea name="bericht" rows="8" cols="30">{$bericht}</textarea><br />
        <input type="submit" name="submit" value="Verstuur reactie">
</form>

EOF
;
echo $content;
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen B

PHP hulp

PHP hulp

27/10/2020 01:13:39

PHP Newbie

PHP Newbie

25/10/2008 23:35:00
Quote Anchor link
Je controleert nergens of je query wel gelukt is.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/10/2008 23:36:00
Quote Anchor link
Je hebt als form action PHP_SELF, dus kunnen er ook dingen in de url komen te staan en krijg je ze terug als GET variabelen. Verder is je script heel onveilig omdat je rechtstreeks gebruikersinput in je query zet.

Jurgen B

Jurgen B

25/10/2008 23:48:00
Quote Anchor link
@PHP Newbie: Dat doe ik doe toch door: if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ){ ???

@Jan Koehoorn: Wat zou ik dan moeten doen? De URL als action opgeven? Over die beveiliging bedoel je waarschijnlijk dingen als stripslashes e.d. ??

Die moet ik nog toevoegen.

PHP Newbie

PHP Newbie

25/10/2008 23:54:00
Quote Anchor link
Nee, daarmee controleer je of de pagina gesubmit is. Je controleert nergens of je query wel gelukt is.

Zie: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/576/1496/

--

--

25/10/2008 23:54:00
Quote Anchor link
Jurgen B schreef op 25.10.2008 23:48:
@PHP Newbie: Dat doe ik doe toch door: if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ){ ???

@Jan Koehoorn: Wat zou ik dan moeten doen? De URL als action opgeven? Over die beveiliging bedoel je waarschijnlijk dingen als stripslashes e.d. ??

Die moet ik nog toevoegen.
Daarmee controleer je alleen of er gepost is. Jij moet even zoeken naar de tutorial foutafhandeling van Blanche in het zoekvak hiernaast.

Je kunt als actie ook gewoon "" opgeven, dan zullen de gegevens naar dezelfde pagina worden gestuurd.

PHP Newbie

PHP Newbie

26/10/2008 00:01:00
Quote Anchor link
Evert schreef op 25.10.2008 23:54:

Je kunt als actie ook gewoon "" opgeven, dan zullen de gegevens naar dezelfde pagina worden gestuurd.

Dat is niet valid. Gebruik dan action="#"

--

--

26/10/2008 00:02:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 26.10.2008 00:01:

Dat heb ik je vandaag eerder horen zeggen. :-)
Nu zal ik het ook onthouden.

Jurgen B

Jurgen B

26/10/2008 00:03:00
Quote Anchor link
Heb beide punten aangepast. Er veranderd alleen nog niets. De code heb ik aangepast in mijn openingspost.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/10/2008 00:03:00
Quote Anchor link
Quote:

En dat is weer niet veilig. Gebruik:
Code (php)
1
<form action="<?php echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>">
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Jurgen B

Jurgen B

26/10/2008 00:04:00
Quote Anchor link
Oke gedaan! ;)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/10/2008 00:12:00
Quote Anchor link
Mooi, maar is het probleem nu opgelost?

Jurgen B

Jurgen B

26/10/2008 00:16:00
Quote Anchor link
Nee ;) Er veranderd nog steeds helemaal niets. Zie mijn oude bericht:

Heb beide punten aangepast. Er veranderd alleen nog niets. De code heb ik aangepast in mijn openingspost.

Overigens doet ie nog steeds dit wat ik echt totaal niet snap!

http://localhost/gastenboek/index2.php?naam=dfhgfhgffhh&email=&website=&bericht=&submit=Verstuur+reactie
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen B

--

--

26/10/2008 00:18:00
Quote Anchor link

Het is dus wel valid: zie hier. Lekker puh! :-)

Met dank aan Karl voor het testen. :-)

PHP Newbie

PHP Newbie

26/10/2008 00:20:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 26.10.2008 00:03:
Quote:

En dat is weer niet veilig. Gebruik:
Code (php)
1
<form action="<?php echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>">

Juist dat is niet veilig. Had daar vanmiddag nog een voorbeeldje over gezien. Ik kan nu een link maken die er ongeveer zo uitziet:

www.site.nl/formulier.php?p="; action="www.eenanderewebsite.nl"

Wanneer ik die link naar mensen stuur denken ze dat ze bijvoorbeeld hun gegevens invoeren op de site van ideal maar stiekum sluis ik ze door naar mijn site.

Graag hoor ik van je waarom de "#" niet veilig is.

Evert schreef op 26.10.2008 00:18:

Het is dus wel valid: zie hier. Lekker puh! :-)

Met dank aan Karl voor het testen. :-)

Dan is dat afhankelijk van het doctype, want ik heb er wel eens errors op gekregen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/10/2008 00:21:00

Jurgen B

Jurgen B

26/10/2008 00:25:00
Quote Anchor link
Ja dat doe ik normaal ook, maar de URL die ik poste is de URL die ik krijg na het versturen van het formulier

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/10/2008 00:29:00
Quote Anchor link
Maak eens dit van je insert query:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
    $sql
= "
        INSERT INTO berichten
        (
            naam,
            email,
            website,
            bericht,
            tijdstip
        )
        VALUES
        (
            '"
. mysql_real_escape_string ($_POST['naam']) . "',
            '"
. mysql_real_escape_string ($_POST['email']) . "',
            '"
. mysql_real_escape_string ($_POST['website']) . "',
            '"
. mysql_real_escape_string ($_POST['bericht']) . "',
            '"
. mysql_real_escape_string ($_POST['tijdstip']) . "'
        )
        "
;
?>

PHP Newbie

PHP Newbie

26/10/2008 00:30:00
Quote Anchor link
Dan voert hij op de een of andere manier toch een method="get" uit i.p.v. een post. Kijk eens in je broncode hoe het formulier daar staat.

Jurgen B

Jurgen B

26/10/2008 00:39:00
Quote Anchor link
Ja ik snap er echt niets van. Ik heb het aangepast hoor Jan. Zo is het veiliger he?

Als ik in de bron kijk krijg ik dit te zien:
<form>
<form action="/gastenboek/index2.php" method="post">
Naam: <br /><input type="text" name="naam" value=""></input><br />

E-mailadres:<br /><input type="text" name="email" value=""></input><br />
Website: <br /><input type="text" name="website" value=""></input><br />
Bericht: <br /><textarea name="bericht" rows="8" cols="30"></textarea><br />
<input type="submit" name="submit" value="Verstuur reactie">
</form>

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/10/2008 00:41:00
Quote Anchor link
Je gebruikt een sluittag voor input, terwijl die helemaal niet bestaat.
Edit: bovendien open je twee keer de form tag!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.