formuliervelden leeg na echo validatiescript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Bas de jong

Bas de jong

22/10/2012 12:19:29
Quote Anchor link
//haal alle formuliervariabelen uit het registreerformulier.php op en plaats ze in variabelen
ik heb een stukje code om te kijken of alle velden van mijn registratieformulier zijn ingevuld.
mijn probleem is dat als er een echo getriggerd wordt,ik het hele registratieformulier weer opnieuw
moet invullen.
beter is dat men een echo krijgt met foutmelding
en dan vervolgens gewoon terugkomen op het ingevulde formulier

hoe doen jullie dat?
mvg bas
//voorbeeldje 1 veld
script valideer.php
$a=($_POST["naam"]);// komt uit script registreerform.php

// controleer of alle velden ingevuld zijn
if (!$a)
echo "naam is niet ingevuld <br/>";
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 20:52:38
 
Andy V

Andy V

22/10/2012 12:23:01
Quote Anchor link
de $_POST van ieder veld in de value van het formulier zetten bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input name="name" value="<?php echo(isset($_POST['name'])?$_POST['name']:''); ?>" />
Gewijzigd op 22/10/2012 12:23:46 door Andy V
 
Bas de jong

Bas de jong

22/10/2012 13:28:48
Quote Anchor link
beste andy missch begrijp ik je verkeerd
ik zal de vraag nog eens duidelijk stellen,

ik heb een registratieformulier met textboxe's
de waarden van deze textboxe's valideer ik met een script op de server
als het script een fout vindt geeft hij een echo met een foutmelding
de gebruiker leest de foutmelding maar als hij dan weer terugkeert naar het registratieformulier blijkt alles wat de gebruiker had ingevoerd weer leeg te zijn.
dat is het probleem
mvg bas
 
Chris PHP

Chris PHP

22/10/2012 13:30:56
Quote Anchor link
@Bas,

Volgens mij kun je dan beter JS gebruiken, die kan namelijk de ingevulde waardes onthouden en meldingen weergeven zonder dat je de pagina hoeft te verversen en dus je formulier weer leeg maakt.
 
Andy V

Andy V

22/10/2012 13:36:02
Quote Anchor link
omdat je een andere pagina gebruikt voor het valideren kan je hiervoor $_SESSION gebruiken, maar dit is niet aan te raden, wat ik je wel zou aanraden is het valideren op dezelfde pagina uit te voeren als waar de form staat, dan kan je ook gewoon de foutmelding boven het formulier weergeven en eventueel rode kadertjes rond de velden etc als je persé je validatie in een andere pagina wil kan je er ook functies van maken of je maakt een validatie class die je dan gebruikt op de pagina van je formulier daar zijn best veel voorbeeldjes van te vinden.
 
Chris PHP

Chris PHP

22/10/2012 13:40:00
Quote Anchor link
@Andy,

Op de zelfde pagina is niet perse nodig, wanneer je op submit drukt zal je pagina zoiezo ververst worden of naar de nieuwe php pagina gaan.

Je kunt beter JavaScript gebruiken wanneer je dit soort validaties wil doen, zodat het de waardes laat staan in je velden, en netjes meldingen achter je velden (of waar je ze wil) zet. Zonder de pagina opnieuw te hoeven laden.

JQuery heeft dit er gewoon inzitten bijvoorbeeld.
 
Bas de jong

Bas de jong

22/10/2012 13:55:27
Quote Anchor link
andy en chris,
ik gebruik java om de gegevens in het formulier te valideren maar wil daarnaast ook mijn gegevens valideren met een php script voor het geval iemand javascript heeft uitgeschakeld .
zo wil ik voorkomen dat er verkeerde informatie in mijn database geimporteerd wordt.
@andy v
ik ga kijken of de phpvalidatie in het formulier zelf kan plaatsen

alvast bedankt mannen!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.