Forum koppelen aan eigen gebruikers-tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

02/05/2017 23:08:52
Quote Anchor link
Heeft iemand ervaring met een forum die gemakkelijk te koppelen is aan je eigen user/register tabel ?
Dus de user registratie/login vind plaats op mijn eigen custom-made formulieren.

Ik gebruikte phpBB, maar nu met de nieuwe versie, alleen maar ellende om dit goed in te bouwen.
Is er (tegen betaling) een script waar ik dit gemakkelijk kan toepassen?


- Ariën -:
Topictitel aangepast van 'goed forum' naar 'Forum koppelen aan eigen gebruikers-tabel'. gelieve in het vervolg een duidelijkere titel aan te geven die je vraag of probleemstelling dekt.
Gewijzigd op 03/05/2017 04:58:24 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:30:04
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/05/2017 04:57:03
Quote Anchor link
Voor zover ik weet is het niet triviaal in de meeste forumpakketten. Ik weet niet hoe groot en flexibel je codebase van je eigen script is, maar kan je deze niet baseren op de database van het forum?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/05/2017 08:50:41
Quote Anchor link
Voor zover ik weet is het niet triviaal in de meeste forumpakketten. Ik weet niet hoe groot en flexibel je codebase van je eigen script is, maar kan je deze niet baseren op de database van het forum?

Ik zou het in beide kunnen doen, niet alles via het forum, want het systeem is niet zo flexibel gebouwd en zal heel veel werk zijn dit aan te passen, nadat di met veel testen nu perfect werkt.

Ik heb liever dat ik via mijn eigen systeem kan registreren en inloggen zonder de user tablelen van een forum te gebruiken.

Wya code heb ik het volgende geprobeerd in phpBB 3.2

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
global $request, $phpbb_container, $phpbb_root_path, $phpEx, $user, $auth, $cache, $db, $config, $template, $table_prefix, $phpbb_dispatcher;
define('IN_PHPBB', true);
define('ROOT_PATH', "/home/igeodate/domains/igeodate.com/private_html/forum");
$phpEx = "php";
$phpbb_root_path = (defined('PHPBB_ROOT_PATH')) ? PHPBB_ROOT_PATH : ROOT_PATH . '/';
include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx);

ini_set('display_errors',0);
error_reporting(E_ALL);
$request->enable_super_globals();
$user->session_begin();
$auth->acl($user->data);


Dan heb ik een doLogin functie en daar haal ik de gebruikersnaam uit mijn eigen tabel en laad:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$auth->login($_SESSION['username'], $pass, false, 1, 0);


ik krijg dan:

Quote:
Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function login() on unknown in ...

Ik kom dus niet verder.
Is het uberhaupt mogelijk wat ik wil ?
Gewijzigd op 03/05/2017 08:53:53 door Daniel van Seggelen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.