Forum software

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

DJ Lars

DJ Lars

17/01/2011 21:13:44
Quote Anchor link
Beste PHPhulp leden,

Al enige tijd onderhoud ik een forum door regelmatig zorg te dragen voor de updates, modificaties te installeren, etc. Dit forum draait op phpBB, inmiddels ben ik erachter dat phpBB aardig wat nadelen heeft.

Het forum heeft bijna 100.000 berichten, bij iedere update is het een heel gedoe om deze update weer geinstalleerd te krijgen. De automatische update opties van phpBB werken blijkbaar niet met dergelijke grote databases. Inmiddels zijn we bij update nummer 6 en dus ook gevecht nummer 6.

Daarnaast kent phpBB het nadeel dat het niet met plugins werkt maar met modificaties. Een aanpassing aan het forum zoals een extra tekstveld bij registratie waar in nieuwe leden aangeven waar ze toegang tot het forum zouden moeten krijgen betekent dus het aanpassen van de core bestanden. Updaten betekent vaak dus dat een bepaalde aanpassing niet meer werkt omdat de core bestanden verandert zijn.

Ik zoek daarom nieuwe software die aan een 3 tal eisen voldoet:
- Het update moet ook met een grote database werken
- Het forum moet niet met modificaties maar met plugins werken zodat deze na een update nog blijven werken
- De gebruikers, berichten en forums uit phpBB moeten naar dit forum te migreren zijn

Tot nu toe ben ik enthousiast over Invision Power Board maar wie weet zijn hier leden die positieve ervaringen hebben met andere forum software.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Lars Geraeds
Gewijzigd op 17/01/2011 21:15:53 door DJ Lars
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:33:36
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/01/2011 21:47:57
Quote Anchor link
Ikzelf vind MyReact wel tof spul.

De code is wel Zend-Encoded, maar je kan in de functions.inc.php diverse modificaties toevoegen, zoals extra velden voor de registratie.

Gathering of Tweakers welke een van de grotere forums binnen Nederland heeft gebruikt dit ook (hetzij in iets aangepaste versie)...
Gewijzigd op 17/01/2011 21:49:23 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.