Forum (zelfde login als site)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Steven Leppens

Steven Leppens

03/01/2007 10:30:00
Quote Anchor link
Hey,
Ik heb een vraag:
Ik gebruik DZCP als website, en een PHPBB forum.
Ik zou willen dat als gebruikers zich registreren op de site, dat deze automatisch worden geregistreert op forum.

De website = warriorsofhell.net

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Steven
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 07:19:09
 
Aaa Trump

aaa Trump

03/01/2007 10:31:00
Quote Anchor link
volgens mij kan je dit wel vinden op google, zal zo eventjes kijken.

Groetjes, Robin.
 
- -

- -

03/01/2007 10:53:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

                ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
                /**************************************** Inloggen bij PHPbb *********************************************/
                /*///*///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////*///*/
                /*///*/
$site_root_path = '/usr/home/...'; //<-- Modify /*///*/
                /*///*/
$phpbb_root_path2 = '/forum/'; //<-- Modify                                                 /*///*/
                /*///*/
$phpbb_root_path = $site_root_path . $phpbb_root_path2;                                     /*///*/
                /*///*/
define('LOGIN_VIA_SITE', true);                                                             /*///*/
                /*///*/
include($phpbb_root_path . 'login.php');                                                    /*///*/
                /*///*/
unset($phpbb_root_path, $phpbb_root_path2, $site_root_path);                                /*///*/
                /*///*///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////*///*/
                /*********************************************************************************************************/
                ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


?>


Hiermee moet het lukken, maar je moet wel ff kijken dat de login van phpBB je niet doorstuurt naar de index van je forum. Dat kun je voorkomen door daar dit bij te zetten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

if(!defined('LOGIN_VIA_SITE'))
{

//doorsturen
}

?>
 
Steven Leppens

Steven Leppens

05/01/2007 23:57:00
Quote Anchor link
En waar moet ik dat zetten?
 
- -

- -

06/01/2007 00:39:00
Quote Anchor link
Op je loginpagina. Kijk wel even naar de variabelenamen enzo hè! Even in phpBB kijken hoe de variabelen heten en hoe die alles checkt enzo.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.