Foto naar verhouding resizen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Max S

Max S

08/02/2009 15:17:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal!

Voor op mijn website gebruik ik een fotoviewer gemaakt in flash.
Nu wil ik, als ik mijn bestanden upload, zorgen dat mijn fotos naar verhouding verkleint worden.
Bijv. mijn fotoviewer is 300 hoog en 400 breed en mijn foto is 400 hoog en 300 breed, dat mijn foto precies past in de hoogte maar niet in de breedte in dit geval.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Mvg,

Max
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 00:37:07
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/02/2009 15:41:00
Quote Anchor link
Het is niet verstandig om de verhouding van de afmetingen van een foto te veranderen, dan trek je hem namelijk helemaal uit zijn verband. Een foto van 400x300 (hoogte x breedte) zul je dus nooit kunnen gebruiken om een box van 300x400 op te vullen.

Je kunt ervoor kiezen om de originele foto te gebruiken waardoor er dus een deel in de hoogte weg valt of je verkleint de foto naar 300x225 zodat hij wel in de hoogte de box vult maar er dus een gedeelte van de breedte leeg blijft...

ps. Voor dat laatste zijn er genoeg scriptjes te vinden die je als voorbeeld zou kunnen gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Max S

Max S

08/02/2009 15:43:00
Quote Anchor link
Ik bedoel ook niet dat ik heel dat stuk wil opvullen met de foto maar precies wat jij als tweede zei.
Maar nu is mijn vraag: hoe doe ik zoiets?

P.S. Bedankt voor je upload script ;)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/02/2009 15:58:00
Quote Anchor link
Je zult uiteindelijk gebruik willen maken van de functie imagecopyresampled() waarbij je de nieuwe afmetingen van de afbeelding opgeeft. Maar zoals ik zei, in de scriptlib zijn genoeg scriptjes te vinden waarin je dit in werking kunt zien.

Thumbnails maken

In bovenstaand scriptje wordt hetzelfde principe gebruikt. Daar gaat het om het maken van thumbnails maar in principe komt dat precies op hetzelfde neer...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.