Foto scriptje vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »
Kees lol

kees lol

25/09/2012 23:28:46
Quote Anchor link
Hoi ik heb paar jaar geleden een script gemaakt in php die images uit een map leest ze sorteert op filename van 1/2/3/4/ en die onder elkaar plaatst nu wil ik dat die foto's niet onder elkaar komen maar naast elkaar maar na 4 foto's wil ik dat die zeg maar een nieuwe rij begint hoe kan ik dit simpel oplossen?
Gewijzigd op 26/09/2012 00:30:18 door Kees lol
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 15:46:11
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/09/2012 23:55:37
Quote Anchor link
met tabellen zoals in het voorbeeld hieronder
Het kan ook met div's maar dat vraagt uiteraard een iets andere aanpak

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

$count
= 14; // het aantal foto's
$i = 1;      // tel vanaf foto 1

echo "<table><tr>";
while($i <= $count) {
    echo "<td style='border:1px solid blue;'>";
    echo "Foto ".$i; // vervang dit voor de foto's
    echo "</td>";
    if($i % 4 == 0)
        echo "</tr><tr>"; // volgende rij
    $i++;
}

echo "</tr></table>";
?>
 
Wouter J

Wouter J

26/09/2012 00:06:05
Quote Anchor link
Nee, niet met tabellen. De afbeeldingen mooi in een lijst plaatsen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<ul>
<?php
$i
= 0;
foreach ($pictures as $picture) : ?>

    <li class="<?php echo (++$i == 4 && $i = 0 ? 'row-end' : ''); ?>"><?php echo $picture; ?></li>
<?php endforeach ?>
</ul>


En dan je CSS:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
li {
    float: left; /* plaats alle items naast elkaar */
}
.row-end {
    clear: right; /* begin op een nieuwe regel &*/
}
 
Kees lol

kees lol

26/09/2012 00:10:49
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle hulp het werkt goed alleen je krijgt maar 1 foto te zien niet 4 of 8 verschillende :( Help?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/09/2012 00:24:26
Quote Anchor link
kees even je script uploaden misschien?

en ja een list dat kan ook. helemaal niet aan gedacht
Gewijzigd op 26/09/2012 00:25:21 door Frank Nietbelangrijk
 
Kees lol

kees lol

26/09/2012 00:32:22
Quote Anchor link
Heb hem naar je gepmed.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/09/2012 00:45:12
Quote Anchor link
ik heb hem even aangepast. hij moet t nu doen
Gewijzigd op 26/09/2012 01:05:51 door Frank Nietbelangrijk
 
Kees lol

kees lol

26/09/2012 00:49:05
Quote Anchor link
Bedankt werkt super. lees je pm even please?
 
Frank WD

Frank WD

26/09/2012 02:12:16
Quote Anchor link
Kees en Frank,

Sorry voor het zeggen maar moet het even kwijt.
Er word een vraag gesteld in het forum, hier is niks mis mee.
Wouter J steekt moeite en vooral tijd in een stukje script uit te tikken en deze te delen.

Maar vervolgens gaan jullie het even via pm oplossen onderling.
Ik vind dit persoonlijk gezien aardig (hoe zeg ik het netjes) on gemanierd.
Maak dan geen topic aan en pm gelijk iemand, want nu is dit hele topic nutteloos geworden er door. Of jullie moeten nog even alle stappen tot het werken van het script delen in het topic.
 
Kees lol

kees lol

26/09/2012 12:10:31
Quote Anchor link
Waarom ongemanierd? ik vraag toch iets....

Ik wil liever niet dat iemand mijn script gaat gebruiken/Afkraken.
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

26/09/2012 12:13:48
Quote Anchor link
hebbe hebbe hebbe, maar geven..........
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/09/2012 12:24:45
Quote Anchor link
Kees lol op 26/09/2012 12:10:31:
Waarom ongemanierd? ik vraag toch iets....

Ik wil liever niet dat iemand mijn script gaat gebruiken/Afkraken.

Afkraken gebeurt hier zelden, en anders is het vaak opbouwende kritiek. En als je het niet wilt dat anderen het gebruiken, toon dan de relevante code, en zeg wat er aangepast is.

Op deze manier is dit hele topic waardeloos.
Ik hoop dat je het begrijpt en dat je bereid bent de aanpassingen te delen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

26/09/2012 12:37:44
Quote Anchor link
Kees lol op 26/09/2012 12:10:31:
Ik wil liever niet dat iemand mijn script gaat gebruiken/Afkraken.

Afkraken gebeurt alleen als het nodig is ;-)
Doorgaans wordt er wel kritiek geleverd op scripts. Maar dat is opbouwend bedoeld.

"Grappig" dat je niet wilt delen; als niemand zijn kennis met jou zou delen, zou jij je vraag niet beantwoord krijgen....

Uit jouw probleem (weergeven van foto's) kan ik ook niet afleiden wat er zo speciaal/bijzonder aan jouw script zou zijn dat een ander het niet mag gebruiken/zelf zou kunnen maken.
Gewijzigd op 26/09/2012 12:39:30 door Obelix Idefix
 
Frank WD

Frank WD

26/09/2012 14:04:19
Quote Anchor link
Kees lol op 26/09/2012 12:10:31:
Waarom ongemanierd? ik vraag toch iets....

Ik wil liever niet dat iemand mijn script gaat gebruiken/Afkraken.


Nou sorry hoor, je bent hier op een forum omdat je een probleem hebt.
Je opent een topic om dood leuk via prive berichten het probleem op gelost te krijgen.

Wat zou jou garage houder of wat zelfde wat blij met je zijn zeg?
Want uit jou reactie blijkt dus, dat je ook dood leuk een vraag stelt aan je garage houder omdat je auto kapot is. Maar vervolgens ga je na Jan de Beunhaas die bij de zelfde garage werkt om je auto te laten maken.

Als je niet wilt dat je script gebruikt word door een andere op het forum. Of dat je niet tegen kritiek kunt vanwege vage code. Blijf dan weg van het forum en probeer het probleem op te lossen met vriendje Google.
 
Andre Sep

Andre Sep

26/09/2012 15:15:09
Quote Anchor link
"Well... that escalated quickly!"

Maar het is wel waar. Ik ga naar dit topic omdat ik zocht naar hoe ik 'geordend' foto's weer kan geven uit een database (en dan idd in een lijst ipv tabel), maar er worden 2 'oplossingen' aangeboden, vervolgens wordt er onderling via PM (waar ik nog niet eens wat op tegen heb ansich) een oplossing bedacht. Wat ik het meest belachelijke vind van alles, is dat je het forum misbruikt, om in een topic te gaan vragen of iemand zijn PM even leest... Vooral dat vind ik ongemanierd!

(@Wouter J: Bedankt, ik heb hier wel iets aan gehad. Kort maar krachtig zullen we maar zeggen xD)
 
Kees lol

kees lol

26/09/2012 16:18:19
Quote Anchor link
De AANPASSINGEN STAAN HIER BOVEN!!! dus dit topic is niet waardeloos en dit bedoel ik nou met kritiek altijd maar zeuren vroeger deelde ik alles tot ik erachter kwam dat dingen gebruikt werden zonder naamsvermelding op zich niet erg maar zou wel zo leuk zijn. Daarom heb ik me voorgenomen niks meer te delen.

Bericht hier boven dit is geen script dat foto's uit database haalt Gewoon uit een map als je uit database wil halen is kleine aanpassing + dit script heb ik geschreven toen ik nog wel wat wist van php +- 3-4 jaar geleden je hoeft ook geen raketgeleerde te zijn om dit te doen maar ik zal bij me volgende vraag wel me code achterlaten
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/09/2012 17:24:02
Quote Anchor link
zow, zo een draadje kan veranderen terwijl je aan het werk bent.
Mensen ik wil maar één ding kwijt: Ik kom hier omdat ik momenteel veel met PHP bezig ben en ik zin had om hier eens rond te kijken. Als dan blijkt dat er beginnersvragen zijn die ik kan beantwoorden dan beantwoord ik die. Maar alleen zolang ik er wel plezier aan beleef, er tijd voor heb én zin in heb. Ik zou zeggen: Mensen hou het gezellig en respecteer een ander zijn mening. Dat je het zelf anders zou doen dat kan heel goed maar een ander is niet zoals jij en geloof me: aan Kees zijn script mis je echt helemaal niets, de snippets boven zijn veel beter leesbaar.

Allemaal een fijne avond toegewenst!
Frank.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.