Fout in php code if statement

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Jop B

Jop B

28/06/2016 14:48:33
Quote Anchor link
Hallo,

Mijn formulier is klaar en heb een realtime controle met jquery. de eindcontrole gebeurt met php als er submit word.
De inputs worden op verschillende eisen gecontroleerd met if statements.
Voor een andere functie later in het script is er laat ik een extra variabel meelopen namelijk
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$namevalidation
$phonevalidation


//enz.
// kan status "ok" of "wrong" zijn

?>


Onderaan de controle heb ik dan dit (echo is om duidelijker te maken wat ik wil)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if($namevalidation && $phonevalidation  == 'ok'){
echo "voor functie uit";
}
else{
echo "voer functie niet uit";
}

?>


Als ik de velden goed invul heeft dus alles de status "ok"
Ga ik dan een veld veranderen door het telefoon nummer te express verkeerd in te vullen dan veranderd de variabel van status "ok" na "wrong".
Echter doet het if statement dan niet mee veranderen en blijft staan op "voer functie uit".


Wat gaat er verkeerd ?
Gewijzigd op 28/06/2016 14:50:25 door Jop B
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 04:30:46
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

28/06/2016 14:51:17
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ($namevalidation == 'ok' && $phonevalidation == 'ok') {
    echo "voer functie uit";
}
else {
    echo "voer functie niet uit";
}

?>
Gewijzigd op 28/06/2016 14:51:45 door Ward van der Put
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/06/2016 15:25:32
Quote Anchor link
Controleer elk van de onderdelen van het if-statement?

Misschien is het ook veel handiger om simpelweg met true en false te werken in plaats van custom codes zoals "ok", "wrong", "idunnoman", "appeltaart" etc. :)
 
Jop B

Jop B

28/06/2016 19:17:07
Quote Anchor link
@Ward van der Put
Thanks, dit had ik inderdaad niet goed gedaan, de manier wat jij aangaf werkt!

@Thomas van den Heuvel
Ik heb de statussen wrong en ok veranderd naar false en true



Dank voor de hulp
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/06/2016 20:23:29
Quote Anchor link
>> Ik heb de statussen wrong en ok veranderd naar false en true

Voor de volledigheid en wellicht overbodig ... Thomas heeft het over de booleaanse waarden true en false. Dit zijn geen strings en je moet ze dus niet tussen aanhalingstekens plaatsen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.