Fout met phpMyAdmin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ruben Portier

Ruben Portier

06/10/2010 17:30:56
Quote Anchor link
Hallo daar

Ik gebruikt zo'n uur geleden mijn database met phpMyAdmin.
Alles ging goed. Ik was terwijl mijn graphics driver aan het updaten en moest dan mijn pc herstarten. Heb ik dus gedaan. Wil ik weer inloggen met phpMyAdmin en lukt dat niet. Iets van een algemene fout. Heel raar want aan mijn server heb ik niets aangepast (dat is andere pc).

Ik heb gekeken naar de rechten van de phpMyAdmin map maar die waren nog goed. Heb ook de server herstart maar dat hielp niet. Nieuwe versie erop gezet maar nu krijg ik deze fout:
path to languages is invalid: ./lang/

Iemand een idee wat dat betekend? Kan er niet echt wat over vinden op internet.

Bedankt alvast

Ruben
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:57:24
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

06/10/2010 17:48:01
 
Ruben Portier

Ruben Portier

06/10/2010 18:31:07
Quote Anchor link
Ik heb even gekeken en ik heb dit staan als ik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php php_info(); ?>
doe.

include_path .:/usr/share/php:/usr/share/pear
en
open_basedir no value

Iemand een idee wat er fout kan zijn?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

06/10/2010 18:33:50
Quote Anchor link
Blijkbaar is ./lang niet het path naar de language files!!

Het is nog erger dan dat het al is: ./lang moet zijn opgenomen in het include_path
Gewijzigd op 06/10/2010 18:41:57 door Noppes Homeland
 
Ruben Portier

Ruben Portier

06/10/2010 18:56:11
Quote Anchor link
Hoe doe ik dat of wat moet ik nu doen?

Toevoeging op 06/10/2010 19:00:29:

Ik bedoel, op wat zet ik die dan? Want ik heb nu dit:
open_basedir ="../lang"

Nu komen er andere fouten


Warning: Unknown: open_basedir restriction in effect. File(/var/www/phpmyadmin/error.php) is not within the allowed path(s): (../lang) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: failed to open stream: Operation not permitted in Unknown on line 0

Fatal error: Unknown: Failed opening required '/var/www/phpmyadmin/error.php' (include_path='.:/usr/share/php') in Unknown on line 0


Toevoeging op 06/10/2010 19:11:38:

include_path = ".:/usr/share/php"

Dit is mijn include_path en in die phpMYAdmin documentatie zeggen ze duidelijk dat er een . in moet staan. Die zie ik ook staan. En als de open_basedir af staat moet je daar niets meer verder mee doen. En die staat ook af. Dus ik weet echt niet wat nu het probleem nog is.

Iemand?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.