Fout met sms

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nathan K

Nathan K

06/04/2008 00:41:00
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb een hele rare fout in mijn smsscript. Bij mij en de meeste zegt hij gewoon 'Succesvol verzonden" en worden de benodigde credits van hun saldo afgetrokken.

Alleen bij een paar zo ook bij een vriend van mij, staat er dat de sms niet succesvol is verzonden, maar hij wordt WEL degelijk verzonden en hij ontvangt hem dus ook gewoon, maar door deze fout blijven de credits op zijn account staan. Dus hij kan gewoon helemaal gratis ongelimiteerd smsen, met zijn 100 credits die hij cadeau kreeg bij aanmelding. Dit is natuurlijk niet de bedoeling!

Mijn vraag is dus aan jullie of jullie een fout zien in onderstaand stukje phpcode!

--------------------------------------------
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST"){
$query = "SELECT * FROM users WHERE id = '".$memberid."'";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
while($object = mysql_fetch_object($result)){
$saldo = $object->saldo;
}

$login = "XXXX"; ///Login van smsdiscount
$pass = "XXXXXX"; ///Pass van smsdiscount
$to = $_POST['to'];
$from = "XXXXXX"; //voipbuster account deafult
if ($_POST['geenads'] == "yes"){
$text=urlencode($_POST['text']);
}
else{
$text=urlencode($_POST['text']);
$text .=urlencode($ad);
}

if ($_POST['geenads'] == "yes"){
$prijs = "150";
}
else{
$prijs = "100";
}

if($saldo >= $prijs){
$tcon = file_get_contents("https://myaccount.voipbuster.com/clx/sendsms.php?username=$login&password=$pass&from=$from&to=$to&text=$text");
if(eregi("success", $tcon))
{

echo "<br><br><strong>Je sms is succesvol verstuurd!</strong><br>  <br><br>Let op: Klik NIET op vernieuwen, anders wordt je sms nog eens verstuurd!";
$query = "UPDATE users SET saldo=saldo-".$prijs." WHERE id='".$_SESSION['memberid']."'";
mysql_query($query) or die(mysql_error());
}

else
{
echo '<br><br>  <strong>Je sms is niet verzonden!</strong><br>  <br><br>Waarschijnlijk ben je iets vergeten in te vullen, of heb je te veel tekens gebruikt.';
echo '<p>LET OP : Als een sms niet wordt verzonden dan staat de mobiel van de ontvanger waarschijnlijk uit!</p>';
echo" $tcon";
}}
else{
echo"<br><br>Niet genoeg credits!";
}}
else{
[
/code]

(
Jorg B)

Bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nathan K
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:42:44
 
- SanThe -

- SanThe -

06/04/2008 00:56:00
Quote Anchor link
Pas je script even aan en gebruik en tags om je code heen. Gebruik je Afbeelding knop om dit te doen.

SanThe.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

06/04/2008 09:43:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk hoeft er niet per sé "success" komen te staan als een SMS verzonden is. Ik weet niet precies wat er óók mogelijk is, maar dáár zit in ieder geval de fout.

Maak tevens gebruik van inspringen in je script. Dat zal sowieso voor meer overzicht zorgen. Als je je script tussen [.code] en [/.code] (zonder puntjes) zet, zal de lay-out ook niet zo uitgerekt worden... ;-)
 
Christiaan Baartse

Christiaan Baartse

06/04/2008 10:01:00
Quote Anchor link
Waarom
if(eregi("success", $tcon))
en niet gewoon
if(FALSE !== stripos('success', $tcon))

Maar inderdaad wat Djemo zegt, je zal naar de verschillende outputs van je file_get_contents moeten kijken.

Ps. is dit nieuw?
LET OP : Als een sms niet wordt verzonden dan staat de mobiel van de ontvanger waarschijnlijk uit!
Sms wordt dan toch gewoon later verzonden? Dus als iemand smst naar een mobiel die uitstaat gaan er geen credits vanaf maar wordt de sms wel later verzonden?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.