Fouten melden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

 - Diov  -

- Diov -

28/12/2011 11:23:36
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
include('config.php'); // database connectie

if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
header('location:http://www.site.nl/verstuurd.php');
$sql = "INSERT INTO balk SET id = '', naam ='".$_POST['naam']."', bericht='".$_POST['bericht']."'"; // invoegquery
mysql_query($sql); // query uitvoeren
 
}
else {
?>


Hier komt de form. Maar die heb ik er niet bij gezet omdat dit denk ik niet nodig was.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
}
?>


Mijn vraag is of jullie enkele fouten kunnen opnoemen en ik zal dan dit script helemaal proberen op te lossen omdat ik veel klachten al gehoord heb over dit script.
Met vriendelijke groet
Dem
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 00:47:14
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2011 11:27:58
Quote Anchor link
Zie de gegeven opmerkingen uit je vorige thread:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/fout-maar-waarom/81637/
Gewijzigd op 28/12/2011 11:28:27 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 11:34:33
Quote Anchor link
Als er gePOST is kom je op regel 5. Daar stuur je de bezoeker door naar een andere pagina en dat houdt in dat de POSTdata weer weg is. Of regel 6 nog wordt uitgevoerd is een gok. De syntax van de query is niet correct en die regel is trouwens zo lek als een mandje omdat je de data van het formulier ongecontroleerd direct in de query zet (sql-injection). Ook ontbreekt de foutafhandeling van de query.

Toevoeging op 28/12/2011 11:35:54:

Zoals Aar reeds aangeeft: Waarom een nieuw topic openen?
 
Mark de Wit

Mark de Wit

28/12/2011 11:38:37
Quote Anchor link
Zodra je het formulier hebt verzonden, wordt de bezoeker meteen doorgestuurd naar de verstuurd.php, nog voordat de query is uitgevoerd. De query zal dus niet worden uitgevoerd, de rij komt niet in de tabel in je database. Bovendien vergeet je mysql_real_escape_string(); om je $_POST['bericht'], dit moet vanwege veiligheid.
 
 - Diov  -

- Diov -

28/12/2011 12:35:43
Quote Anchor link
Beste,
dit script heb ik nu al:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
include('config.php'); // database connectie
include('functions.php'); // smilies, filter en stukje css

    if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
      $sql = "INSERT INTO balk SET id = '', naam = '".mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."', bericht = '".mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."'"; // invoegquery
      mysql_query($sql); // query uitvoeren
 

echo "U heeft het volgende bericht gepost: <br>".$post."."; //dan laten we ff zien wat diegene gepost heeft.
}
else { // Er is niet op de knop Verzenden geklikt dus laten we het formuliertje weer zien
?>



Die mysql_real_escape_string(); zit denk ik nog een fout. Ik heb dit opgezocht op internet maar weet niet waar het probleem ligt.

@ Aar, is de inspringing nu wel goed?
De fouthandeling heb ik ook opgezocht maar via 000webhost denk ik dat dit moeilijk gaat.




Toevoeging op 28/12/2011 12:41:51:

Ik heb de header veranderd naar de echo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
include('../config.php'); // database connectie


    if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
      $sql = "INSERT INTO balk SET id = '', naam = '".mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."', bericht = '".mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."'"; // invoegquery
      mysql_query($sql); // query uitvoeren
 

header('location:http://www.site.nl/verstuurd.php');
}

else { // Er is niet op de knop Verzenden geklikt dus laten we het formuliertje weer zien
?>
Gewijzigd op 28/12/2011 12:38:07 door - Diov -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2011 12:43:58
Quote Anchor link
De inspringing is niet echt goed want waar komt die else vandaan? Met een meetlat zal je er nooit achter kunnen komen.

Waarom SET je een leeg id in de database?

En waarom zou foutafhandeling volgens jouw bij 000webhost een probleem moeten zijn? Foutafhandeling bestaat uit standaard PHP functies.
Inbouwen dus!!!
Gewijzigd op 28/12/2011 12:45:57 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 12:50:39
Quote Anchor link
- SanThe - op 28/12/2011 11:34:33:
Als er gePOST is kom je op regel 5. Daar stuur je de bezoeker door naar een andere pagina en dat houdt in dat de POSTdata weer weg is. Of regel 6 nog wordt uitgevoerd is een gok. De syntax van de query is niet correct en die regel is trouwens zo lek als een mandje omdat je de data van het formulier ongecontroleerd direct in de query zet (sql-injection). Ook ontbreekt de foutafhandeling van de query.


Het wordt al beter.
 
 - Diov  -

- Diov -

28/12/2011 12:51:38
Quote Anchor link
Die else is nodig om mijn formulier te laten zien.

Ik laat de id leeg omdat die dan in mijn database elke keer 1tje omhoog gaat.
Ik heb de foutafhandeling: (http://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/)

Alleen als ik dat eerste erop zet, zie ik geen errors dus dan is het ook niet nodig?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2011 12:57:07
Quote Anchor link
Dem Ian op 28/12/2011 12:51:38:
Die else is nodig om mijn formulier te laten zien.

Logisch, maar dat blijkt niet uit de inspringing. Alle if-(elseif)-else uit één statement horen op een verticale lijn te liggen. In jouw voorbeeld van 10 regels is het nog makkelijk te overzien, maar met een script van 600 regels is het wat lastiger te zien als het als spaghetti ongeordend in je script verwerkt is.
Quote:
Ik laat de id leeg omdat die dan in mijn database elke keer 1tje omhoog gaat.

Dan kan je hem net zo goed niet meesturen via SET, want als hij omhooggaat dan gebeurt dat toch al via Auto Increment. Of zet je ook altijd een lege fles drinken in de koelkast voor de visite die niks wil drinken?
Quote:
Ik heb de foutafhandeling: (http://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/)
Alleen als ik dat eerste erop zet, zie ik geen errors dus dan is het ook niet nodig?

Als je query nu zonder foutafhandeling mis gaat, en display_error staat uit, dan zie je gewoon een melding dat het gelukt is, terwijl er niks is ge-INSERT is. Lekker onduidelijk voor de bezoeker, die zich vermoedelijk dan wezenloos op F5 zal drukken, en je site maar stom zal vinden.
Daarom foutafhandeling. Laat de bezoekers iets weten dat het niet goed ging aan jouw kant, en laat zelf de fout alleen voor jouw zichtbaar maken.
Gewijzigd op 28/12/2011 13:01:23 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 13:01:04
Quote Anchor link
- SanThe - op 28/12/2011 12:50:39:
De syntax van de query is niet correct.


Zie http://phptuts.nl/view/41/5/
 
 - Diov  -

- Diov -

28/12/2011 13:01:26
Quote Anchor link
- Ik zal nog wat sleutelen aan mijn inspringen.
Heb je enkele tips, links waar ik dit kan vinden. Ik zal zelf ook wel zoeken op
google.

- Dus ik moet id = '' weglaten?

- Ik heb dus die foutafhandeling er neergezet maar ik krijg geen melding.
Dit is wat ik heb:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
# We zetten dit volledig bovenaan

    # errors weergeven

    ini_set('display_errors',0); // 1 == aan , 0 == uit
    error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

    # sql debug
    define('DEBUG_MODE',false);  // true == aan, false == uit

    # functie voor sql debug

    function showSQLError($sql,$error,$text='Error')
    {

        if (DEBUG_MODE)
        {

            return  '<pre>Error: ' . $error . '<br />' . $sql . '</pre>';
        }

        else
        {
            return $text;
        }
    }
  
include('../config.php'); // database connectie


    if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
      $sql = "INSERT INTO balk SET id = '', naam = '".mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."', bericht = '".mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."'"; // invoegquery
      mysql_query($sql); // query uitvoeren
 

header('location:http://www.site.nl/gepost.php');
}

else { // Er is niet op de knop Verzenden geklikt dus laten we het formuliertje weer zien
?>
Gewijzigd op 28/12/2011 13:01:49 door - Diov -
 
Erwin H

Erwin H

28/12/2011 13:03:24
Quote Anchor link
De set syntax kan ook, die tutorial geeft niet alle opties. Uit de MySQL handleiding:

INSERT [LOW_PRIORITY | DELAYED | HIGH_PRIORITY]
[INTO] tbl_name
SET col_name={expr | DEFAULT}, ...
[ ON DUPLICATE KEY UPDATE
col_name=expr
[, col_name=expr] ... ]
Gewijzigd op 28/12/2011 13:04:02 door Erwin H
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2011 13:04:53
Quote Anchor link
Ik zie nergens een foutafhandeling, het enige wat er nu erbij is geplaatst is een functie om fouten te verwerken, maar je roept die nergens aan.

Ik raad je aan om het artikel nog eens goed te lezen, en niet klakkeloos alleen maar code te kopiëren.

Die is is dus overbodig, zoals ik al eerder zei, en kan dus weg.

De inspringing: Het is gewoon een kwestie van logisch kijken. Hier is geen tutorial voor nodig. Misschien zijn ze er, maar zoals ik zei, met logisch kijken het het gebruik van een enkele tab per if else, waarbij je genestte if'jes een steeds een tab extra meegeeft, moet het wel lukken.

Pseudecode:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
if($zus == 'zo') {
    if($broer=='dit') {
        echo "Zus is zo, en broer is dit :-).";
        if($lief == true) {
            echo "Broer is lief";
        }
else {
            echo "Broer is stout.";
        }
    }
else {
        echo "Zus is zo, en broer is niet dit... :'(";
    }
}
else {
    echo "Zus is zo, en broer is er niet.";
}

?>

Dit is al veel overzichtelijker.
Gewijzigd op 28/12/2011 13:09:33 door - Ariën -
 
 - Diov  -

- Diov -

28/12/2011 13:08:30
Quote Anchor link
Ok, ok,
Ik probeer eerst even de syntax goed te krijgen en dan ga ik aan de slag met de foutafhandeling.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php

include('../config.php'); // database connectie


    if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
      $sql = "
    INSERT INTO balk
    (
         naam,
         bericht
    )
    VALUES
    (
         '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."',
         '"
.mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."'
    )
"
;

if(!$res = mysql_query($sql))
{

    trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}


header('location:http://site.nl/gepost.php');
}

   else { // Er is niet op de knop Verzenden geklikt dus laten we het formuliertje weer zien
?>
Gewijzigd op 28/12/2011 13:09:30 door - Diov -
 
- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 13:08:41
Quote Anchor link
ini_set('display_errors',0); // 1 == aan , 0 == uit
define('DEBUG_MODE',false); // true == aan, false == uit

Lees het commentaar wat er achter staat. Ze staan nu beiden UIT.
 
 - Diov  -

- Diov -

28/12/2011 13:09:52
Quote Anchor link
Ik heb even de foutafhandeling verwijderd. Daar kom ik straks op terug.
 
- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 13:11:12
Quote Anchor link
Dem Ian op 28/12/2011 13:09:52:
Ik heb even de foutafhandeling verwijderd. Daar kom ik straks op terug.


Stond wel goed.
 
 - Diov  -

- Diov -

28/12/2011 13:11:47
Quote Anchor link
Oké dan :P
Maar is de syntax nu beter? Of is er nog een fout?
 
- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 13:12:53
Quote Anchor link
Dem Ian op 28/12/2011 13:11:47:
Oké dan :P
Maar is de syntax nu beter? Of is er nog een fout?


Die is okee nu.
 
 - Diov  -

- Diov -

28/12/2011 13:18:29
Quote Anchor link
Ik heb nu de foutafhandling:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
<?php
# We zetten dit volledig bovenaan

    # errors weergeven

    ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit
    error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

    # sql debug
    define('DEBUG_MODE',true);  // true == aan, false == uit

    # functie voor sql debug

    function showSQLError($sql,$error,$text='Error')
    {

        if (DEBUG_MODE)
        {

            return  '<pre>Error: ' . $error . '<br />' . $sql . '</pre>';
        }

        else
        {
            return $text;
        }
    }
  
include('../config.php'); // database connectie


    if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
      $sql = "
    INSERT INTO balk
    (
         naam,
         bericht
    )
    VALUES
    (
         '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."',
         '"
.mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."'
    )
"
;

if(!$res = mysql_query($sql))
{

    trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}

#  Check of query is gelukt    
if (($result_insert_user = mysql_query($sql_insert_user)) === false)
{

    # als de query fout is -> foutafhandeling
    echo showSQLError($sql_insert_user,mysql_error(),'Fout bij het invoegen');
}

else
{
    # De query is geluk! :)
    
    echo 'Gelukt';
}

header('location:http://site.nl/gepost.php');
}

   else { // Er is niet op de knop Verzenden geklikt dus laten we het formuliertje weer zien
?>


Ik snap die foutafhandeling maar half want wat Aar zei:

Quote:
Ik zie nergens een foutafhandeling, het enige wat er nu erbij is geplaatst is een functie om fouten te verwerken, maar je roept die nergens aan.


Ik heb het nu aangezet maar ik zie nog altijd geen fouten. Zou dit komen door mijn header doordat hij direct doorstuurt?

Toevoeging op 28/12/2011 13:22:17:

Ok, het lag aan de header.
Ik kom op 1 error:

Error: Query was empty
 
- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 13:27:30
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
<?php
# We zetten dit volledig bovenaan

# errors weergeven

ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);
    
# sql debug
define('DEBUG_MODE',true);  // true == aan, false == uit

# functie voor sql debug

function showSQLError($sql,$error,$text='Error')
{

    if (DEBUG_MODE)
    {

        return  '<pre>Error: ' . $error . '<br />' . $sql . '</pre>';
    }

    else
    {
        return $text;
    }
}
  

include('../config.php'); // database connectie


if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST")
{

    $sql = "
        INSERT INTO balk
        (
            naam,
            bericht
        )
        VALUES
        (
            '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."',
            '"
.mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."'
        )
        "
;

    #  Check of query is gelukt  
    if(!$res = mysql_query($sql))
    {

        echo showSQLError($sql,mysql_error(),'Fout bij het invoegen');
    }

    else
    {
        # De query is geluk! :)
        echo 'Gelukt';
    }


    header('location:http://site.nl/gepost.php');
}

else
{
    // Er is niet op de knop Verzenden geklikt dus laten we het formuliertje weer zien
}
?>


Toevoeging op 28/12/2011 13:30:41:

Dem Ian op 28/12/2011 13:18:29:
Ik kom op 1 error:

Error: Query was empty


Die komt omdat jij op regel 45 een onbekende (tweede) query wilt uitvoeren. In mijn bovenstaand script heb ik de overbodige regels verwijderd.
Gewijzigd op 28/12/2011 13:28:23 door - SanThe -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.