foutmelding bij versturen formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Peter Arendse

Peter Arendse

06/05/2014 20:53:46
Quote Anchor link
Beste allemaal,

Sinds (ik hoop vandaag) komen er foutmeldingen bij het versturen van een formulier waarbij de gegevens in een database worden gestopt. Ik heb op de foutmelding gegoogled maar kan maar niets in het Nederlands er over vinden en begrijp in het Engels niet goed wat er wordt bedoeld. Misschien kunnen jullie mij helpen, dit zijn de foutmeldingen (veel):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Premature end of data (mysqlnd_wireprotocol.c:553) in /www/htdocs/taxijage/mail1.php on line 23

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: OK packet 1 bytes shorter than expected in /www/htdocs/taxijage/mail1.php on line 23

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: mysqlnd cannot connect to MySQL 4.1+ using the old insecure authentication. Please use an administration tool to reset your password with the command SET PASSWORD = PASSWORD('your_existing_password'). This will store a new, and more secure, hash value in mysql.user. If this user is used in other scripts executed by PHP 5.2 or earlier you might need to remove the old-passwords flag from your my.cnf file in /www/htdocs/taxijage/mail1.php on line 23

Warning: mysql_real_escape_string() [function.mysql-real-escape-string]: Access denied for user ''@'localhost' (using password: NO) in /www/htdocs/taxijage/mail1.php on line 51

Warning: mysql_real_escape_string() [function.mysql-real-escape-string]: A link to the server could not be established in /www/htdocs/taxijage/mail1.php on line 51

Warning: mysql_db_query() expects parameter 3 to be resource, boolean given in /www/htdocs/taxijage/mail1.php on line 129

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /www/htdocs/taxijage/mail1.php on line 151

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /www/htdocs/taxijage/mail1.php on line 195


Met vriendelijke groet,

Peter Arendse
Gewijzigd op 06/05/2014 21:25:03 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:35:06
 
Pipo Clown

Pipo Clown

06/05/2014 21:19:36
Quote Anchor link
Ik zie een ernstig probleem bij het maken van een verbinding met de database.
Dit zou heel goed veroorzaakt kunnen worden door een ernstig verouderde MySQL versie.

Met een klein beetje geluk is het op te lossen door nieuwe MySQL paswoorden in te voeren.
Uiteraard moet je dit dan daarna ook in je script aanpassen.
 
Ivo P

Ivo P

06/05/2014 21:21:54
Quote Anchor link
Mysql_db_query is trouwens ook al zwaar verouderd: php 4-
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

06/05/2014 21:26:11
Quote Anchor link
Topic aangepast. Enkele foutmeldingen heb ik verwijderd ivm dubbelingen. Graag enkel de relevante meldingen plaats 1 maal is voldoende.[/modedit]
 
Peter Arendse

Peter Arendse

06/05/2014 21:38:36
Quote Anchor link
Beste Pipo, het gekke is dat dit online reserveringsformulieren zijn die op vijf verschillende websites draaien bij dezelfde host en alleen op drie van de vijf deze meldingen komen.

De paswoorden worden aangeleverd door de host, daar kan ik toch niets aan veranderen?

Toevoeging op 06/05/2014 21:49:50:

Pipo Clown op 06/05/2014 21:19:36:
Ik zie een ernstig probleem bij het maken van een verbinding met de database.
Dit zou heel goed veroorzaakt kunnen worden door een ernstig verouderde MySQL versie.

Met een klein beetje geluk is het op te lossen door nieuwe MySQL paswoorden in te voeren.
Uiteraard moet je dit dan daarna ook in je script aanpassen.


Ik heb de versie bekeken en is als volgend: MySQL 5.0.95
Gewijzigd op 06/05/2014 21:50:37 door Peter Arendse
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

06/05/2014 22:06:33
 
Peter Arendse

Peter Arendse

06/05/2014 22:29:00
Quote Anchor link
Het vreemde is dat dit script op 5 websites draait bij dezelfde host en de foutmeldingen alleen op 3 van de 5 websites verschijnen. Ik heb het ook maar even bij de support afdeling van de host gemeld, maar nog geen reactie terug gehad. De reserveringen komen echter wel goed via de email binnen, maar in de database gebeurd niets en die lelijke foutmeldingen schrikken natuurlijk behoorlijk af!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

06/05/2014 23:38:48
Quote Anchor link
Ja goed die foutmeldingen zullen te verklaren zijn maar de OPLOSSING is belangrijker :)
Iets kunnen doen met de info? hulp nodig?
 
Peter Arendse

Peter Arendse

07/05/2014 05:59:20
Quote Anchor link
Graag Frank!
Ik heb natuurlijk op internet gezocht en kwam soortgelijke oplossingen tegen die jij hier boven als link geeft, maar ik begrijp niet wat ik moet doen. Verder begrijp ik ook dat om niet verder in de problemen te komen ik over moet naar mysqli, maar kan daar niet echt veel in het Nederlands over vinden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/05/2014 08:40:46
 
Pipo Clown

Pipo Clown

07/05/2014 09:29:08
Quote Anchor link
Peter Arendse op 06/05/2014 21:38:36:
Beste Pipo, het gekke is dat dit online reserveringsformulieren zijn die op vijf verschillende websites draaien bij dezelfde host en alleen op drie van de vijf deze meldingen komen.

De paswoorden worden aangeleverd door de host, daar kan ik toch niets aan veranderen?


Het antwoord op deze vraag is niet zo moeilijk.

Je host heeft op de verschillende servers verschillende versies van PHP en MySQL draaien.

Het kan ook nog dat hij onlangs op een server een nieuwere versie geplaatst heeft waardoor databases gemaakt met een oudere versie niet meer benadert kunnen worden. Dit heeft dus niets te maken met het wijzigen van paswoorden maar met het wijzigen van versies.

Nogmaals mijn advies, probeer de paswoorden van de databases aan te passen met PHPMyAdmin. Lukt dit niet, maak dan evt. een nieuwe gebruiker aan voor de betreffende database dan kan je daar mee verbinding maken met de database.
 
Peter Arendse

Peter Arendse

07/05/2014 19:32:51
Quote Anchor link
Mijne heren,

Ik heb vandaag een reactie gehad van de host, zie hier:

"Geachte heer Arendse,
Vriendelijk dank voor uw bericht. Dit had te maken met de PHP-updates. We hebben e.e.a. voor u aangepast zodat het werkt.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ingelicht, indien u nog vragen heeft neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Roel
Uw deHeeg supportteam"

En inderdaad het werkt allemaal weer naar behoren maar het zat me toch niet lekker en vroeg wat ze dan hadden aangepast met oog op de toekomst en of ik nog meer dingen kon verwachten.
De reactie was even snel als niet zeggend:

"Geachte heer Arendse,
Vriendelijk dank voor uw bericht. In dit geval konden wij op servernivo een aanpassing doen waardoor het voor alle domeinen werkte.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ingelicht, indien u nog vragen heeft neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Roel
Uw deHeeg supportteam"

Ik ga mij toch toeleggen op het aanleren van de nieuwe php en msqli, en zal wat boeken bestellen over deze onderwerpen. De reserveringsformulieren zijn maar een klein gedeelte van het geheel. Ik heb jaren geleden met veel hulp van jullie/onze website een heel systeem gemaakt waar ik met mijn collega's alle reserveringen in plaatsen, filteren, bewerken, op straaten zoeken etc.
Wordt een spannende tijd met weinig slaap en doorzettingsvermogen. Ik hoop dat ik op jullie hulp kan rekenen als dat nodig mocht zijn. Mochten jullie hier nog iets aan toe willen voegen, al het commentaar is welkom!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.