Foutmelding in PDO script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander J

Sander J

22/11/2019 11:45:47
Quote Anchor link
Hoi ik ben een beginnend php student en zit met een probleem (de leraar wilt me niet helpen omdat ik al veel verder ben als de klas dus kom ik hierheen)
ik krijg deze error: Notice: Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs\phpsite\php\sitephpp.php on line 52
0 results
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined method PDO::close() in C:\xampp\htdocs\phpsite\php\sitephpp.php:66 Stack trace: #0 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\phpsite\php\sitephpp.php on line 66

En dit is me code tot nu toe
Database:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$host
= "localhost";
$dbnaam = "phpcursus";
$gebruiker = "root";
$wachtwoord = "";
#try catch is beter voeg dat later toe
$conn = new PDO("mysql:host=$host;dbname=$dbnaam;",
                $gebruiker, $wachtwoord) or die ("Verbinding mislukt!");


?>

php stukje waar de tabbelen moeten worden getoond uit de database:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<?php


include("database.php");
if(isset($_POST['verzenden'])) {



            $naam = $_POST['naam'];
            $adres = $_POST['adres'];
            $email = $_POST['email'];
            $woonplaats = $_POST['woonplaats'];
            $postcode = $_POST['postcode'];

            $query = "INSERT INTO info VALUES
                    ('$naam', '$adres', '$email', '$woonplaats', '$postcode')"
;
            #query inelezen om hem om te zetten naar een statement
            #die de database begrijpt      

            $stm = $conn->prepare($query);
            #statement uitvoeren op de database
            $stm->execute();

}


?>

<!DOCTYPE html>