Foutmelding --> sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nicos Vermeulen

Nicos Vermeulen

21/12/2020 14:51:13
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben wat oude code aan het omzetten zodat deze ook vanaf versie 7.2 van PHP goed draait. Eén dingetje kom ik niet uit.

Ik heb de volgende code:

for ($c = 0; $c < sizeof($deelnemer); $c++)
{

Deze resulteert in de volgende foutmelding: Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Probleem is de 'sizeof($deelnemer)' ook bijvoorbeeld 'echo count($deelnemer)' geeft een zelfde foutmelding.

$deelnemer is naar mijn mening wel een array want ik vul deze op de volgende manier: $deelnemer[$i] = array("deelnemersid" => $row["id"], "post-huis" => $row["postcode"] . $row["huisnummer"])

Kan iemand me op het goede spoor zetten?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:50:22
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2020 15:10:59
Quote Anchor link
wat meldt een var_dump() op $deelnemer?
 
Nicos Vermeulen

Nicos Vermeulen

21/12/2020 21:46:11
Quote Anchor link
- Ariën - op 21/12/2020 15:10:59:
wat meldt een var_dump() op $deelnemer?

Dank, dat was een goeie om eens te kijken wat er gebeurt is. Ben er al uit. De 1e keer dat hij langs die for-loop kwam waren er nog geen gegevens aan de array toegevoegd waardoor hij nog niet wist dat hij een array was.

Nu eerst een declaratie gedaan: $deelnemer = array(); en dan gaat het wel goed!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.