Frames doen of toch maar niet?(zucht)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ming

Ming

27/10/2008 19:12:00
Quote Anchor link
Hoi,
Na aanschaf boek webdesign met php5 begin ik een beetje te twijfelen hoe m'n nieuwe site op te bouwen, frames or not?

Nu gebruik ik nog div's in combinatie met php (if blaat $context = "wat jij wil pagina" , dat werkt prima,
Maar daar dit een redelijk fris boekje is zou ik graag een mening van mensen met kennis horen, alvorens dank,
Grtx,

Btw: het boekje vind frames dus prima te doen,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ming
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 21:40:13
 

27/10/2008 19:14:00
Quote Anchor link
Dit is wel een goed artikel.
 
Ming

Ming

27/10/2008 19:37:00
Quote Anchor link
Gezien dat artikel, bedankt,

Er zijn overeenkomsten die ook in het boek terug te vinden zijn, edoch,

In het begin alles met frames en later iframes gedaan, daarna was ccs het helemaal en nu steld men dat frames het weer moet worden,

Menu's zullen we als gebruiker toch nodig blijven?

Grtx,
 
--

--

27/10/2008 19:41:00
Quote Anchor link
Quote:
We gaan even terug, we zijn dus steeds bezig met het spitsen van informatie. We scheiden het kaf van het koren. Wat niet belangrijk is voor de informatie zelf (b.v. opmaak) gooien we weg en plaatsen we in een ander bestand (b.v. CSS).

Eigenlijk zouden we dat zelfde moeten doen met ons website menu. Waarom? Het menu van onze website is niet relevant voor de informatie zelf. Het sitemenu en het document zijn twee aparte informatie bronnen. We zouden ze los van elkaar moeten kunnen bewerken en de één hoort geen invloed te hebben op de ander.
Het is de mening van Webmakerij zelf en jij kunt dat voor kennisgeving aannemen, maar ook zelf nadenken en je eigen mening vormen.

Ik raad het je af vanwegen de problemen met zoekmachines en bookmarken van een pagina. Frames worden in de toekomst steeds minder gebruikt en daar zit een reden achter.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.