Framework ontwikkeling met meerdere databaseconnectors?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ben

Ben

15/08/2009 15:29:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Een aardige tijd geleden ben ik begonnen met het object geörienteerd programmeren en heb op die manier mijn laatste versie van mijn CMS in elkaar gezet. Aldoende leert men en zo ook ik en ik liep tegen dingen aan welke onhandig waren/werden geprogrammeerd en ook het gebruik van designpatterns was mij in die tijd niet duidelijk.

Inmiddels een stukje verder met dit concept en denkwijze ben ik ik bezig mijn framework te herschrijven. Dit gaat op zich lekker vlot en de basis is solide, flexibel en vooral schaalbaar.

Het geen waar ik tegen aan loop is het schrijven van databasemappers voor verschillende database engines. Op dit moment heb ik een singleton MySQL klasse welke ik in mijn CMS.Content.Page-class oproep door bijvoorbeeld een MySQL::startTransaction(); functie aan te roepen (in geval van een grote, dermate belangrijke query of een set van queries).

Ik ben benieuwd of ik ook een singleton class voor bijvoorbeeld MSSQL kan maken en die dan volgens een bepaalde setting direct in Page class kan gebruiken zodat ik dus niet voor elke database engine een nieuwe class moet schrijven.

Zijn er hier leden die iets dergelijks gedaan hebben of hier ideeën over hebben? Wat ik probeer te maken is dus een flexibel systeem wat met meerdere database engines kan werken door bijvoorbeeld de gewenste engine als singleton instantie aan te maken en die vervolgens door te geven aan mijn andere classes.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
Groeten Ben
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.