Fsock open probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Open Source Developer Engineer Ontwikkelaar

Functieomschrijving Open Source Developer Engineer Ontwikkelaar Doorontwikkelen van de software; Het naadloos integreren van de verschillende componenten Het geven van advies over het inrichten; Het kiezen van methoden en technieken voor het realiseren (waarbij je gebruik maakt van Opensource); Het meedenken met de ontwikkelingen in de markt. Functie-eisen HBO werk- en denkniveau; Ervaring als Open Source Ontwikkelaar; Ruime ervaring met Open Source software (bijv. Zimbra, Alfresco, Nextcloud, Kopano etc, etc); Je hebt kennis van producten als Kubernetes, Openvswitch, Ceph, ZFS, Proxmox, Terraform, Puppet en Ansible; Nieuwsgierig en pro-actief /Out-of-the-box denken / Analytisch en conceptueel denken / Gepassioneerd, gedreven en bedreven

Bekijk vacature »

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

17/07/2008 06:58:00
Quote Anchor link
Ik heb voor mijn fotoalbum een lightweight google API gedownload en deze schijnt perfect te werken op mijn Windows machine (localhost, WAMP). Echter als ik deze op mijn server wil zetten krijg ik een hele lange laadtijd (2 min) en deze errors:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /var/www/fotoalbum/Picasa/Picasa.php on line 1566

Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to picasaweb.google.com:80 (Unknown error) in /var/www/fotoalbum/Picasa/Picasa.php on line 1566

Warning: fputs(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/fotoalbum/Picasa/Picasa.php on line 1567

Warning: fputs(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/fotoalbum/Picasa/Picasa.php on line 1568

Warning: fputs(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/fotoalbum/Picasa/Picasa.php on line 1569

Warning: feof(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/fotoalbum/Picasa/Picasa.php on line 1573

// hier nog zo'n 300x hetzelfde bericht.

De code kan niet fout zijn omdat het op mijn Windows machine wel gewoon werkt. Iemand een idee? Misschien instellingen in de php.info?

Stukje PHP.ini
Code (php)
1
2
3
4
5
; Whether to allow the treatment of URLs (like http:// or ftp://) as files.
allow_url_fopen = On

; Whether to allow include/require to open URLs (like http:// or ftp://) as files.
allow_url_include = Off

Dit stukje is exact hetzelfde als in mijn WAMP-php.ini

Dit is een stukje van de index.php van de map fotoalbum.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
require 'picasa/Picasa.php';

$pic = new Picasa();
$username = 'MasthaX88';

$account = $pic->getAlbumsByUsername($username);
$albums = $account->getAlbums();

Hier een screen zoals het zou moeten zijn:

www.jurgen-meijer.nl/picasa.jpg

Na een halve nacht zoeken, ben ik er eindelijk op gekomen. Ik heb enige tijd geleden een nieuwe router gekregen van mijn provider, echter was mijn oude IP adres 10.0.0.32 (type A), de nieuwe router had een andere range nl. 192.168.1.132. Nu had ik dit mooi veranderd in mijn /etc/networking/interfaces maaaaaaaaar! Ik was totaal vergeten de nameserver te veranderen wat in dit geval hetzelfde is als mijn gateway 192.168.1.254

Het komt er dus op neer voor de overige IT nerds onder ons, dat de DNS forwarder niet goed stond ingesteld waardoor hostnames niet werden resolved.

Voor degene die ooit zoiets tegenkomen, bovenstaande is mijn oplossing!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.