[fsockopen] Probleem bij verbinden naar server thuis

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thomas Verschoof

Thomas Verschoof

08/01/2012 21:35:00
Quote Anchor link
Beste PHP hulp leden,

Ik krijg tijdens het maken van een fsock (via fsockopen) de volgende fout:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
Warning: fsockopen() [function.fsockopen]:
unable to connect to serverip:poort (Connection timed out)
in /public/sites/www.thomasv.nl/ping/status.php on line 5


Bij mij is de situatie zo dat ik thuis een xampp server heb staan (meest recente versie dus 1.7 met php 5.2 of 5.3) en dat ik hier geen connectie mee kan krijgen vanaf mijn webhost (mijndomein.nl) via fsockopen of file_get_contents. Ik krijg bij fsockopen dezelfde fout als OP aangaf (ofwel, vanaf mijndomein.nl -> thuisserver via fsockopen), maar andersom (vanaf thuisserver -> mijndomein.nl) werkt dan weer wel via fsockopen.

Ik gebruik niet standaard poort 80 maar een iets discretere poort die uiteraard wel geforward staat, ook in de configuratie van xampp. Als ik naar het webadres van mijn thuisserver ga met bijbehorend poort nummer krijg ik ook wel gewoon de webpagina te zien.

Wat betreft firewall zou ik nog kunnen proberen mijn Windows Firewall uit kunnen zetten en het proberen maar ik zou niet weten welk programma er precies geblokkeerd zou worden, dit heeft geen invloed op de timeout. Apache staat gewoon als toegelaten en poorten in de router staan geforward.



Toevoeging op 09/01/2012 17:03:34:

Niemand die een antwoord heeft op dit probleem omdat hij/zij het eerder ervaren heeft? Ook fopen werkt niet dus ik kan zo niet doen wat ik wilde doen.
Gewijzigd op 08/01/2012 21:45:24 door Thomas Verschoof
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.