FTP lock files

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

21/05/2009 21:53:00
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Laatst was ik bezig met mijn server (Debian) en wou graag enkele bestanden voor gebruikers locken zodat ze de naam hiervan, inhoud (en eventuele rechten) niet kunnen bewerken. Dit vanwege gameservers waarbij de bestandsnaam deel uit maakt van het proces waarmee ik deze kan killen zeg maar.

Hopelijk weet één van jullie dit. Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:16:35
 
Jelmer -

Jelmer -

21/05/2009 22:12:00
Quote Anchor link
Eigenaar van de bestanden anders maken dan de gebruiker waaronder de gebruikers van de ftp server de bestanden bewerken, en dan het bestand chmodden naar 755? (of 644 als het een niet-uitvoerbaar bestand en geen map is)
 
Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

21/05/2009 22:44:00
Quote Anchor link
Ohja natuurlijk >.<, ik zat al behoorlijk ver te denken aan config's van proftpd, etc. Tx Jelmer, ik ga even kijken of het werkt :).
 
Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

26/05/2009 17:01:00
Quote Anchor link
Ik heb de rechten van een bestand nu op 0700 gezet en de user veranderd. Content bewerken is niet meer mogelijk voor de ftp gebruiker. Alleen is het nog wel mogelijk om de bestandsnaam te wijzigen. Is hier wellicht nog een oplossing voor?
 
- SanThe -

- SanThe -

26/05/2009 17:09:00
Quote Anchor link
Moet volgens mij niet mogelijk zijn bij 700.
Is het bestand een executable? Zo nee, dan is 600 genoeg.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.