Functie 0740 naar week 40 - 2007

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

08/10/2007 01:08:00
Quote Anchor link
Ik vind dit zelf te klein voor de script lib, en ook niet wat je zecht a dat is nou mooi dat het in de script lib zit.

Dus een nieuw topic om toch wat commentaar te krijgen van hou zou ik het doen zou ik het beter doen.

Ik heb deze in een flits gemaakt voor iemand die het nodig had, en tja alles kan beter dus. Is mijn vraag hierbij ook zal deze functie beter kunnen (zo ja zet dan jou idee ook hier) of heb je commentaar hoe ik doe, plaats gerust ;)

De functie die ik gemaakt heb, deze moet dus van 0740 (07 is jaar, 40 is week) de persoon voor wie ik hem heb gemaakt heeft hem dus zonder te denken de date functie zo gebruikt date('yW') en wou hem zo krijgen week 40 - 2007 tja, ik zei al had nou date('y:W') gedaan had ik het sneller kunnen doen maar toch hij was eigenwijs (gewoonlijk)

De code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

function weekToweek($date)
{

    $get = wordwrap($date, 2, '<br />', 1);
    
    $get = str_replace('<br />', ':', $get);
    
    $get = explode(':', $get);
    
    $jaar = $get[0];
    $jaar = str_replace($get[0], date('Y'), $jaar);
    
    $week = $get[1];
    
    return 'week ' . $week . ' - ' . $jaar;
}


// hoe te gebruiken:

echo weekToweek('0740');

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 00:01:39
 
PHP erik

PHP erik

08/10/2007 01:15:00
Quote Anchor link
Jouw functie klopt niet. Al doe je 0640 als input dan zal hij ook 2007 geven omdat je date("Y") gebruikt; dat is altijd het huidige jaar.

Het is heel simpel:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
function weekToWeek($date) {
    $jaar = '20' . substr($date, 0, 2);
    $week = substr($date, 2, 2);
    
    return 'week ' . $week . ' - ' . $jaar;
}


echo weekToweek('0740');
?>


Maar let er goed op dat je niet dit doet: weekToWeek(0740);

Want een integer dat met een 0 begint wordt als octaal getal behandeld. Dus eigenlijk moet je even is_string($date) ertussen zetten in de functie.
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

08/10/2007 08:29:00
Quote Anchor link
Oke, dat ziet er ook veel korter uit. Ik dacht wel dat ik iets niet erg goed deet.

Ik gister maar zoeken naar functies om hem in 2en te splitsen en dit is veel makelijker.

En over de date ik had date('Y', $get[0]) ik dacht dat juist de boel in 2007 zette.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.