functie regels

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Sylvester vader

sylvester vader

21/03/2020 18:42:41
Quote Anchor link
hi uhm ik ben zoals somigge van jullie weten al paar dagen/ weken bezig met mijn script te verbeteren
Dit gaat goede kant op, ook al ben ik soms eigenwijs en doe het vaak op eigen manier :P

nu heb ik een simpele vraag
ik kom hier uiteindelijk zelf ook wel achter denk ik maar ik stel hem ook maar even hier misschien vind ik dan sneller en een betere oplossing

ik heb een functie die checked of er een map bestaat en zoniet dan maakt hij deze aan
PS: let even niet op of het wel goed is enz
hij werkt en daar ben ik blij mee

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
function checkcachefolder($folder,$accountid,$jaar,$maand,$id) {    
if (!file_exists(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/user/'.$id.''))
        {
            mkdir(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/user/'.$id.'', 0777, true);
        }      
}


nu wil ik deze uitbreiden naar ook een datum, maar alleen als dit nodig is.

Nu vroeg ik mij af of ik dan gewoon $datum kan toevoegen of moet je die dan ook gebruiken?
aangezien ik ook delen heb waar ik geen datum wil

ik kan bv een $datum = true toevoegen ofzo maar is dit echt nodig of kan ik gewoon die datum niet meegeven en dat hij deze dan ook niet gebruikt?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 00:27:25
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/03/2020 18:51:29
Quote Anchor link
Ja ken in functies ook een standaard waarde gebruiken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
function checkcachefolder($folder, $accountid, $id, $jaar=NULL,$maand=NULL) {    
// doe wat
}
?>


In dit geval hoef je $jaar en $maand niet verplicht in te vullen als 4e en 5e argument.
Let wel erop dat ik hier $id op de 3e plaats heb gezet, anders moet je een lege parameter meegeven voor de 4e en de 5e.
 
Sylvester vader

sylvester vader

21/03/2020 18:55:54
Quote Anchor link
thanks ik denk dat dat mijn vraag heeft beantwoord :P
 
- SanThe -

- SanThe -

21/03/2020 19:02:51
Quote Anchor link
Waarom zie ik steeds ''. aan het begin van een string en .'' aan het eind?
Deze zijn leeg en dus zinloos.
Gewoon weglaten.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
file_exists(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/user/'.$id.'')
Wordt dan:
file_exists($folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/user/'.$id)
Gewijzigd op 21/03/2020 19:03:43 door - SanThe -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/03/2020 19:03:53
Quote Anchor link
Ik zie het wel eens vaker.
Dan vraag ik me af: Zet er dan ook wel eens iemand lege flessen in de koelkast als ze op zijn? Anyway, dit is geen aanval op de topicstarter.
Gewijzigd op 21/03/2020 19:04:43 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

21/03/2020 19:08:38
Quote Anchor link
@ - Ariën - : Goeie ...

Al met al scheelt het telkens 6 overbodige toetsaanslagen.
 
Sylvester vader

sylvester vader

21/03/2020 19:25:35
Quote Anchor link
haha ja daar val ik ook wel eens over waarom wel waarom niet
ga ik je gelijk uitleggen,
ik heb in verleden wel eens codes moeten veranderen en als ik dus niet begon met die '. dan werkte de code soms niet
daarnaast als ik snel knipte en plakte dan was '..' even snel overal plaatsen beter dan hetzelfde en dan de eerste en laatste nog een keer aanpassen

het is dus meer een luiheid iets dan een reden ervoor :P

Toevoeging op 21/03/2020 21:04:37:

ok uhm het zal er een beetje raar uitzien maar weet ff geen goed manier om anders te doen en dit werkt :P
wil ff weten wat jullie ervan vinden

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
function checkcachefolder($folder,$accountid,$jaar,$maand,$id,$datum=NULL) {
    
if($datum != NULL) {
        
if ($id == 9999) {
 
$sql_cache = "SELECT datum_invoer FROM systeem_invoertotaal WHERE account='$accountid' AND id_user='9999' AND invoer_over='$datum' ORDER BY datum_invoer DESC limit 1";
$result_cache = $db->sql_query($sql_cache) or die(mysqli_error());
while($cache = mysqli_fetch_assoc($result_cache)){
$cachetime = $cache[datum_invoer];
}

$sql_datum = ''.$cachetime.'';
$file_datum = date('Y-m-d H:i:s', filemtime(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.''));

if (file_exists(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.'') && $sql_datum > $file_datum ) {

unlink(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.'');
//sql is nieuwer
}
elseif (file_exists(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.'') && $sql_datum < $file_datum ) {

include(''.$cachefolder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.'');
//sql is ouder
}
else  {
echo 'error include cache';    
exit;
}

} else {
    
                                            
    include(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'users/'.$id.'/'.$datum.'');
 }        
        
    }    
    elseif (!file_exists(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.''))
        {
            mkdir(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'', 0777, true);
        }
else
{
echo 'error include cache';    
}    
    
    
    

  
}
Gewijzigd op 21/03/2020 21:11:47 door sylvester vader
 
- SanThe -

- SanThe -

21/03/2020 21:28:03
Quote Anchor link
... ORDER BY datum_invoer DESC limit 1";
....
while($cache = ...


Je krijgt dus maar 1 resultaat, dus is de while() onzin.
 
Sylvester vader

sylvester vader

21/03/2020 21:42:10
Quote Anchor link
ja die is ook onzin maar op elke andere manier die ik weet krijg ik andere output
soms goed soms niet
en dus had ik dit gedaan om er zeker van te zijn dat ik geen verkeerde info krijg
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/03/2020 21:44:51
Quote Anchor link
$cachetime = $cache[datum_invoer];

Kan je aanpassen naar:
$cachetime = $cache['datum_invoer'];

Anders denkt PHP dat het een constante is. Met notices aan, ga je hier inderdaad meldingen over krijgen.
Gewijzigd op 21/03/2020 21:46:46 door - Ariën -
 
Sylvester vader

sylvester vader

21/03/2020 21:44:54
Quote Anchor link
maar ik zal nog een keer kijken of ik dit kan aanpassen misschien lukt dat nu wel :)
dat stukje is 8 jaar oud
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/03/2020 21:48:09
Quote Anchor link
Met notices aan, dan krijg je dit:

Quote:
Warning: Use of undefined constant wertwtert - assumed 'blaet' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /tmp/preview on line 3


En dat wordt later dus een error waardoor je script stopt.
Mogelijk in PHP 7.5, of in PHP 8...
 
Sylvester vader

sylvester vader

21/03/2020 22:11:32
Quote Anchor link
ga ik aanpassen :D

maar uhm ....
- SanThe - op 21/03/2020 21:28:03:
... ORDER BY datum_invoer DESC limit 1";
....
while($cache = ...


Je krijgt dus maar 1 resultaat, dus is de while() onzin.


ik heb op die while ongeveer 1 tot 6 invoeren ik moet met 200% zekerheid hebben dat ik hier maar 1 van pak de allernieuwste

in verleden die ik een gewone select zonder while maar dan kreeg ik soms dus een error omdat hij er meerdere vond

waarom snapte ik niet en daarom die while, als iemand een betere manier weet hoor ik dit graag
ook met distinct kreeg ik toen soms errors
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

21/03/2020 22:11:50
Quote Anchor link
En even een tipje: gebruik eens wat vaker een variabele:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
//in plaats van
$file_datum = date('Y-m-d H:i:s', filemtime(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.''));

if (file_exists(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.'') && $sql_datum > $file_datum ) {

unlink(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.'');
//sql is nieuwer
}
elseif (file_exists(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.'') && $sql_datum < $file_datum ) {

include(''.$cachefolder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.'');
//sql is ouder
}

//wordt het dan
$file_name = '/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.'';
$file_datum = date('Y-m-d H:i:s', filemtime($folder . $file_name));

if (file_exists($folder . $file_name) && $sql_datum > $file_datum ) {

unlink($folder . $file_name);
//sql is nieuwer
}
elseif (file_exists($folder . $file_name) && $sql_datum < $file_datum ) {

include($cachefolder . $file_name);
//sql is ouder
}
?>

Sowieso heeft het niet veel nut om de filemtime() van een bestand op te vragen als ie toch niet bestaat (geeft je waarschijnlijk een warning in je log - die dus enorm uit de klauwen loopt). Tevens check je nu 2x of ie bestaat. En dan nog een beetje inspringen, en dan ziet het er opeens als zo uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$file_name
= '/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/users/'.$id.'/'.$datum.'';

if (file_exists($folder . $file_name)){
  $file_datum = date('Y-m-d H:i:s', filemtime($folder . $file_name));

  if ($sql_datum > $file_datum ) {
    unlink($folder . $file_name);
    //sql is nieuwer
  }
  elseif ($sql_datum < $file_datum ) {
    include($cachefolder . $file_name);
    //sql is ouder
  }
}

?>

Doet (als het goed is ;-) ) hetzelfde - naar mijn idee beter leesbaar.
 
Sylvester vader

sylvester vader

21/03/2020 22:21:11
Quote Anchor link
ik ga dit even uitpluizen ziet er inderdaad beter uit :)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

21/03/2020 22:58:52
Quote Anchor link
Wat gebeurt er ingeval "sql is nieuwer"? Je verwijdert dan een bestand, maar gebeurt er dan verder nog iets? Is dat niet het uitgelezen moment om meteen een nieuw cachebestand te bouwen? En als dat dan gebeurt, waarom dan niet direct op die plek?

Een andere vraag, waarom heb je al die cache zooi nodig? Is dit niet een verkeerde oplossing (bestanden bouwen) voor een ander probleem (trage queries)?

En hoe zit het met de veiligheid van die bestanden? Staan deze buiten de webdirectory? Zijn deze nog op een andere manier afgeschermd of kan iemand door het manipuleren van het webadres/andere variabelen materiaal van andere mensen inzien?

Het klinkt gewoon als enorm veel overhead voor niets.

Verder: waarom engelse en nederlandse naamgeving door elkaar...

Overigens, unlink kun je ook zonder controle uitvoeren, het maakt niet uit of het bestand vantevoren bestond, en als je dit bewust doet, is een @ (voor het onderdrukken van de notice) gerechtvaardigd.

Wat als $sql_datum precies gelijk is aan $file_datum? Hoe onwaarschijnlijk dat ook moge zijn, die case is nu ongedefinieerd...

Dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
function checkcachefolder($folder,$accountid,$jaar,$maand,$id) {    
if (!file_exists(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/user/'.$id.''))
        {
            mkdir(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/user/'.$id.'', 0777, true);
        }      
}

(wat is er trouwens aan de hand met het inspringen in code? dit is onleesbaar)
is veel te specifiek.

Vraag jezelf af: waar ben je mee bezig? Antwoord: ik controleer op het bestaan van een directory, en als deze niet bestaat, maak ik deze aan.

Dat is dan ook precies wat de functie zou moeten doen, niet meer, en niet minder.
Al die parameters... weg ermee. Misschien wil je nog een mask meegeven ofzo, fijn, maar $accountid, $jaar, $maand, $id - weg ermee.

Je hebt voldoende aan een $path en eventueel een $mask. Maar dan, dan krijg je dus een universele functie ... die nauwelijks toegevoegde waarde heeft ten opzichte van de standaard functies (file_exists, mkdir). Wil je dit soort dingen in aparte functies vangen zodat je een soort van alias/shorthand creeert? Nou nee, niet echt.

En wil je dit echt on-the-fly bouwen of aanpassen als iemand informatie aan het opvragen is? Zou dit niet op een aparte plek in een apart proces op gezette tijden (cronjob?) moeten gebeuren zodat de klant niet hoeft te wachten en dit soort dingen ook niet in hun gezicht kunnen ontploffen?

Eigenlijk wel, of eigenlijk, je wilt dit alles (een berg aan bestanden) bij voorkeur niet. Dit zijn allemaal diskoperaties, die zijn ontzettend duur. Plus je bent je boekhouding die in je database zit nog eens dunnetjes aan het namaken in een soort van filesysteem. Waarom in hemelsnaam?!

Volgens mij is dit wat men noemt a fractal of bad design.

Stel jezelf de volgende vraag. Als jouw queries deze informatie op een efficiënte manier kunnen ophoesten, waar heb je dan al die bestanden precies voor nodig? ...
Gewijzigd op 21/03/2020 23:11:34 door Thomas van den Heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/03/2020 23:09:03
Quote Anchor link
Uit het vorige topic heb ik begrepen dat dit bedoeld was om de traagheid op te vangen.
Totaal niet netjes! Maar gezien zijn enorme codebase waarover hij vertelt is het niet triviaal om even snel van deze werkwijze af te stappen. Dan liever in stappen uitfaseren.

Lekker agile en scrum related werken dus... ;-)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

21/03/2020 23:14:48
Quote Anchor link
Ja, maar misschien was een onderzoek naar de oorzaak van die traagheid zinniger geweest :p.

Verder trekken aan dit dode paard lijkt mij redelijk zinloos. Tis waarschijnlijk ook een blokken toren, haal je een stukje ertussenuit, lazert de rest in elkaar.

Zou dit vlug reverse engineeren en parallel iets nieuws bouwen.
 
Sylvester vader

sylvester vader

22/03/2020 00:20:21
Quote Anchor link
ok hier beginnen we weer, open een topic met gewoon een simpel iets en er wordt weer van allerlij dingen bij bedacht en dan raar vinden dat topic zo lang wordt
dus hier gaan we weer.

Quote:
Wat gebeurt er ingeval "sql is nieuwer"?

ok in mijn online software heb ik een deel dat er dranken ingevoerd kunnen worden een soort dag totaal
dit wordt in sql gezet en er wordt tevens gelijk een vaste cache gemaakt van die dag onder nummer 9999 eindomzetdranken. (cache enzo kom ik zo op terug)
echter vergeet een bedrijf soms een aantal biertjes of bv een cola die niet erbij stond
ik heb bij de dranken een extra deel gemaakt dat ze dit mogen toevoegen
echter heb ik dus al een cache die dag
dus dit script stukje moet checken of de sqltijd nieuwer is dan bestand tijd, soja betekent het dus dat de cache niet klopt en moet die worden verwijdert
na de verwijdering moet hij opnieuw een cache maken
dit wordt op een ander deel gedaan omdat dit een heel zwaar en groot process is met heel veel berekeningen,
kan dit sneller NEE
ik heb dit echt op heel veel manier gedaan en kan niet sneller en niet beter
hoe ga ik nu niet weer helemaal uitleggen,
nee ook niet via sql laten berekenen want die gebruiken school rekenen en niet belasting rekenen
ik verwijs jullie even door
[link]https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/btw-bedrag_afronden[/link]
en ik gebruik "U rondt af per geleverd goed of verrichte prestatie."
om deze reden heb ik heel erg veel berekeningen die alleen op de manier hoe ik het doe goed is

Quote:
Een andere vraag, waarom heb je al die cache zooi nodig? Is dit niet een verkeerde oplossing (bestanden bouwen) voor een ander probleem (trage queries)?

ja trage queries omdat het gegevens moet zoeken en berekenen van een heel jaar van minimaal 30 personen x minimaal 6 invoeren.
dat zijn dus minimaal 65700 rijen
dit wordt gevonden tussen rijen waar ook 10 andere bedrijven staan met 7 jaar aan rijen
dat zijn dus ongeveer 4600000 rijen waar hij door moet zoeken

O en voordat je het vraagt ja ik gebruik indexen op plekken waar dit kan
mijn grootste pagina doet over al deze berekeningen met de cache 3 sec max

Quote:
En hoe zit het met de veiligheid van die bestanden? Staan deze buiten de webdirectory? Zijn deze nog op een andere manier afgeschermd of kan iemand door het manipuleren van het webadres/andere variabelen materiaal van andere mensen inzien?


ik ben nu aan het testen maar in de live cache worden de mappen en de bestanden md5 gecodeerd met een salt
tevens zijn de bestanden in de live cache alleen vie script te openen en dus alleen het bedrijf waar het om gaat zou het kunnen zien

indien iemand het wel kan zien dan hebben ze er niks aan

Quote:
Wat als $sql_datum precies gelijk is aan $file_datum? Hoe onwaarschijnlijk dat ook moge zijn, die case is nu ongedefinieerd...

haha die is wel goed, echter wordt er gechecked op 0,01 sec
bestand wordt altijd pas na de sql gemaakt en dus kan deze nooit ouder zijn dan de sql :P

Quote:
Vraag jezelf af: waar ben je mee bezig? Antwoord: ik controleer op het bestaan van een directory, en als deze niet bestaat, maak ik deze aan.

ik snap je dit lijkt onnodig echter in verleden heb ik door nog onbekende reden meegemaakt dat hij bestand niet wou aanmaken als de map er niet was, dus,
eerst map dan files
ik hou niet van iets dat zou moeten werken
ik wil iets dat 1000% zeker werkt ook al gaat het via een omweg.

Quote:
Al die parameters

ja allemaal zijn nodig helaas, bij elke cache moet hij die gegevens meekrijgen

Quote:
(cronjob?)

juist hier moeten ze op wachten mijn cache wordt in princiepe gelijk gemaakt bij het invoeren van de boekhouding in de sql

echter soms door iets aan te passen verwijder ik uit veiligheid de gehele cache en deze moet hij dan dus in 1 keer voor elke dag voor elke werknemer over een heel jaar aanmaken

Quote:
je bent je boekhouding die in je database zit nog eens dunnetjes aan het namaken in een soort van filesysteem. Waarom in hemelsnaam?!

ja je hebt gelijk echter door dat filesysteem is de berekening 99% sneller
daarom dus

Quote:
Als jouw queries deze informatie op een efficiënte manier kunnen ophoesten, waar heb je dan al die bestanden precies voor nodig? ...

uhm de queries zijn niet het probleem
het zijn de noodzakelijke berekeningen
ik heb dit ook via andere manieren geprobeerd maar ik moet alle gegevens los hebben voor een speciale dag loonstrook
uitleggen ga ik nu allemaal niet doen maar ik moet het dus zo doen en kan niet anders


als 1 van jullie persoonlijk langskomt kan ik het laten zien
want het is niet zo simpel als jullie denken
ik heb scripters ooit ingehuurd die net zoals jullie denken
allemaal het nieuwste van nieuwste willen want oud is ouderwets bla bla
deze goeie scripter werd na het tonen van mijn idee helemaal stapelgek
zijn antwoordt kwam neer op dit kan helemaal niet, is onmogelijk
laat een boekhouder dit lekker doen enz enz

ik heb zeg maar 6 rijen
met deze 6 rijen moet ik heel veel verschillende variabelen creeeren die niet in de sql staan
alles moet worden berekent via de belasting regel van 3
dus handmatig
nadat alle berekeningen klaar zijn hou ik ongeveer 72 variabelen over in 1 cache
om deze bedragen te krijgen heb ik dus nog veel meer

dus stop allemaal met het zeuren van het kan beter
kom langs en laat zien en hou anders gewoon je mond
tuurlijk zit er een beetje ruimte in voor verbetering en dat ben ik ook echt wel aan het doen
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/03/2020 00:44:49
Quote Anchor link
Quote:
Al die parameters

ja allemaal zijn nodig helaas, bij elke cache moet hij die gegevens meekrijgen


Nee, die zijn niet nodig. Het is voor de functie niet relevant hoe het pad is opgebouwd, het is de taak van de functie om het pad te controleren en hier iets mee te doen.

Vergelijk:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
function checkcachefolder($folder,$accountid,$jaar,$maand,$id) {    
if (!file_exists(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/user/'.$id.''))
        {

            mkdir(''.$folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/user/'.$id.'', 0777, true);
        }      
}

?>

Met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
function createDirectoryIfNotExists($path) {
    if (file_exists($path) === false) {
        mkdir($path, 0777, true);
    }
}

?>

Dat is wat de code functioneel zou moeten doen.

Dat het pad gelijk is aan $folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/user/'.$id zal de functie echt worst wezen. Dat is niet aan de functie.

Op het moment dat je deze functie aanroept stel je $path gewoon gelijk aan het bovenstaande, dus heel concreet, bij de aanroep doe je dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
createDirectoryIfNotExists($folder.'/'.$accountid.'/'.$jaar.'/'.$maand.'/user/'.$id);
?>

Maar dit is nog steeds niet echt een fantastisch idee omdat:
- er van alles mis kan gaan indien je geen rechten hebt, of het aanmaken faalt, of wat dan ook
- er geen enkele melding terug wordt gegeven over de toestand / het eindresultaat (bewerking geslaagd of niet)
- wat er functioneel gebeurt niets toevoegt aan het simpelweg controleren op het bestaan met file_exists en het eventueel aanmaken met mkdir; de functie heeft 0,0 meerwaarde

Noch wordt hier in code gevolg aan gegeven, het proces staakt niet als er een fout optreedt maar ratelt vrolijk door, en haalt alles ondertussen door de vleesmolen.
 
Sylvester vader

sylvester vader

22/03/2020 01:01:48
Quote Anchor link
ok lol dus inplaats van de parameters aan de functie mee te geven moet ik 1 parameter meegeven met dezelfde info in 1 parameter
het maakt in feite dus helemaal niks uit
datum moet daar ook nog ergens in...

alles is met een reden gedaan
als er geen rechten zijn is site gewoon traag omdat hij dan geen cache kan maken en vinden,
dit kan alleen gebeuren als er een idiote hacker in mijn dediserver dit zou hebben gelocked

als jullie je nou allemaal even met andere dingen bezig gaan en niet gaan bemoeien waar jullie blijkbaar toch geen verstand van hebben

dan kan iedereen stoppen met het volspammen van deze site en dan kunnen mensen reageren die echt goede ideeen hebben en inbrengen

dank u
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.