functie uitvoeren na een input veld in een formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John Brat

John Brat

08/02/2019 19:52:57
Quote Anchor link
Hoi,
ik heb een functie om te kijken of een bepaald artikelnummer al bestaat in mijn database
ik heb een formulier met één veld.

<form method etc>
<input
type = "text"
name = "art_code"
maxlength="5
id = "art_code"
onchange = this.form.submit();">
'.$this->checkArtcode($art).'
</form>

Nu wil ik dus dat bij het verlaten van het inputveld de functie checkArtcode($art) word uitgevoerd.
maar ik kom er maar niet uit hoe ik dit het beste kan doen.
iemand een tip?
bvd
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 16:03:18
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

08/02/2019 20:34:03
Quote Anchor link
AJAX (niet de voetbalclub)!

Bovenstaande zit al aan de client-kant. Dan kun je dus niks meer met PHP doen (dat is op de server). Wel met javascript. Vanuit de javascript kun je een asynchrone (de A uit AJAX) call naar de server doen om weer een stukje PHP uit te voeren. Deze geeft vervolgens weer aan de javascript terug of de controle wel/niet is geslaagd.

Maar nogmaals: begin bij je inlezen van AJAX (asynchronous javascript). Kleine tip: skip de X van XML maar maak daar gewoon JSON van (of als je heel simpel wilt doen gewoon een enkel stukje tekst, bijvoorbeeld "" = OK, anders is het een foutmelding - maar met JSON kun je in de toekomst heel eenvoudig uitbreiden).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.