Game site maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

01/08/2005 21:48:00
Quote Anchor link
Hey..

Ik wil graag een game site maken net als:

- Funnygames.nl
- Spele.nl

Maar mijn vraag is hoe kom ik aan die spelletjes en moet ik die erin zetten met PHP of kan het met html..
Iemand die me het kan uitleggen??
Wouter
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 08:21:10
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

01/08/2005 22:15:00
Quote Anchor link
Op zulk soort momenten vraag ik me altijd af waarom wil je dan zo'n site maken... Om populair gevonden te worden ofzo?

Maar toch een hint:
HTML
PHP
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

01/08/2005 22:20:00
Quote Anchor link
Geinig zo'n vraag van wil iemand me dat uitleggen...
Hier een indicatie voor je op je vraag van hoe kom je aan de spelletjes?
Het antwoord is simpel:
Door ze zelf te gaan schrijven.
Hiervoor heb je programmeerkennis nodig van idd Willem-Jan HTML en PHP.

Om je niet meteen overmoedig te laten worden wellicht de zilveren tip om eerst is met wat simpelers te beginnen de zogenaamde basis.

Heel veel suc6!!
Groetjes, lissy
 

01/08/2005 22:32:00
Quote Anchor link
Op zulk soort momenten vraag ik me altijd af waarom wil je dan zo'n site maken... Om populair gevonden te worden ofzo?

0-------------------------------------------------------0

Als ik me verveel probeer ik der 8ter te komen .. miss komt et ooit nog van pas..
 
Reint

Reint

01/08/2005 23:29:00
Quote Anchor link
ten eerste kan je ze van andere site's jatten ( het mag niet maar okey:P) je pakt gewoon hun iframe e.t.c

ten tweede .

je koopt een boek over: flash mx 2004 en je koopt flash mx 2004 , en gaat zelf flash games maken:) simpel togh:P

Groet Reint


suc6!:P
 
Reint

Reint

01/08/2005 23:35:00
Quote Anchor link
k vind dit eigelijk best wel gemeen :)

een jongen heeft een droom de beste game site te maken ooit. en lissy en willem-jan trappen hem de grond in , hoe zou jij dat vinden...?
 
R. van Ieperen

R. van Ieperen

02/08/2005 08:53:00
Quote Anchor link
Ja psies, geef die man de hulp die hij vraagt, of hou je mond.
Meneer Wouter probeert hier wat te leren, en Meneer Willem-Jan weet misschien veel van PHP, maar zou misschien een cursus 'sociale omgangsvormen' moeten overwegen.

Oei...nou doe ik hetzelfde...;-)
 
Onbekend onbekend

onbekend onbekend

02/08/2005 09:44:00
Quote Anchor link
Reint:
k vind dit eigelijk best wel gemeen :)

een jongen heeft een droom de beste game site te maken ooit. en lissy en willem-jan trappen hem de grond in , hoe zou jij dat vinden...?

Ze trappen hem niet de grond in, maar vertellen hem gewoon hoe de vork in de steel zit!

En trouwens, de hulp is al gegeven door de tips van het leren van html, php en flash! Dat is gewoon dé manier om aan de slag te gaan!
 

02/08/2005 09:46:00
Quote Anchor link
Vind dat ze het nog netjes zeggen hoor , als je dit afzeiken noemt ... kijk dan maar eens op anderre php forums :D

maar wouter ze hebben gelijk , je zult php/html moeten leren , en met vragen kun je altijd hier terecht ( ik vraag ze ook het hemt van hun lijf) , en daar leer je erg snel.. veel van...

OF

Je zult ze idd ergens vandaan moeten halen , ik zou even op hotscripts.com kijken etc ( mischien staat daar wel wat)
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

02/08/2005 11:21:00
Quote Anchor link
Tja... ooit ben ik ook wakker geworden van de mythe van het denken dat je alles aangewaaid komt...

Gewoon je schouders eronder zetten en beginnen en dan kan ik je vertellen als newbie voor dit forum dat dit forum erg behulpzaam is!!
Menig onbeduidend vraagje van mij kant is door verschillende mensen van dit forum beantwoord en kon ik weer verder.

Wat alleen niet aan de orde is dat een ander je het complete script aangeeft of te wel een ander alles laten doen!!!
Wanneer dit afzeiken is dan spijt me dit voor diegene die dit als norm heeft en handteerd.
Bij mij is dit een stukje verder helpen een vorm van wake up call.

Vriendelijke groet, lissy
 
Martijn B

Martijn B

02/08/2005 11:29:00
Quote Anchor link
Ik heb nog wat linkjes voor je:
- www.php.net
- http://www.php.net/quickref.php (php functies)
- http://handleidinghtml.nl/
- http://glish.com/css/ (CSS)
- http://www.w3schools.com/ (tutorials voor beginners)

En zorg er ook voor dat je een webserver hebt, om op te testen. Een kant en klare webserver vind je hier:
http://www.apachefriends.org/en/

Deze kun je zo installeren en draaien, je hoeft verder niets te doen.
Gewijzigd op 02/08/2005 11:36:00 door Martijn B
 

02/08/2005 11:36:00
Quote Anchor link
Bedankt allemaal.. ik denk dat ik der wel uitkom..
 
Mitch X

Mitch X

02/08/2005 11:46:00
Quote Anchor link
Succes ermee :)
 
Kees van dijk

kees van dijk

02/08/2005 12:02:00
Quote Anchor link
Zorgen dat je de makers van de games vind,
en vraag ze dan of je hun spel op je site mag zetten

waarschijnlijk willen ze een linkje terug ofzo.
Maarja je hebt dan wel spellen op je site!!
 
Han eev

Han eev

02/08/2005 12:05:00
Quote Anchor link
Of je jat ze van andere sites!
 
Roy

Roy

02/08/2005 12:07:00
Quote Anchor link
Han:
Of je jat ze van andere sites!


Dat doet bijna elke "Flash games website" volgens mij...
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

02/08/2005 12:54:00
Quote Anchor link
De term "jat" lijkt me als advies voor bijv. een kind niet echt educatief verantwoord.
Persoonlijk zou ik zeggen van vraag of je ze mag gebruiken en voldoe aan te voorwaarden zoals idd een link terug of source vermelding etc.

Maar goed dat zijn mijn gedachten.
Veel suc6 gewenst!
Groet, lissy
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.