GD + fileupload

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy Bongers

Roy Bongers

07/09/2005 14:15:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een fileupload (jpeg, gif, png) en die plaatjes worden automatisch geresized. Nu was mijn vraag hoe ik het beste kan controlleren of de bestanden wel echt jpeg, gif of png zijn. Is de extensie goed genoeg? of moet ik bijv:
$_FILES['clan_image']['type'] == 'image/jpeg'
gebruiken.
Bij die laatste liep ik al tegen problemen aan toen ik vanaf mijn PSP een plaatje wou uploaden. Toen moest ik die type veranderen in: 'application/octet-stream'. Ik neem aan dat als je die laatste er ook tussen zet je elk soort bestand kan uploaden.

Hoe kan ik dus 't beste controlleren of de bestanden wel echt een jpeg, png of gif zijn en niet toevallig een of ander php script.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 15:54:50
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/09/2005 14:41:00
Quote Anchor link
Je kunt inderdaad de extensie van $_FILES['clan_image']['name'] checken op jpg, gif of png. Als je wilt weten of zo'n bestand ook werkelijk een plaatje is (een user kan ten slotte van tevoren de extensie veranderen) dan zou je op de een of andere manier de header informatie van het bestand zelf moeten gaan uitlezen.

Ik denk ook dat de functie imagecreatefromjpeg () kan helpen. Die retourneert namelijk een fout als het argument geen geldig plaatje is.
Zie ook imagecreatefromgif () en imagecreatefrompng ()
 
Roy Bongers

Roy Bongers

07/09/2005 15:12:00
Quote Anchor link
Ja die heb ik ook nodig voor het resizen van men plaatje :) Bedankt voor je antwoord.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.