GD2

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:17:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraag die misschien wel erg simpel is voor iemand die wat van Linux weet, maar dat weet ik dus niet :P Hoe kan ik de nieuwste GD installeren op mijn server? Versie 2.* dus.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 14:04:32
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:21:00
Quote Anchor link
welke distro heb je? ik kan je waarschijnlijk wel helpen...
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:22:00
Quote Anchor link
Das snel na mn oproep in gmail topic :D

Clarkconnect, gebasseerd op Redhat:

http://dutchcamel.pointclark.net/phpinfo.php
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:26:00
Quote Anchor link
ja, draai ik ook, 2.2?
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:28:00
Quote Anchor link
het zou zo moeten werken:

cd ~
wget http://www.boutell.com/gd/http/gd-2.0.28.tar.gz
gzip -d gd-2.0.28.tar.gz
tar -xf gd-2.0.28.tar
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

en klaar!
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:35:00
Quote Anchor link
2.2 ja :)

Het gaat trouwens goed t/m "./configure", dan krijg ik dit:

Quote:
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... gawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
See `config.log' for more details.
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:37:00
Quote Anchor link
damn, ik wist dat cc stripped was, maar geen c-compiler? dan moet je die nog even installeren ;)
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:38:00
Quote Anchor link
Hehe, nice :) Je raadt denk ik wel wat m'n volgende vraag nu is? :D
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:39:00
Quote Anchor link
ja: apt-get install gcc
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:44:00
Quote Anchor link
Couldn't find package gcc

Na apt-get update kan ie um wel vinden, hij is nu bezig. Hierna moet ik denk ik zo doen niet? :

cd ~
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:46:00
Quote Anchor link
jeppie - helemaal goed, en als ie errors geeft na make, moet je make install niet doen he?
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 21:01:00
Quote Anchor link
/root/gd/gd-2.0.28/gdparttopng.c:42: undefined reference to `gdImageCreateFromGd2Part'
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [gdparttopng] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/root/gd/gd-2.0.28'
make[1]: *** [all-recursive] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/root/gd/gd-2.0.28'
make: *** [all] Fout 2
[root@eurovisiononline gd-2.0.28]#


ah damn, k*tlib. heeft ie weer problemen in zn eigen c script. Is zeker niet compatible of zo? ik zal dit eens voorleggen aan wat linux-wizards, want dit weet ik ook niet
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 21:02:00
Quote Anchor link
Support for PNG library, JPEG library, Freetype 2.x library, Xpm library staat allemaal op 'no' nadat ik ./configure gedaan heb. Komt dat daarna nog aan te staan of moet ik dat nog appart doen?
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 21:06:00
Quote Anchor link
Hmm ik heb net make gedaan, hele hoop tekst in beeld. Op het laatst ongeveer dit:

Quote:
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [gdparttopng] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/root/gd-2.0.28'
make[1]: *** [all-recursive] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/root/gd-2.0.28'
make: *** [all] Fout 2


Lijkt me niet goed... Maar ik wacht wel even op antwoord van de opperguru :)

-edit-
Hmm is precies hetzelfde als wat je al zei, zal dus wel zeker niet goed zijn :) Tnx tot nu toe iig, ik hoor wel hoe ik het op te lossen is :)

-edit 2-
f*ck mij kutn00b dat ik ben, je kunt die tekst kopieren vanuit Putty :@ ik heb het iedere keer over zitten typen klojo dat ik ben. niet lachen :(
Gewijzigd op 03/09/2004 21:10:00 door dutchcamel
 
Rick

Rick

03/09/2004 21:47:00
Quote Anchor link
ROFL :P
sorrie, daar moest ik even om lachen

eventjes zlib installen en het is opgelost, dan zou het weer gewoon moeten werken :)
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 22:47:00
Quote Anchor link
:) En hoe installeer ik zlib onder linux?

Ja idd, ik snap geen hol van Linux of Unix of iets in die richting :P
 
Rick

Rick

03/09/2004 23:20:00
Quote Anchor link
apt-get install zlib
Dat lijkt mij iig het makkelijkst :)
En anders gewoon een tarretje downloaden en die met ./configure make make install installeren :)
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 23:37:00
Quote Anchor link
Hmm, zlib geinstallerd, krijg nog altijd hetzelfde.
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 08:55:00
Quote Anchor link
ja, alsof zlib niet standaard op cc draait? volgens de wizards is het de nadeligheid van cc. Je moet al die libs en hun dependencies ook nog installeren. dat ga ik nu proberen, ik post wel de resultaten. (de dependecy-tabellen op de apt-servers van pointclark zijn niet zo denderend)
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 09:03:00
Quote Anchor link
aaargh! volgens de clark-servers zijn libpng en libjpeg al "the newest version" die versies zijn al meer als een jaar oud! - dat wordt dus tarren en configgen

Edit: zlib is ook al verouderd. Alles in cc 2.2 is oeroud! Dit is niet fijn werken, ik denk dat ik mn eigen distro ga maken onderhand. Alle distro's doen k*t tegenwoordig.
Gewijzigd op 04/09/2004 09:05:00 door Joris van Rooij
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 10:39:00
Quote Anchor link
cd ~
wget http://www.gzip.org/zlib/zlib-1.2.1.tar.gz
gzip -d zlib-1.2.1.tar.gz
tar -xf zlib-1.2.1.tar
cd zlib-1.2.1
make
make install
echo "dat ging wel goed"
cd ~
wget ftp://swrinde.nde.swri.edu/pub/png/src/libpng-1.2.6.tar.gz
gzip -d libpng-1.2.6.tar.gz
tar -xf libpng-1.2.6.tar
cd libpng-1.2.6
cd scripts
cp makefile.linux ../makefile
cd ..
make
make install
echo "ok dan die is ook gelukt"
cd ~
wget http://freeware.sgi.com/source/libjpeg/libjpeg-6b.tar.gz
gzip -d libjpeg-6b.tar.gz
tar -xf libjpeg-6b.tar
cd libjpeg-6b
./configure
make
make install
echo "GVD"
cd /usr/local/man
mkdir man1
cd ~/libjpeg-6b
make install
echo "nu duggiet wel"
cd ~
wget http://sunsite.cnlab-switch.ch/ftp/mirror/freetype/freetype2/freetype-2.1.9.tar.gz
gzip -d freetype-2.1.9.tar.gz
tar -xf freetype-2.1.9.tar
cd freetype-2.1.9
./configure
echo "hij zegt unix maar hij bedoelt linux en is eigenlijk ook het zelfde voor hem"
make
make install
echo "dat was leuk"
cd ~
wget http://koala.ilog.fr/ftp/pub/xpm/xpm-3.4k.tar.gz
gzip -d xpm-3.4k.tar.gz
tar -xf xpm-3.4k.tar
cd xpm-3.4k
echo "vuk een Imakefile"
echo "hebben we xmkmf nodig - dus X"
echo "dan maar zonder X image support"
echo "who needs X anyway"
cd ~
wget http://www.boutell.com/gd/http/gd-2.0.28.tar.gz
gzip -d gd-2.0.28.tar.gz
tar -xf gd-2.0.28.tar
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

en klaar!

volgens mij heeft hij nog steeds geen jpeg support, maar de jpeg-library staat er wel op.
ik hoop dat dit een fout is in de ./configure, want make gaf geen errors.

GD Succesvol Geinstalleerd...

groeten Joris ;)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.