Gebruik van php explode binnen dropdownlist

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Leen Bekkema

Leen Bekkema

15/10/2015 13:18:16
Quote Anchor link
Hey beste mensen,

Ik oefen de laatste weken/maanden php, ik ben vaak vast komen te zitten maar na enkele uren ben ik er tot nu toe telkens uitgekomen. Dit keer echter niet. Ik ben nu enkele dagen (wisselend) bezig met het volgende:

Ik heb in mijn database bij 'dikte' 10@11@12@13@14 enzovoort. Dit heb ik voor 2 verschillende fictieve producten gedaan (het is allemaal puur nog om te testen en te leren). Dit wil ik tonen in een dropdownlist.

Op dit moment heb ik het voor elkaar dat de waarden getoond worden in de dropdownlist.
Afbeelding

Het punt is dat ik niet verder kom dan dit. Ik heb op veel manieren geprobeerd 'explode' te gebruiken maar ik krijg dan telkens array's of foutmeldingen.

De volgende code zorgt ervoor dat ik de bovenstaande dropdown list krijg:

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
                $groepsnummer
= 30000;
                $results = $mysqli->query("SELECT dikte "
                        . "FROM products WHERE groepsnummer = $groepsnummer ORDER BY id ASC");

                while ($obj = $results->fetch_object()) {
                        PRINT '<select name="dikte">';

                     foreach ($obj as $dikte)
                    {

                            PRINT '<option value="' . $dikte . '">' . $dikte . '</option>';
                        }

                        PRINT '</select>';
                    }

                ?>


Nu moet ik dus ergens zoiets als:
Quote:
$diktewaarde = explode("@", $dikte);

gebruiken lijkt me. Maar elke keer als ik dat probeer krijg ik dat of in de dropdownlist gewoon gemeld wordt dat het een array is of foutmeldingen.

Ik zat er uiteindelijk volgens mij vrij dicht bij omdat ik wel in een array de waarden goed te zien kreeg via vardump:

Afbeelding

Maar het lukte me vervolgens niet om dat in de dropdownlist te krijgen op de juiste manier (zoals ook te zien is).

Volgens mij is dit wel een beginnersvraag dus daarom stel ik hem in dit onderdeel van het forum. Het lijkt me dat het antwoord niet heel ingewikkeld zal zijn voor velen maar ik kom er gewoon niet uit dit keer.

Alvast bedankt :)
Gewijzigd op 15/10/2015 13:19:19 door Leen Bekkema
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:08:32
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/10/2015 13:24:05
Quote Anchor link
Uitgaande van de array's die je laat zien: vervang $array voor jouw eigen variabele:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<select>
    <?php
        foreach($array as $key => $value)
        {

            echo '<option value="'.$key.'">'.$value.'</option>';
        }

    ?>

</select>
 
Leen Bekkema

Leen Bekkema

15/10/2015 13:26:43
Quote Anchor link
Bedankt. Werkt :)
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/10/2015 16:12:23
Quote Anchor link
Leen Bekkema op 15/10/2015 13:18:16:
Ik heb in mijn database bij 'dikte' 10@11@12@13@14 enzovoort. Dit heb ik voor 2 verschillende fictieve producten gedaan (het is allemaal puur nog om te testen en te leren).


Al is het om te testen; ik ben wel benieuwd waarom je de dikte op die wijze opslaat in je database.
 
Leen Bekkema

Leen Bekkema

15/10/2015 18:49:26
Quote Anchor link
Toevoeging op 15/10/2015 19:10:03:

Leen Bekkema op 15/10/2015 18:49:26:
Obelix en Idefix op 15/10/2015 16:12:23:
Leen Bekkema op 15/10/2015 13:18:16:
Ik heb in mijn database bij 'dikte' 10@11@12@13@14 enzovoort. Dit heb ik voor 2 verschillende fictieve producten gedaan (het is allemaal puur nog om te testen en te leren).


Al is het om te testen; ik ben wel benieuwd waarom je de dikte op die wijze opslaat in je database.


Vooral omdat op mijn werk (werk daar nog niet zolang en ben net pas afgestudeerd) het op die manier opgeslagen is bij de huidige websites. Ik weet zelf ook geen andere manier, als je die weet (wat je doet, anders reageerde je niet op die manier) dan wil ik dat best graag horen hoor. Voor mij leek dit geen rare manier, maar had moeite met 'explode'.


Gewijzigd op 15/10/2015 19:16:50 door Leen Bekkema
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

16/10/2015 08:05:07
Quote Anchor link
Mij is altijd verteld om (veld)waarden als zelfstandige velden op te slaan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.