Gebruik van pixels

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Steven Hack

Steven Hack

26/10/2008 21:16:00
Quote Anchor link
Is het gebruik van pixels verstandig, het fijne aan percentages is namelijk dat bij een groter scherm de verhoudinging ook groter worden. Maar een menu moet eigenlijk altijd even groot zijn. Dus daar gebruik je dan pixels voor.

Maar volgens mij kun je in de breedte iets van 999 pixels gebruiken. Staat dit vast, of ligt dit aan je scherm? Want ik heb nu 2 menu's (links en rechts) beide 175px. Wat er tussen ligt, kan ik dit met pixels aangeven, of moet ik op de een of andere manier het overige laten gebruiken?

Dus wordt het:

175 | overige | 175

of:

175 | 649 | 175
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 03:30:44
 
Joren de Wit

Joren de Wit

26/10/2008 21:24:00
Quote Anchor link
Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe breed jij je website wilt maken. Het deel dat je bezoekers kunnen zien, hangt uiteindelijk af van de beeldscherm resolutie die ze gebruiken.

Over het algemeen kun je wel uitgaan van een minimale resolutie van 1024x768, dus daar zou je je website op kunnen aanpassen. Verder moet je natuurlijk zelf de beslissing nemen of je een vaste of variabele breedte wilt gebruiken...
 
Steven Hack

Steven Hack

26/10/2008 21:31:00
Quote Anchor link
Nja ik wil eigenlijk mijn content gewoon opvullen, maar dat lukt me maar niet.
Als ik dit doe pakt hij het niet:

margin-left: 175px;
margin-right 175px;

In FF pakt hij de margin-right niet. In IE pakt hij de margin left vanaf het punt waar het zou moeten eindigen, of die right wel pakt kan ik zo niet zien. Ik gebruik in FF FireBug.

online voorbeeld: http://monkey.trabot.net/Idle/
 
Robert Deiman

Robert Deiman

26/10/2008 21:51:00
Quote Anchor link
@aapjuh

Voor zover ik weet werkt dat alleen met position:absolute;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
div #middle{
   position:absolute;
   left:150px;
   right:150px;
   }
 
Steven Hack

Steven Hack

26/10/2008 22:11:00
Quote Anchor link
Heey Bedankt Robert!

Ik had idd ook al position absolute, maar het moest dus gewoon left en right zijn ipv margin-left / right.

Bedankt voor de moeite!
 
Niek Weevers

Niek Weevers

26/10/2008 22:15:00
Quote Anchor link
Ik gebruik altijd een maximale breedte van 994px.
Dit is maximale breedte voor schermen van 1024x768 als je niet horizontaal wilt scrollen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.