gebruik van serialize()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ad Fundum

Ad Fundum

30/09/2020 10:56:35
Quote Anchor link
Beste lezer,

Ik weet dat serialize() en unserialize() gebruikt kunnen worden voor het opslaan van PHP objecten, en dat het handig kan zijn bij het bewaren van 'dure' objecten, die relatief meer rekenkracht kosten om op te zetten.
Maar ik vraag me al een tijdje af wanneer dat is.

Meestal komt alle data uit een database die snel genoeg is, en is de hoeveelheid data die een eindgebruiker tot zich kan nemen beperkt.
Vandaar mijn vraag: waarvoor gebruik jij serialize() en unserialize()?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 20:46:29
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/09/2020 11:02:43
Quote Anchor link
Tegenwoordig gebruik ik het niet meer.
Vroeger had ik in mijn forum een permissie systeem zitten waarmee ik kon bepalen welke groepen access, post en moderatie rechten had. Ik had toen een array met alle rechtengroepen die ik dus in de drie database-velden van het forum geserialiseerd opsloeg.

Tegenwoordig heb ik een ander permissiesysteem ontwikkeld, die vrij modulair is, geen serialize gebruikt en geavanceerde dynamische queries gebruikt. En tevens een genormaliseerde databaseopslag heeft. ;-)
Gewijzigd op 30/09/2020 11:04:39 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

30/09/2020 11:12:18
Quote Anchor link
Bedankt Ariën.

Vroeger had ik ook een eigen permissiesysteem opgetuigd met genomaliseerde databaseopslag.

Maar toen de behoefte aan row level security groeide, en ik (eindelijk) over kon naar Postgres heb ik voor de 'luie' variant gekozen. Ik laat autorisatie nu aan Postgres over, en heb alleen nog een aparte tabel voor de gebruikersinformatie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.