Gebruiker automatisch redirecten na uitloggen...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 15:01:25
Quote Anchor link
Goedemiddag allen,

We hebben een systeem met collega's waarbij de administratoren een gebruiker kunnen uitloggen, dit werkt ook prima, enkel werkt het uitloggen pas nadat een collega dan weer op een link klikt..

Hoe kunnen we dit doormiddel van (polling?) of iets het zo maken dat wanneer een administrator klikt op uitloggen dat de gebruiker per direct doorgestuurd gaat worden richting login pagina?

Op dit moment halen we de online status van gebruiker op, wanneer deze op nee staat gaat gebruiker naar login pagina, dit is echter alleen wanneer gebruiker klikt naar iets anders, we zouden dit dus graag willen dat op moment wij klikken op uitloggen dat gebruiker ook echt een tel later bijvoorbeeld weg is?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 08:16:55
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 15:05:20
Quote Anchor link
Hoe sla je nu op of iemand ingelogd is? Sessies? Cookies?
 
Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 15:06:43
Quote Anchor link
Nee, het gaat echt via de database, daar hebben we een tabel of gebruiker online is, wanneer status nee is dan gaat hij bij het klikken naar een andere pagina uitgelogd worden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 15:09:20
Quote Anchor link
Je moet ook bij de gebruiker zelf moeten registreren dat die ingelogd is. Want hoe identificeer je nu een gebruiker? Hopelijk niet op IP-adres.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/09/2022 15:12:00
Quote Anchor link
Om de x seconden een Ajax-request uitvoeren. Als de gebruiker is uitgelogd door een administrator dan de Session clearen en doorsturen naar de loginpagina.
 
Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 15:12:50
Quote Anchor link
Gebruiker moet inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, waarna bij correct de online status op ja komt te staan.

Wanneer wij dan een gebruiker uitloggen komt zijn/haar online status op nee te staan.

Vervolgens halen we dit momenteel met een query uit de database dat wanneer die gebruiker de online status nee heeft dat diegene uitgelogd moet worden, dit zal gebruiker pas merken nadat die klikt op een andere pagina.

Dit willen wij dus graag zo hebben dat dit live zal gebeuren, wij klikken op uitloggen bij gebruiker en gebruiker moet gelijk weg zijn zonder te hoeven klikken
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 15:14:50
Quote Anchor link
Wat Ozzie zegt.

Maar hoe blijft een gebruiker dan ingelogd? Je hebt minimaal een sessie of cookie nodig.
 
Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 15:46:18
Quote Anchor link
Doormiddel van de online status uit de database...

Wanneer online status ja is mag gebruiker blijven, wanneer deze nee is zal gebruiker uitgelogd worden... Dit is ook wat er wel werkt alleen wanneer gebruiker niet ergens anders heen klikt krijgt gebruiker de melding niet te zien (is dan wel al uitgelogd), dit zal pas komen na de klik.

Waar het nu dus omgaat... hoe kan ik dit inderdaad met een request doen per aantal seconden...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$sql = "SELECT online_status from gebruikers where gebruikersnaam='".$_SESSION['username']."'";
$result= $db->query($sql);
$row = $result->fetch_object();
if($row->online_status == "nee"){
header("Location: login.php?pagina=uitgelogd");
}


Dit is wat er nu momenteel gaande is dus wat ik al aangaf, na een klik merken ze dit pas..

Dit wil ik dus graag 'live' zien, dat wij klikken op uitloggen, gebruiker vliegt dan gelijk na inlogpagina
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 16:09:49
Quote Anchor link
Je gebruikt sessies dus. Via polling met AJAX kan je hem dan naar de uitlogpagina sturen, waar de sessie wordt verwijderd.
Gewijzigd op 02/09/2022 16:12:37 door - Ariën -
 
Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 16:18:38
Quote Anchor link
En dat is juist wat ik vraag hoe :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 16:21:23
Quote Anchor link
Zo voer je een AJAX-request uit.
https://www.w3schools.com/js/js_ajax_http_send.asp

En met setInterval() voer je dit elke xx seconde uit.

Of je kan met sockets werken.
Gewijzigd op 02/09/2022 16:22:49 door - Ariën -
 
Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 16:27:06
Quote Anchor link
Maar wat ik begrijp is dat pas na elke klik?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/09/2022 16:27:29
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if($row->online_status == "nee"){


Even als tip ...

Ik dacht dat jouw "ja" en "nee" puur als voorbeeld dienden. Bij programmeren gebruiken we normaliter de Engelse taal en voor ja/nee situaties gebruiken we een BOOLEAN true of false.

In een databas-omgeving gebruiken we dan als equivalent een TINYINT met waarde 0 (staat voor false) of 1 (staat voor true).

Toevoeging op 02/09/2022 16:28:09:

Ray Mond op 02/09/2022 16:27:06:
Maar wat ik begrijp is dat pas na elke klik?

Nee niet na een klik. Die code loopt continu en checkt elke x seconden de database.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 16:28:15
Quote Anchor link
Niet als je setInterval gebruikt, en elke xx seconde een check doet.

Websockets zijn nog mooier en werken direct.
Gewijzigd op 02/09/2022 16:29:17 door - Ariën -
 
Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 16:28:47
Quote Anchor link
In de database zelf gebruik ik inderdaad no en yes.. klopt :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 16:30:43
Quote Anchor link
Ray Mond op 02/09/2022 16:28:47:
In de database zelf gebruik ik inderdaad no en yes.. klopt :)

Oef...
Totdat er een update plaatsvindt met No en Yes. Gebruik liever gewoon 0 en 1. Dat zijn de nee en ja in de IT-wereld.
 
Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 16:31:56
Quote Anchor link
Kan ook inderdaad prima hoor, dan zet ik het naar 0 = offline en 1 = online..

Heb je misschien een werkende voorbeeld voor het pollen van in Ajax? :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 16:35:20
Quote Anchor link
https://gist.github.com/hofmannsven/9964415

Wel jQuery en geen vanilla JavaScript. Maar het valt om te bouwen.
Gewijzigd op 02/09/2022 16:36:31 door - Ariën -
 
Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 17:01:32
Quote Anchor link
Ben ik nu heel 'dom' als ik vraag/zeg dat dit niet werkt met mijn deel of?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 17:07:38
Quote Anchor link
Waarom denk je dat?
 
Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 17:09:44
Quote Anchor link
Nou het werkt hier natuurlijk met json zo te zien, hoe ga ik daar dan mijn deel in verwerken? Of is het nu een kwestie van dit om zien te bouwen naar PHP toe?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.