Gebruikers kunnen groep maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »
Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 14:41:32
Quote Anchor link
Ik wil dat mensen een groep kunnen maken via mijn .php script en mensen kunnen inviten en dat mensen daar kunnen applyen.

nou heb ik zoiets gemaakt:
amar ik ben echt een beginner en krijg insta errors :D


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
include("config.php");

if (isset($_POST['Submit'])){

$_POST['groupname'] = substr($_POST['groupname'],0,16);
if(preg_match('/^[A-Za-z0-9_\-]+$/',$_POST['groupname'])) {

$name= $_POST['groupname'];
$leader = "huskyhond";

mysql_query("INSERT INTO `[groups]`(name,leader) values('$name','$leader')");
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `clan`='{$name}',`leader`='1' WHERE `login`='{$leader}'");

print <<<ENDHTML
<form name="form1" method="post">
        <table width="50%" border="0" align="center">
          <tr>
            <td>Group Name:</td>
            <td><input name="groupname" type="text" id="groupname" maxlength="20"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td colspan="2"><div align="center">
                <input type="submit" name="Submit" value="Create Clan">
              </div></td>
          </tr>
        </form>
        </table>
ENDHTML
;
print "De Crew is aangemaakt!\n<script language=\"javascript\">\nsetTimeout(\"parent.window.location.reload()\",1000)\n</script>\n";
}

 else {
print "<font color=red>Error!</font>";
}

?>
Gewijzigd op 28/06/2011 14:56:50 door Niek Ehnr
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 12:51:07
 
Php knipper

php knipper

28/06/2011 14:45:27
Quote Anchor link
wat is de error?
 
Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 14:48:28
Quote Anchor link
Volgens mij is dat niet van belang omdat heel het script fout is volgens mij :D maar hier is de error:
Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/qupnehsv/domains/leagueteam.net/public_html/groups.php on line 35
Gewijzigd op 28/06/2011 14:58:27 door Niek Ehnr
 
Php knipper

php knipper

28/06/2011 14:52:52
Quote Anchor link
ik zie enkel "{" en nergens "}"

Toevoeging op 28/06/2011 14:53:49:

je opent iets en sluit het niet af ( of is dit niet de volledige code)

-( ben ook maar een beginner )-
 
Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 14:56:14
Quote Anchor link
klopt daarmee print ik de error, of niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
print "De Crew is aangemaakt!\n<script language=\"javascript\">\nsetTimeout(\"parent.window.location.reload()\",1000)\n</script>\n";
}
 else {
print "<font color=red>Error!</font>";
}
 
Joakim Broden

Joakim Broden

28/06/2011 15:14:11
Quote Anchor link
Je opent op regel 4 en 7 een { maar sluit hem maar 1 keer af op regel 34. Zet op regel 35 eens een }.
 
Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 15:22:49
Quote Anchor link
dat heb ik gedaan nou krijg ik gewoon een witte pagina :D (at least iets anders)
 
Bram Boos

Bram Boos

28/06/2011 16:05:30
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
<?php
include("config.php");

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

$_POST['groupname'] = substr($_POST['groupname'],0,16);
    if(preg_match('/^[A-Za-z0-9_\-]+$/',$_POST['groupname']))
    {


    $name= htmlentities($_POST['groupname']);
    $leader = "huskyhond";

$sql = "
    INSERT INTO groups
    (
        name,
        leader
    )
    VALUES
    (
        '"
.mysql_real_escape_string($name)."',
        '"
.$leader."'
    )
"
;

if(!$res = mysql_query($sql))
{

    trigger_error(mysql_error());
}

else
{
    $sql = "
        UPDATE
            users
        SET
            clan = '"
.mysql_real_escape_string($name)."',
            leader = 1
        WHERE
            login = '"
.$leader."'
    "
;

    if(!$res = mysql_query($sql))
    {

        trigger_error(mysql_error());
    }

    elseif(mysql_affected_rows() > 0)
    {

        $melding = "De Crew is aangemaakt!";
    }
}
}
}

if(isset($melding)){echo $melding;}
?>

<form name="form1" method="post">
        <table width="50%" border="0" align="center">
          <tr>
            <td>Group Name:</td>
            <td><input name="groupname" type="text" id="groupname" maxlength="20"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td colspan="2"><div align="center">
                <input type="submit" name="Submit" value="Create Clan">
              </div></td>
          </tr>
        </table>
        </form>


Neem deze code niet zomaar over maar ga eens kijken wat ik anders heb gedaan...
Gewijzigd op 29/06/2011 13:57:04 door Bram Boos
 
Chris -

Chris -

28/06/2011 16:06:44
Quote Anchor link
Hallo SQL Injectie..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/06/2011 16:09:46
Quote Anchor link
Even wat tips:

- Een POST-controle voor je formulier doe je met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {

En niet met een isset (zie lijn 4)

- Variabelen overnemen is onnodig (lijn 9), je kan prima $_POST['groupname'] overal gebruiken

- Waar is je foutafhandeling op je query? Zie ook dit artikel.

- Backtics (````) horen niet in queries thuis, ook brackets zoals [ en ] zijn overbodig en hebben geen meerwaarde (waarom gebruik je ze?)

- Vermijd gewoon construties als: <<<ENDHTML. Je kan prima je HTML in de print of echo gooien. Eventuele variabelen horen daar dan uiteraard buiten quotes. Dit mis ik op lijn 12.

- {$bla}-contructies zijn onnodig, gebruik gewoon zoals ik al zei: variabelen buiten quotes. Veel netter.

- Je bent hackbaar met SQL-injection. Iedereen kan je querie zomaar even aanpassen met eventuele gevolgen van dien.

- Ik mis de fouten-afhandeling met deze code bovenaan je PHP-script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',1);


Dus: Zet het mes maar in de code.........
 
Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 16:43:48
Quote Anchor link
Bedankt allemaal zou dit dalijk even goed doornemen kwa SQL injectie zou ik maar is goed kijken want da moet ik niet hebben :P
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/06/2011 17:02:19
Quote Anchor link
En de rest is ook zeer handig om door te nemen ;-)
 
Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 17:22:30
Quote Anchor link
- Aar - op 28/06/2011 17:02:19:
En de rest is ook zeer handig om door te nemen ;-)


:D ja

Toevoeging op 29/06/2011 00:50:24:
ik heb mijn script hier op aangepast daar kreeg ik ook die $end error uit toen heb ik jou volledige script even geknipt en geplakt daarbij bleek het zelfde uit te komen. En ik heb nog geprobeerd met een internal MySQL connectie te werken


Bram Boos op 28/06/2011 16:05:30:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
// jou code
[/code]
[
b]
Neem deze code niet zomaar over maar ga eens kijken wat ik anders heb gedaan...[/b]
[
/quote]
Gewijzigd op 29/06/2011 00:52:50 door Niek Ehnr
 
Bram Boos

Bram Boos

29/06/2011 13:57:37
Quote Anchor link
Ik heb het even aangepast, het haakje op regel 8 werdt niet afgesloten
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.