Gebruikers kunnen groep maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer JavaScript

Functieomschrijving Are you a driven Frontend Developer with analytical skills, testing skills and an eye for accessibility? Do you have relevant experience with JavaScript, HTML and CSS? Do you have the knowledge on how to translate the questions to code? Then advance your career in one of the coolest and most challenging financial companies located in the Netherlands! Note: You already need to live in the European Union for this position! You will enter a challenging environment where they work according to Agile/Scrum/DevOps methodologies. You main tasks involve: Developing the frontend which makes it possible for the customer to adjust

Bekijk vacature »

Front-end Developer

We are looking for developers with at least 5+ year's experience in Front-end technologies. For a temporary or a permanent contract. Skills and experience required: Bachelor’s degree Expert level JavaScript Deep testing knowledge with experience in frameworks Knowledge on Angular.JS Experience with build tools like webpack, babel, rollup, etc and why you and when would use them Deep knowledge of HTTP including headers Experience with browser APIs, including a working knowledge of event lifecycles and performance optimization (SPA performance a plus) CSS + CSS2, including cross-browser compliance Azure skills are a plus Fluent in English Do you feel your skills

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Azure

Functieomschrijving Ben jij als .NET developer in staat om met applicaties om te gaan die meer belast worden per seconde dan dat er pintransacties in Nederland in december worden gedaan? Ben jij een backend topper met C# die gaat voor de perfecte code? Dan is dit een topbaan voor jou! Programmeren van high-availability en high-security applicaties in ASP.NET en C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20 % van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten om nieuwe ketenpartijen toe te voegen; Bouwen van unit

Bekijk vacature »

ASP.NET/MVC Developer/Internationaal/Agile-minded

Functieomschrijving Wil jij aan de slag bij één van de meest succesvolle organisaties binnen Europa op het gebied van software die bedrijfsprocedures ondersteunt? Wil jij jezelf ontwikkelen als ASP.NET Developer in een uitdagende omgeving? Lees dan nu verder! Functie-eisen Minimaal HBO werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar werkervaring als ontwikkelaar; Een zeer ruime ervaring met ASP.NET, MVC en C#; Een ruime ervaring met MVC en het Entity Framework is een pré; Ervaring met JSON, Visual Studio, SQL Server, AJAX en web services is een pré; Kennis van Knockout.js en HTML/CSS is een pré. Bedrijfsomschrijving Je komt als ASP.NET Developer te

Bekijk vacature »

Senior windows system engineer

Are you a driven IT system engineer with high initiative who wants to make the difference in a high-tech environment? Do you thrive in an autonomous cross-functional team? Then you may be interested in the position of: Senior windows system engineer for our office in Zoeterwoude About the position: As a Senior Windows system Engineer, you will be joining a dynamic team of ten IT professionals who set out to deliver and operate secure infrastructure for our internal customers. Here’s what to expect: You will work with the Product Owner and Squad members to define the future architecture and strategy

Bekijk vacature »

Oracle Ontwikkelaar in de logistieke sector

Functieomschrijving Om het huidige team verder te versteken gezien de toename aan mooie opdrachten ben ik voor hen opzoek naar een Oracle Programmeur die graag in de logistieke sector aan de slag gaat. Heb je reeds ervaring binnen de logistieke sector, dan is dit helemaal mooi meegenomen. Je zal hierin verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van nieuwe producten, ben je betrokken bij interfaces en programmeer je binnen PL/SQL en APEX. APEX kennis is dus een dikke pré! Daarnaast wordt er ondersteuning verleend aan de Support Engineers en ondersteun je hen bij innovatieve oplossingen voor klantvragen. Het is een functie waarbij

Bekijk vacature »

Webcoördinator KB.nl

Ben je een vernieuwer die de ontwikkeling van de nieuwe website kb.nl realiseert? Verbind je de stem van de klant aan de organisatiedoelen dan zijn wij op zoek naar jou! Wat ga je bij ons doen? Je realiseert de vernieuwde webstrategie voor kb.nl. Je begrijpt de centrale rol van een website in het totale digitale landschap van de KB. Als Webcoördinator KB.nl zet je niet alleen in op een goede werking en vindbaarheid van de website maar bovenal op een optimale klantervaring omdat deze bijdraagt aan onze merkbeleving en het realiseren van de doelstellingen. Je optimaliseert de online klantreis voor

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer / Maven / Spring /Amster

Functieomschrijving Ben jij een Full Stack Java Developer die in het mooie Amsterdam wil werken, voor een bedrijf dat verantwoordelijk is voor verschillende soorten data en applicaties? Solliciteer dan nu! Ontwikkelen, uitbouwen en verbeteren van applicaties in Java 8; Sparren met de business en jouw SCRUM team aangaande functionaliteiten. Functie-eisen Je bent in het bezit van minimaal een MBO-diploma met HBO werk- en denk niveau; Je hebt ervaring met Java (8); Je hebt ervaring met Maven; Je hebt ervaring met Spring Framework; Je hebt bent bekent met Azure (PaaS/IaaS); Je hebt ervaring met JFS, Angular; Je hebt kennis van Messaging

Bekijk vacature »

Data Scientist

Vacancy: Data Scientist Looking to work in an international company with more than 35 different nationalities where collaboration and innovative ideas are key to drive future success? Seeking a role where you can add value and have the opportunity to develop and grow? Office Depot Europe has an exciting opportunity for a Data Scientist to join our European headquarters in Venlo, the Netherlands. The role is a fulltime, permanent position offering an excellent salary and benefits package. Your role as a Data Scientist The analytical CRM department is driving customer interactions and business decisions based on analytics and data. The

Bekijk vacature »

Software Developer / C en C++

Functieomschrijving Werk jij graag binnen een platte en informele organisatie die eigen technische oplossingen ontwikkelt die wereldwijd gebruikt worden? Heb jij ervaring met C en C++ en ligt jouw interesse ook (deels) bij embedded programmeren? Lees dan deze vacature! Je ontwikkelt software voor technische oplossingen, deels embedded, middels C en C++; Je werkt in teamverband middels Agile/Scrum met twee wekelijkse sprints; Je vervult taken binnen het hele proces: requirements - ontwerp - code schrijven - reviewen - testen - implementatie; Je werkt mee in projecten en begeleidt deze waar nodig; Je schakelt met diverse betrokkenen waaronder de afdeling Productmanagment; Je

Bekijk vacature »

IT-Traineeship junior programmeur

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van 3 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af met

Bekijk vacature »

Web Developer

Help jij graag mee met het optimaliseren van ons platform? Solliciteer dan naar de functie Web Developer. Op ons hoofdkantoor in Amsterdam krijg je alle ruimte om je kwaliteiten te tonen. Jouw baan ChipSoft maakt breed gebruik van webtechnologie voor de ondersteuning van administratieve processen. Als ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor het onderhouden en verbeteren van de applicaties op ons platform. Jij richt je met name op het ontwikkelen van nieuwe applicaties en het onderhouden van de gebruikte programmatuur op ons platform. Denk hierbij aan e-learning en projectplanning. Jouw team Je komt op de 25ste verdieping van ons hoofdkantoor in

Bekijk vacature »

Search & Navigation Engineer

Vacancy: Search & Navigation Engineer Looking to work in an international company with more than 35 different nationalities where collaboration and innovative ideas are key to drive future success? Seeking a role where you can add value and have the opportunity to develop and grow? Office Depot Europe has an exciting opportunity for a Search & Navigation Engineer to join our European headquarters in Venlo, the Netherlands. The role is a fulltime, permanent position offering an excellent salary and benefits package. Your role as a Search & Navigation Engineer As the Search & Navigation Engineer you provide tactical and / or operational guidance

Bekijk vacature »

Junior Java developer gezocht intern Healthcare

Functieomschrijving Voor deze functie werk je aan een prachtige applicatie waarbij je huisartsen inzicht gaat geven binnen de status van hun patiënten in de thuis- of verpleegkundige zorg! De ambities die mijn klant heeft voor deze applicatie is een stuk groter dan alleen status inzicht! Ze willen dit product uitbreiden tot een platform die gericht is op het verbeteren van de communicatie tussen zorgverleners. Als Junior (Java) Developer ga je samen met je team de visie en roadmap bepalen van het product en zorgen jullie ervoor dat het een prachtige applicatie wordt die oneindig verbeteringen zal krijgen. Ze gebruiken hier

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Ben jij de Front-end Developer die we zoeken? Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een gedreven engineer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en proactieve houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe je als Developer? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende uitdagende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie zijn, als binnen het Center of Excellence van Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en

Bekijk vacature »
Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 14:41:32
Quote Anchor link
Ik wil dat mensen een groep kunnen maken via mijn .php script en mensen kunnen inviten en dat mensen daar kunnen applyen.

nou heb ik zoiets gemaakt:
amar ik ben echt een beginner en krijg insta errors :D

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
include("config.php");

if (isset($_POST['Submit'])){

$_POST['groupname'] = substr($_POST['groupname'],0,16);
if(preg_match('/^[A-Za-z0-9_\-]+$/',$_POST['groupname'])) {

$name= $_POST['groupname'];
$leader = "huskyhond";

mysql_query("INSERT INTO `[groups]`(name,leader) values('$name','$leader')");
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `clan`='{$name}',`leader`='1' WHERE `login`='{$leader}'");

print <<<ENDHTML
<form name="form1" method="post">
        <table width="50%" border="0" align="center">
          <tr>
            <td>Group Name:</td>
            <td><input name="groupname" type="text" id="groupname" maxlength="20"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td colspan="2"><div align="center">
                <input type="submit" name="Submit" value="Create Clan">
              </div></td>
          </tr>
        </form>
        </table>
ENDHTML
;
print "De Crew is aangemaakt!\n<script language=\"javascript\">\nsetTimeout(\"parent.window.location.reload()\",1000)\n</script>\n";
}

else {
print "<font color=red>Error!</font>";
}

?>
Gewijzigd op 28/06/2011 14:56:50 door Niek Ehnr

PHP hulp

PHP hulp

02/04/2020 02:15:07

Php knipper

php knipper

28/06/2011 14:45:27
Quote Anchor link
wat is de error?

Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 14:48:28
Quote Anchor link
Volgens mij is dat niet van belang omdat heel het script fout is volgens mij :D maar hier is de error:
Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/qupnehsv/domains/leagueteam.net/public_html/groups.php on line 35
Gewijzigd op 28/06/2011 14:58:27 door Niek Ehnr

Php knipper

php knipper

28/06/2011 14:52:52
Quote Anchor link
ik zie enkel "{" en nergens "}"

Toevoeging op 28/06/2011 14:53:49:

je opent iets en sluit het niet af ( of is dit niet de volledige code)

-( ben ook maar een beginner )-

Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 14:56:14
Quote Anchor link
klopt daarmee print ik de error, of niet.

Code (php)
1
2
3
4
5
print "De Crew is aangemaakt!\n<script language=\"javascript\">\nsetTimeout(\"parent.window.location.reload()\",1000)\n</script>\n";
}
 else {
print "<font color=red>Error!</font>";
}

Joakim Broden

Joakim Broden

28/06/2011 15:14:11
Quote Anchor link
Je opent op regel 4 en 7 een { maar sluit hem maar 1 keer af op regel 34. Zet op regel 35 eens een }.

Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 15:22:49
Quote Anchor link
dat heb ik gedaan nou krijg ik gewoon een witte pagina :D (at least iets anders)

Bram Boos

Bram Boos

28/06/2011 16:05:30
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
<?php
include("config.php");

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

$_POST['groupname'] = substr($_POST['groupname'],0,16);
    if(preg_match('/^[A-Za-z0-9_\-]+$/',$_POST['groupname']))
    {

$name= htmlentities($_POST['groupname']);
    $leader = "huskyhond";

$sql = "
    INSERT INTO groups
    (
        name,
        leader
    )
    VALUES
    (
        '"
.mysql_real_escape_string($name)."',
        '"
.$leader."'
    )
"
;

if(!$res = mysql_query($sql))
{

trigger_error(mysql_error());
}

else
{
    $sql = "
        UPDATE
            users
        SET
            clan = '"
.mysql_real_escape_string($name)."',
            leader = 1
        WHERE
            login = '"
.$leader."'
    "
;

if(!$res = mysql_query($sql))
    {

trigger_error(mysql_error());
    }

elseif(mysql_affected_rows() > 0)
    {

$melding = "De Crew is aangemaakt!";
    }
}
}
}

if(isset($melding)){echo $melding;}
?>

<form name="form1" method="post">
        <table width="50%" border="0" align="center">
          <tr>
            <td>Group Name:</td>
            <td><input name="groupname" type="text" id="groupname" maxlength="20"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td colspan="2"><div align="center">
                <input type="submit" name="Submit" value="Create Clan">
              </div></td>
          </tr>
        </table>
        </form>

Neem deze code niet zomaar over maar ga eens kijken wat ik anders heb gedaan...
Gewijzigd op 29/06/2011 13:57:04 door Bram Boos

Chris -

Chris -

28/06/2011 16:06:44
Quote Anchor link
Hallo SQL Injectie..

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/06/2011 16:09:46
Quote Anchor link
Even wat tips:

- Een POST-controle voor je formulier doe je met:
Code (php)
1
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {

En niet met een isset (zie lijn 4)

- Variabelen overnemen is onnodig (lijn 9), je kan prima $_POST['groupname'] overal gebruiken

- Waar is je foutafhandeling op je query? Zie ook dit artikel.

- Backtics (````) horen niet in queries thuis, ook brackets zoals [ en ] zijn overbodig en hebben geen meerwaarde (waarom gebruik je ze?)

- Vermijd gewoon construties als: <<<ENDHTML. Je kan prima je HTML in de print of echo gooien. Eventuele variabelen horen daar dan uiteraard buiten quotes. Dit mis ik op lijn 12.

- {$bla}-contructies zijn onnodig, gebruik gewoon zoals ik al zei: variabelen buiten quotes. Veel netter.

- Je bent hackbaar met SQL-injection. Iedereen kan je querie zomaar even aanpassen met eventuele gevolgen van dien.

- Ik mis de fouten-afhandeling met deze code bovenaan je PHP-script:
Code (php)
1
2
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',1);

Dus: Zet het mes maar in de code.........

Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 16:43:48
Quote Anchor link
Bedankt allemaal zou dit dalijk even goed doornemen kwa SQL injectie zou ik maar is goed kijken want da moet ik niet hebben :P

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/06/2011 17:02:19
Quote Anchor link
En de rest is ook zeer handig om door te nemen ;-)

Niek  Ehnr

Niek Ehnr

28/06/2011 17:22:30
Quote Anchor link
- Aar - op 28/06/2011 17:02:19:
En de rest is ook zeer handig om door te nemen ;-)

:D ja

Toevoeging op 29/06/2011 00:50:24:
ik heb mijn script hier op aangepast daar kreeg ik ook die $end error uit toen heb ik jou volledige script even geknipt en geplakt daarbij bleek het zelfde uit te komen. En ik heb nog geprobeerd met een internal MySQL connectie te werken

Bram Boos op 28/06/2011 16:05:30:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
// jou code
[/code]
[
b]
Neem deze code niet zomaar over maar ga eens kijken wat ik anders heb gedaan...[/b]
[
/quote]
Gewijzigd op 29/06/2011 00:52:50 door Niek Ehnr

Bram Boos

Bram Boos

29/06/2011 13:57:37
Quote Anchor link
Ik heb het even aangepast, het haakje op regel 8 werdt niet afgesloten

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.