gegeven met spatie worden niet meegenomen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Evoken

Evoken

12/12/2007 11:20:00
Quote Anchor link
Ik heb een formuliertje met een keuze lijst. De gegevens in dit keuze lijstje worden uit een tabel gehaald. vervolgens wil ik het geselecteerde gegeven uit het keuze lijstje in een nieuwe tabel stoppen. Er is echter 1 probleem. Als ik in het keuzelijst een gegeven selecteer met een spatie erin wordt na het invoeren alleen het eerste woord meegegeven. Dus;

Ik geef aan in het keuze lijstje: Nieuwe Aanmelding

Resultaat in de invoer tabel: Nieuwe

Ik geef aan in het keuze lijstje: Ditiseentestomtekijkenofhetaanlengteligt

Resultaat in de invoer tabel: Ditiseentestomtekijkenofhetaanlengteligt

kortom hij neemt de rest van het geselecteerde gegeven niet mee zodra deze uit 2 woorden bestaat (dus een spatie tussenin heeft) Ik heb wel wat gelezen over dat je dan dummy quotes ofzo moet gebruiken maar tot nu toe geen suc6. Weet iemand wat ?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:15:56
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

12/12/2007 11:24:00
Quote Anchor link
Je moet er quotes (") om heen zetten zodat het één string wordt.

Edit: Post ff je code, waarschijnlijk heb je het al in quotes, omdat je al zegt dat je geen succes hebt, dus dan zul je er waarschijnlijk \" van moeten maken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben Jacobs
 
Jacco Engel

Jacco Engel

12/12/2007 11:32:00
Quote Anchor link
okey 1 vraag :)

Als je een selectbox value opslaat waarom dan niet de ID van de value ipv value zelf?
 
Hylke

Hylke

12/12/2007 11:40:00
Quote Anchor link
Ik vermoed dat je zoiets hebt?
<option value = Nieuwe Aanmelding>Nieuwe aanmelding</option>
Dat moet worden
<option value = "Nieuwe Aanmelding">Nieuwe aanmelding</option>
 
Evoken

Evoken

12/12/2007 11:45:00
Quote Anchor link
@ jacco ja je hebt gelijk dat is idd ook een optie maar om het nu even zo voor elkaar te krijgen..

Mijn code van het script waar ik het egeven opvraag en selecteer (hier laat hij wel Nieuw aanmelding volledig zien in het lijstje)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
session_start();
include('connect2.php');
$stmt3 = oci_parse($connection, "SELECT stuurgegeven_id, omschrijving from stuurgegevens WHERE type = 'Status' AND opmerkingen = 'Lid' ORDER BY omschrijving");
oci_execute($stmt3);

echo "<form method=\"POST\" ACTION=\"http://localhost/stembureaulid_toevoegen_verwerken.php\">";
echo "Status:";
echo "<select name=\"status\" value=\" " . $_POST['status'] . " \">";
echo "<option></option>";
while ($rij3 = oci_fetch_array ($stmt3)) {
echo "<option value=".$rij3['OMSCHRIJVING'].">". $rij3['OMSCHRIJVING']."</option>";
echo"</select> <br>";
}

echo "<input type=\"submit\" name=\"verzenden\" value=\"verzenden\">";
?>


maar naar dit script:(stembureaulid_toevoegen_verwerken.php) wordt alleen 'nieuwe' weergegeven als ik eventueel een echo geeft van de variabele $status.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
session_start();
include('connect2.php');
if (isset($_POST['verzenden'])) {
$status = strip_tags($_POST['status']);
$stmt = oci_parse($connection, "INSERT INTO stembureauleden (status) VALUES ('".$status."')");
oci_execute($stmt);

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Evoken
 
Joren de Wit

Joren de Wit

12/12/2007 11:47:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo "<option value=".$rij3['OMSCHRIJVING'].">". $rij3['OMSCHRIJVING']."</option>";
?>

Maar hier eens van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<option value="'.$rij3['OMSCHRIJVING'].'">'. $rij3['OMSCHRIJVING'].'</option>';
?>

Zoals al eerder gesuggereerd, vergeet je de quotes om de value van de option tag...
 
Evoken

Evoken

12/12/2007 12:07:00
Quote Anchor link
Hey bedankt Blanche jou wijziging zorgt er voor dat hij alles mee neemt. Kun je me beetje uitleggen wat nou de fout was ?

*edit allemaal bedankt voor de reacties trouwens :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Evoken
 
Joren de Wit

Joren de Wit

12/12/2007 12:10:00
Quote Anchor link
Dat is volgens mij al meerdere malen gezegd: de waarde van het 'value' attribuut van de option tag moet wel tussen quotes staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<option value="waarde">Tekst</option>

En dat was in jouw code niet het geval.

Tip: gebruik in PHP enkele quotes bij echo's, op die manier hoef je de dubbele quotes die HTML nodig heeft niet te escapen...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.