Gegevens in een while loop (mysql_fetch)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Machiel K

Machiel K

15/06/2013 15:35:12
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb altijd mysql_fetch_object gebruikt in een while loop om gegevens van gebruikers te weergeven, omdat ik hier ook heel vaak dingen als $row[".."]; langs zie komen ben ik eens gaan zoeken naar meer mogelijkheden. Ik ben er tot nu toe 3 tegen gekomen: mysql_fetch_object, mysql_fetch_assoc en mysql_fetch_array.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
while ($rij = mysql_fetch_object($resultaat)) {
    echo $rij->gebruikersnaam;
    echo $rij->laatste_login;
}

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
    echo $row["gebruikersnaam"];
    echo $row["laatste_login"];
}

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
    echo $row[0];
    echo $row[1] ;
}


Nu vraag ik me af welke ik nou eigenlijk moet gebruiken. Zijn er 3 verschillende omdat ze eigenlijk alle 3 voor iets anders worden gebruikt of zijn 'gewoon' drie verschillende om te gebruiker wat jij het prettigst vind?

Machiel.
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 09:13:30
 
Erwin H

Erwin H

15/06/2013 16:09:13
Quote Anchor link
Het maakt in feite niets uit welke je gebruikt. In heel speciale omstandigheden kan 1 van de 3 wel eens handiger zijn, maar over het algemeen is het gewoon welke je zelf het makkelijkst vindt.

Alleen fetch_array is wellicht wat minder handig, omdat je dan moet gaan bijhouden in welke volgorde je de kolommen hebt benoemd in je query. Meestal is dat niet wat je wilt, soms juist wel (als je bijvoorbeeld een rauw data overzicht aan de gebruiker wilt tonen, waarin de gebruiker zelf kan aangeven welke kolommen nodig zijn).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.